Урок №____ Дата____
Тема: Міфи та релігія Давнього Єгипту.
Очікуванні результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ноутбук, мультимедійний набір(дошка та проектор), підручник, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І .Організаційний момент уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
1.Вчитель перевіряє есе на тему «Чому Геродот називав Єгипет дарунком Нілу?»
2.Тестові завдання:
А. Пірамід Б. Фараонів В. Нілу Г.Пустелі
2) Правителя Давнього Єгипту називали :
А. патріарх Б. вождь В. цар царів Г. фараон
3) Області ,на які поділявся Стародавній Єгипет:
А. штати Б. номи В. воєводства Г. поліси
4)Річка в Єгипті:
А. Ніл Б.Дніпро В.Тигр Г.Єфрат
5)Назва першої столиці єгиптян:
А. Ніл Б. Хет-ка-Птах В. Фіви Г.Вавилон
6)Перша піраміда була споруджена для фараона:
А. Тутатхамона Б. Міни В. Хатшепсут Г.Джосера
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Учитель. Тема нашого уроку зашифрована в ребусах. Пропоную вам їх розгадати.
Сьогодні на уроці ми дізнаємося яким богам поклонялися та в що вірили стародавні єгиптяни.
Урок №____ Дата____
Тема: Міфи та релігія Давнього Єгипту.
Очікуванні результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ноутбук, мультимедійний набір(дошка та проектор), підручник, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І .Організаційний момент уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
1.Вчитель перевіряє есе на тему «Чому Геродот називав Єгипет дарунком Нілу?»
2.Тестові завдання:
А. Пірамід Б. Фараонів В. Нілу Г.Пустелі
2) Правителя Давнього Єгипту називали :
А. патріарх Б. вождь В. цар царів Г. фараон
3) Області ,на які поділявся Стародавній Єгипет:
А. штати Б. номи В. воєводства Г. поліси
4)Річка в Єгипті:
А. Ніл Б.Дніпро В.Тигр Г.Єфрат
5)Назва першої столиці єгиптян:
А. Ніл Б. Хет-ка-Птах В. Фіви Г.Вавилон
6)Перша піраміда була споруджена для фараона:
А. Тутатхамона Б. Міни В. Хатшепсут Г.Джосера
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Учитель. Тема нашого уроку зашифрована в ребусах. Пропоную вам їх розгадати.
Сьогодні на уроці ми дізнаємося яким богам поклонялися та в що вірили стародавні єгиптяни.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь вчителя
Вивчення вмісту гробниць дало можливість ученим відтворити багато сторін життя Стародавнього Єгипту. Отже, й бог Озіріс, що царював у царстві мертвих, був одним із найбільш шанованих.(далі розповідається легенда про воскресіння Озіріса)
Обговорення:
- В яких відомих вам релігіях існує розповідь про воскресіння?
- Чому, на вашу думку, добро не можливо перемогти?
2.Робота з поняттями
Міфи(з грецької «оповідь» , «переказ»)- розповіді, у яких утілено уявлення давніх людей про світ і його будову.
3.Робота з підручником(с.53)
Орієнтований вигляд таблиці
№ |
Давньоєгипетський бог |
Стисла характеристика |
1. |
Анубіс |
Охороняв могили та мумії, супроводжував душі померлих у підземний світ. |
2. |
Ра |
Бог сонця. Найшановніший у єгиптян. |
3. |
Тот |
Бог мудрості. Навчив людей читати і писати. |
4. |
Гор |
Син Озіріса. Покровитель влади фараона, уособлював небо та світло. Вважався першим фараоном. |
5. |
Озіріс |
Володар потойбічного світу. Навчив людей землеробству, обробці руди, випіканню хліба. |
6. |
Сет |
Бог пустелі. Був утіленням зла, насильства та руйнувань. |
5.Розповідь учителя.
Давні єгиптяни вірили, що після смерті людини її душа потрапляє в потойбічний світ і звітує про своє земне життя Озірісу . Бог мудрості Тот та богиня правосуддя Маат перевіряють правдивість слів небіжчика та зважують його серце, бо саме в серці, вважали єгиптяни, міститься розум людини. Якщо мертвий чинив погано, його кидають у пащу чудовиська. У нагороду за добрі вчинки та праведне життя людина потрапляє на поля Іалу - у край, де не треба важко працювати, бо там поля вже впорядковані каналами й дамбами, а земля сама родить усе потрібне.
Людина повинна була мати тіло, аби в нього мала вселитися душа померлого. Саме тому єгиптяни прагнули якнайдовше зберегти тіло покійника, зробивши із нього мумію.
6.Робота з джерелом(с.55)
7.Робота з візуальним джерелом(с.55)
8.Робота з «Хмарою слів»
9. Робота з візуальним джерелом (с.56)
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Вправа «Знайди пару» , яку розміщено за посиланням https://learningapps.org/display?v=pyk3gkaea18
VІ. Підсумки уроку.
1.Прийом «Куб Блума»
Знадобиться звичайний паперовий куб.
Формулюється тема уроку. Тобто тема повинна визначити коло питань, на які доведеться відповідати.
Учитель кидає кубик. Грань, що випала вкаже: якого типу питання слід задати. Зручніше орієнтуватися по слову на гранях кубика - з них і повинні починатися питання.
Наприклад. Придумай,що буде, якщо суд у потойбічному світі проводив не Озіріс,а Сет? Запропонуй, де і як доречно вживати поняття і терміни «міфи», «жерці». Поділись ,що нового ти дізнався на уроці.
VІІ. Домашнє завдання.
Джерела: