Урок з інтегрованого курсу ЯДС у 1 класі "Які сюрпризи нам готує зима".
Тиждень 13. Тема "Зимова мозаїка".
Тиждень 13. Тема. Зимова мозаїка.
Урок. Тема. Які сюрпризи нам готує зима?
виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.
1. Ранкова зустріч
Діти стають в коло.
Повторення правил роботи на уроці.
Бесіда «Сюрприз».
2. Вправа «Сюрприз».
3. Розгадування ребусу.
- Так, це вона – чарівниця-зима.
4. Загадка про зиму. Повідомлення теми і завдань уроку.
- А ще відгадайте загадку.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - ....
(Зима)
- Отже, сьогодні ми пригадаємо, що знаємо про зиму і дізнаємося про сюрпризи, які нам готує зима.
5. Хвилинка спостережень
— Яка зараз пора року?
— Після якої пори року приходить зима?
Розмістіть у порядку пори року.
— Які зміни сталися у неживій природі?
— Чи видно Сонце на небі? Чи гріє воно? (Воно світить, але не гріє.)
— Якого кольору небо? Чим воно вкрите? Чи є хмари? (Небо часто вкрите важкими сірими хмарами, проте бувають і ясні дні.)
— Чи є вітер? Який він — холодний чи теплий? (Дмуть холодні вітри, на дворі холодно, морозно.)
— Чи є калюжі? Що сталося з водоймами? (Водойми вкриті кригою.)
— Що взимку довше — день чи ніч? (Дні короткі, а ночі довгі.)
— Чи є опади? (Падає сніг.)
6. Бесіда за підручником про Діда Велета.
- Чи однакова зимова погода зображена на картинах? Поясніть свої думки.
- Які кольори можна назвати «зимовими»? Зверніть увагу на колір снігу. Чи завжди він чисто білого кольору?
7. Фізкультхвилинка «Скік та скок».
8. Міркування.
— Зверніть увагу на красу природи. Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з твердженнями: “Земля вкрилася снігом, неначе білою скатертиною”, “Сніг білий, неначе цукор”, “На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки”?
9. Спостереження за сніжинками.
— Поспостерігайте, як падають сніжинки. Діти роблять висновок: сніжинки падають повільно, вони кружляють, вітер відносить їх убік.)
— Чому сніжинка в руках розтає? (Від тепла сніжинка стає краплиною води.)
-- Яка сніжинка за формою, на що схожа, скільки має променів? (Розглядають штучну сніжинку).
10. Оповідання Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки?»
- А чи доводилося вам чути, як дзвенять сніжинки?
- Послухайте оповідання В.Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки?»
«Як дзвенять сніжинки» В. Сухомлинський.mp4
11. Вправа «Шкарпетки» знайди пару (Робота в парах)
- Аж хочеться піти погуляти, але потрібно тепло одягтися. На ноги натягнути теплі шкарпетки. Але деякі діти люблять їх порозкидати, як у вас на картках. З єднайте пари лініями і запишіть число, що показує кількість дітей, які збиралися на прогулянку.
-Але навіть теплий одяг не завжди врятує від неприємностей, які чатують на вулиці. Зима може нам піднести неприємні сюрпризи.
12. Перегляд слайдів та обговорення зображеного.
По одному слайду. Слова : ОЖЕЛЕДИЦЯ ПАМОРОЗЬ ЗАВІЯ ЗАМЕТІЛЬ ХУГА ХУРДЕЛИЦЯ
13. Моделювання життєвих ситуацій «Неприємні сюрпризи зими». Робота в групах.
- Повторимо правила роботи в групах.
- Розгляньте ілюстрацію про неприємні сюрпризи зими. Обговоріть їх, вкажіть, як уникнути небезпеки або надати першу допомогу. Створіть правила поведінки в цій ситуації.
14. Підведення підсумків заняття. Обмін враженнями
Вправа «Крісло автора».