Знати – це означає, насамперед,
уміти користуватися знаннями
В.О. Сухомлинський
Розділ: Геометрія
Рівень (клас): 9
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Мета:
S (наука) геометрія: матеріал пов'язаний з історичними фактами, які доповнюють зміст підручника, розкривають походження теорем косинусів та синусів, їх зв’язок з іменами вчених-математиків. Географічне розташування об’єктів та використання приладів вимірювання відстані на місцевості для розв’язування геометричних задач.
T (технологія): формування навичок використання проектної технології
E (інженерія): проектування, дизайн та оформлення прикладної задачі.
M (математика): узагальнити та систематизувати знання і уміння учнів використовувати теорему косинусів, терему синусів, формули для знаходження площі трикутника до розв’язування задач.
Обладнання: підручник, презентація до уроку, креслярські інструменти.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Вчитель перевіряє підготовку школярів до уроку, сприяє організації уваги учнів (привітання, побажання гарного настрою).
II. Актуалізація опорних знань.
Бесіда
Ми часто у своєму житті зустрічаємося із таким поняттям, як визначення відстані на місцевості. При роботі на місцевості, залежно від обставин і характеру завдання, дальність, як правило, визначають:
окомірно;
кроками;
за спідометром автомобіля;
за кутовими розмірами предметів;
за лінійними розмірами предметів;
за часом та швидкістю руху;
за співвідношенням швидкості світла і звуку;
на слух;
побудовою геометричних фігур на місцевості.
Давайте зараз ми уявимо себе землемірами та проектувальниками.
ІІІ. Визначення теми й мети уроку.
IV. Зіткнення учнів з проблемою й способом її вирішення.
Історична довідка
1 завдання:
Для того, щоб установити паркан, навколо ділянки, засіяною пшеницею нам необхідно виставити стовпи і розрахувати відстань між ними та відстані до млина. Для цього розв’яжемо задачу.
Відповідь: 84,86
V. Робота за інформаційно – пошуковим напрямком (робота в групах).
Знайти інформацію із мережі Інтернет про прилади вимірювання відстані на місцевості.
Вимірювання ліній на місцевості - один з найбільш поширених видів геодезичних вимірювань. Без вимірювання ліній не обходиться жодна геодезична робота. Лінії вимірюють на горизонтальній, похилій і вертикальній площині. Їх виконують безпосередньо - металевими, дерев'яними метрами, рулетками, землемірними стрічками і спеціальними дротами, а також побічно - електронними, нитяними та інші далекомірами.
Лазерні рулетки і далекоміри – 1 група
Мірні колеса – 2 група
Рулетки – 3 група
2. Задача.
Відповідь: АВ ˂ 30 м
3 Задача
Відповідь: 318 м
VI. Загальний висновок. Учні за допомогою вчителя або самостійно формулюють висновки щодо способів знаходження відстані.
VII. Рефлексія. Прийом «Долоньки»
Ось і уроку кінець.
Хто слухав – молодець
Що сподобалось вам – поділіться
Що не сподобалось – пожалійтеся.
Діти висловлюють свої думки.
Діти показують долоньками наскільки сподобався їм урок: великий палець вгору –урок сподобався, палець горизонтально – інколи було нецікаво, палець вниз – урок не сподобався.