Конспект уроку за темою: "Рівні вектори. Довжина вектора" з використанням задач з підручника геометрії 9 клас Бурда М.І., Тарасенкова Н.А. на прояв компетентності.
Розробка уроку з геометрії, 9 клас, Вчитель: Ганенко Вікторія Леонідівна.
Тема: Рівність вектора. Координати вектора.
Мета: Формувати поняття «рівні вектори», «координати вектора» та розвивати вміння застосовувати вивчені означення для розв’язання вправ з векторами. Розвивати просторову уяву, логічне мислення та орієнтування у змісті відповіді. Виховувати культуру математичних записів та охайність математичних побудов.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: проектор, презентація, роздатковий матеріал «Вектори», підручник «Геометрія, 9кл., М.І.Бурда, Н.А. Тарасенкова. »
Хід уроку:
Басня Крилова «Лебідь, рак та щука» (Учень читає уривок з басні).
Однажды Лебедь, Рак да Щука
Везти с поклажей воз взялись,
И вместе трое все в него впряглись;
Из кожи лезут вон, а возу все нет ходу!
Поклажа бы для них казалась и легка:
Да Лебедь рвется в облака,
Рак пятится назад, а Щука тянет в воду.
Кто виноват из них, кто прав, - судить не нам;
Да только воз и ныне там.
«Як ви вважаєте чи є щось математичне в цій басні? Яка була тема попереднього уроку? Чи можна рух кожного герою басні позначити вектором? Сьогодні ми розширюємо свої знання про вектори».
Поки учні записують тему уроку та вислуховують доповідачів, перевірити виконане домашнє завдання в зошитах.
«Декому з вас крім основного домашнього завдання, було запропоновано додаткове завдання. Зараз вони розкажуть нам про використання векторів в інших галузях.»
Використання векторів у комп’ютерних технологіях : Комп’ютерна графіка – це побудова зображень за допомогою векторів, тобто за допомогою таких функцій, які дозволяють обчислювати положення точки на екрані або папері. Сукупність таких векторів називають векторною графікою. Векторні фони використовують і в дизайнерській справі.
Застосування векторів у фізиці : У фізиці вектор – це величина, яка характеризується чисельним значенням і напрямком. Зустрічається чимало важливих величин, які є векторними (сила, імпульс, швидкість, положення, прискорення, напруженість електричного та магнітного полів).
Застосування векторів у біології :У біології вектор – це організм, клітина, вірус або інший біологічний об’єкт, що несе потенційно активний елемент. В залежності від галузі застосування, термін може мати більш специфічне значення. У епідеміології вектор – це організм, що сам не викликає хворобу, але який розповсюджує інфекцію. У генетиці вектор – це транспортний засіб для передачі генетичного матеріалу в клітину.
Робота з картками в парі (учні отримують на парту картку з рисунками і на ній записують відповіді до завдань)
№1. Назвати вектори, зображені на рисунку 1.
№2. Вказати довжину векторів (рис.2), якщо за одиницю довжини взято одну клітинку.
№3. Вказати з рис.3 вектори, які:
а) колінеарні; б) співнапрямлені; в) протилежно напрямлені.
Завдання з підручника у розділі «Проявіть компетентність».
На макеті компасу кольоровими фломастерами зобразити зміну напряму вітру.
Ми вже знаємо, що кожен вектор має довжину, яка називається модулем вектора. Сьогодні ми навчимось розпізнавати рівні вектори , протилежні вектори та знаходити координати вектора і його довжину.
Вектори називаються рівними, якщо вони співнапрямлені і мають однакову довжину. Чи є рівні пари векторів на рисунку 4? a = b, d = g.
Два вектори називаються протилежними, якщо вони мають однакову довжину і протилежно спрямовані. Чи є протилежні пари векторів на рисунку 4? a = – c, d = – f.
Координати вектора – це та точка, на яку буде показувати вектор, якщо його початок перенести в точку О(0;0).
Знаходження координат вектора:
Заходження довжини вектора:
Усні вправи:№293 (4,5), №298.
Робота з підручником: №406 , №409.
Я знаю… Я вмію…
Домашнє завдання: §9, №408, №411.