Урок з інтегрованого курсу ЯДС у 1 класі "Які сюрпризи нам готує зима".

Про матеріал

Урок з інтегрованого курсу ЯДС у 1 класі "Які сюрпризи нам готує зима".

Тиждень 13. Тема "Зимова мозаїка".

Перегляд файлу

Тиждень 13. Тема. Зимова мозаїка.

Урок. Тема. Які сюрпризи нам готує зима?

  •                               Мета. Повторити з дітьми ознаки зими в живій та неживій природі; вчити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; вчити учнів критично мислити, опираючись на власний досвід; узагальнювати набуті знання, презентувати досягнуті результати у групі;
  •                               розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ;
  •                               виховувати спостережливість, вміння доводити свою думку; вміння співпрацювати в парі, дотримуватися правил роботи в групі;

виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.

 

1. Ранкова зустріч

Діти стають в коло.

  • Коли ви йшли до школи, то що спостерігали по дорозі?
  • Яка це пора року?
  • А місяць? День? Стан неба?
  • Тому сьогодні до нас завітав цей дивний сніговичок. Він вам подобається?
  • І ви йому теж. Сніговичок хоче підняти настрій і вам усім. Його настрій ми будемо передавати своїми словами-побажаннями.

  Повторення правил роботи на уроці. 

  • Давайте пригадаємо правила роботи під час уроку.

Бесіда  «Сюрприз».

  • Чи знаєте ви, що таке сюрприз? А були у вас приємні сюрпризи? Які? Які відчуття у вас були, коли ви дарували або приймали сюрприз? Для чого роблять сюрпризи?

2. Вправа «Сюрприз».

  • Я приготувала для вас сюрприз, але потрібно відгадати, який саме. Ви задаєте питання, а я відповідаю тільки «так» або «ні».  (В коробці  сніжинки для 3 груп учнів)                                Роздаю
  • Яка пора року робить нам такі сюрпризи?

3. Розгадування ребусу.

- Так, це вона – чарівниця-зима.

4. Загадка про зиму. Повідомлення теми і завдань уроку.

- А ще відгадайте загадку.

Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - ....
(Зима)      

              

- Отже, сьогодні ми пригадаємо, що знаємо про зиму і дізнаємося про сюрпризи, які нам готує зима.

 5.  Хвилинка спостережень

    Яка зараз пора року?
    Після якої пори року приходить зима?

Розмістіть у порядку пори року.

Загадки про пори року для дітей різних віківЗагадки про пори року для дітей різних віківПори року - Про УкраїнуФото літо - Пори року
    Які зміни сталися у неживій природі?

    Чи видно Сонце на небі? Чи гріє воно? (Воно світить, але не гріє.)
    Якого кольору небо? Чим воно вкрите? Чи є хмари? (Небо часто вкрите важкими сірими хмарами, проте бувають і ясні дні.)
    Чи є вітер? Який він — холодний чи теплий? (Дмуть холодні вітри, на дворі холодно, морозно.)
    Чи є калюжі? Що сталося з водоймами? (Водойми вкриті кригою.)
    Що взимку довше — день чи ніч? (Дні короткі, а ночі довгі.)
    Чи є опади? (Падає сніг.)

6. Бесіда за підручником про Діда Велета.

- Чи однакова зимова погода зображена на картинах? Поясніть свої думки.

- Які кольори можна назвати «зимовими»? Зверніть увагу на колір снігу. Чи завжди він чисто білого кольору?

7.   Фізкультхвилинка «Скік та скок».

8.  Міркування.
    Зверніть увагу на красу природи. Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з твердженнями: “Земля вкрилася снігом, неначе білою скатертиною”, “Сніг білий, неначе цукор”, “На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки”?
   9. Спостереження за сніжинками.
    Поспостерігайте, як падають сніжинки. Діти роблять висновок: сніжинки падають повільно, вони кружляють, вітер відносить їх убік.)
    Чому сніжинка в руках розтає? (Від тепла сніжинка стає краплиною води.)
-- Яка сніжинка за формою, на що схожа, скільки має променів?   (Розглядають штучну сніжинку).

10. Оповідання Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки?»

- А чи доводилося вам чути, як дзвенять сніжинки?

- Послухайте оповідання  В.Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки?»

 «Як дзвенять сніжинки» В. Сухомлинський.mp4

11. Вправа «Шкарпетки» знайди пару (Робота в парах)

- Аж хочеться піти  погуляти, але потрібно тепло одягтися. На ноги натягнути теплі шкарпетки. Але деякі діти люблять їх порозкидати, як у вас на картках. З єднайте пари лініями і запишіть число, що показує кількість дітей, які збиралися на прогулянку.

-Але навіть теплий одяг не завжди врятує від неприємностей, які чатують на вулиці.  Зима може нам піднести неприємні сюрпризи.

12. Перегляд слайдів та обговорення зображеного.

По одному слайду. Слова : ОЖЕЛЕДИЦЯ   ПАМОРОЗЬ   ЗАВІЯ   ЗАМЕТІЛЬ   ХУГА   ХУРДЕЛИЦЯ

 

 

 

13. Моделювання життєвих ситуацій «Неприємні сюрпризи зими». Робота в групах.

- Повторимо правила роботи в групах.

- Розгляньте ілюстрацію про неприємні сюрпризи зими. Обговоріть їх, вкажіть, як уникнути небезпеки або надати першу допомогу. Створіть правила поведінки в цій ситуації.

14. Підведення підсумків заняття. Обмін враженнями

Вправа «Крісло автора».

  •                                                 Я вдома розкажу про….
  •                                                 Мене вразило….
  •                                                 Вперше дізналася про…

 

 

 

 

doc
Додано
19 січня 2023
Переглядів
555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку