Урок з геометрії у 9 класі з теми "Розвязування трикутників"

Про матеріал
Мета: S (наука) геометрія: матеріал пов'язаний з історичними фактами, які доповнюють зміст підручника, розкривають походження теорем косинусів та синусів, їх зв’язок з іменами вчених-математиків. Географічне розташування об’єктів та використання приладів вимірювання відстані на місцевості для розв’язування геометричних задач. T (технологія): формування навичок використання проектної технології E (інженерія): проектування, дизайн та оформлення прикладної задачі. M (математика): узагальнити та систематизувати знання і уміння учнів використовувати теорему косинусів, терему синусів, формули для знаходження площі трикутника до розв’язування задач.
Перегляд файлу

STEM-урок на тему:

«Розв’язування трикутників»

                                                                       Знати – це означає, насамперед,         

                                                                       уміти користуватися знаннями

                                                                                           В.О. Сухомлинський

Розділ: Геометрія

Рівень (клас): 9 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

Тема:  «Розв’язування трикутників»

Мета:

S (наука) геометрія: матеріал пов'язаний з історичними фактами, які доповнюють зміст підручника, розкривають походження теорем косинусів та синусів, їх зв’язок з іменами вчених-математиків.  Географічне розташування об’єктів та використання приладів вимірювання відстані на місцевості для розв’язування геометричних задач.

T  (технологія): формування навичок використання проектної технології

E (інженерія): проектування, дизайн та оформлення прикладної задачі.

M (математика): узагальнити та систематизувати знання і уміння учнів використовувати теорему косинусів, терему синусів, формули для знаходження площі трикутника до розв’язування задач.

Обладнання: підручник, презентація до уроку, креслярські інструменти.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. Вчитель перевіряє підготовку школярів до уроку, сприяє організації уваги учнів (привітання, побажання гарного настрою).

II. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

Ми часто у своєму житті зустрічаємося із таким поняттям, як визначення відстані на місцевості. При роботі на місцевості, залежно від обставин і характеру завдання, дальність, як правило, визначають:

окомірно;

кроками;

за спідометром автомобіля;

за кутовими розмірами предметів;

за лінійними розмірами предметів;

за часом та швидкістю руху;

за співвідношенням швидкості світла і звуку;

на слух;

побудовою геометричних фігур на місцевості.

Давайте зараз ми уявимо себе землемірами та проектувальниками.

 

ІІІ. Визначення теми й мети уроку.

  •              Спробуйте визначити мету нашого уроку. Використовуйте початок речення: «Сьогодні ми дізнаємося…»  (варіанти відповідей)

IV. Зіткнення учнів з проблемою й способом її вирішення.

 

Історична довідка

C:\Users\Ирина\Desktop\Screenshot_2.png

1 завдання:

Для того, щоб установити паркан, навколо ділянки, засіяною пшеницею нам необхідно виставити стовпи і розрахувати відстань між ними та відстані до млина. Для цього розв’яжемо задачу.

C:\Users\Ирина\Desktop\Screenshot_1.png

Відповідь: 84,86

V. Робота за інформаційно – пошуковим напрямком (робота в групах).

Знайти інформацію із мережі Інтернет про прилади вимірювання відстані на місцевості.

Вимірювання ліній на місцевості - один з найбільш поширених видів геодезичних вимірювань. Без вимірювання ліній не обходиться жодна геодезична робота. Лінії вимірюють на горизонтальній, похилій і вертикальній площині. Їх виконують безпосередньо - металевими, дерев'яними метрами, рулетками, землемірними стрічками і спеціальними дротами, а також побічно - електронними, нитяними та інші далекомірами.
 

Вимірювання відстанейЛазерні рулетки і далекоміри  – 1 група

Мірні колеса  – 2 група

Рулетки – 3 група

 

 

 

2. Задача.

C:\Users\Ирина\Desktop\Screenshot_3.png

C:\Users\Ирина\Desktop\Screenshot_4.png

C:\Users\Ирина\Desktop\Screenshot_5.png

Відповідь: АВ ˂ 30 м

3 Задача

C:\Users\Ирина\Desktop\Screenshot_6.png

Відповідь: 318 м

 

VI. Загальний висновок. Учні за допомогою вчителя або самостійно формулюють висновки щодо способів знаходження відстані.

VII. Рефлексія. Прийом «Долоньки»

  1. Формативне оцінювання

Ось і уроку кінець.

Хто слухав – молодець

Що сподобалось вам – поділіться

Що не сподобалось – пожалійтеся.

Діти висловлюють свої думки.

    Діти показують долоньками наскільки сподобався їм урок: великий палець вгору –урок сподобався, палець горизонтально – інколи було нецікаво, палець вниз – урок не сподобався.

  1. Оцінювання роботи груп та окремих учнів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
7 березня 2023
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку