Урок з історії для 6-го класу на тему: " Міфи та релігія Давнього Єгипту".

Про матеріал

Урок №____ Дата____

Тема: Міфи та релігія Давнього Єгипту.

Очікуванні результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • -називати і стисло характеризувати богів давніх єгиптян;
  • -розуміти: поняття «міф» «сфінкс»; вплив релігії на спосіб життя давніх людей і суспільств;
  • -висловлювати припущення, яке місце в релігійному житті належало фараонові.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний набір(дошка та проектор), підручник, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І .Організаційний момент уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

1.Вчитель перевіряє есе на тему «Чому Геродот називав Єгипет дарунком Нілу?»

2.Тестові завдання:

  • 1)Продовжте вислів – «Усе на світі боїться часу, але час боїться…»:

А. Пірамід Б. Фараонів В. Нілу Г.Пустелі

2) Правителя Давнього Єгипту називали :

А. патріарх Б. вождь В. цар царів Г. фараон

3) Області ,на які поділявся Стародавній Єгипет:

А. штати Б. номи В. воєводства Г. поліси

4)Річка в Єгипті:

А. Ніл Б.Дніпро В.Тигр Г.Єфрат

5)Назва першої столиці єгиптян:

А. Ніл Б. Хет-ка-Птах В. Фіви Г.Вавилон

6)Перша піраміда була споруджена для фараона:

А. Тутатхамона Б. Міни В. Хатшепсут Г.Джосера

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Учитель. Тема нашого уроку зашифрована в ребусах. Пропоную вам їх розгадати.

Сьогодні на уроці ми дізнаємося яким богам поклонялися та в що вірили стародавні єгиптяни.

Перегляд файлу

Урок №____                                                                                                    Дата____

Тема: Міфи та релігія Давнього Єгипту.

Очікуванні результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати і стисло характеризувати богів давніх єгиптян;
  • розуміти: поняття «міф» «сфінкс»; вплив релігії на спосіб життя давніх людей і суспільств;
  • висловлювати припущення, яке місце в релігійному житті  належало фараонові.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний набір(дошка та проектор), підручник, роздатковий матеріал.

                                                       Хід уроку

І .Організаційний момент уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

1.Вчитель перевіряє есе на тему «Чому Геродот називав Єгипет дарунком Нілу?»

2.Тестові завдання:

  1. Продовжте вислів – «Усе на світі боїться часу, але час боїться…»:

А. Пірамід                    Б. Фараонів                В. Нілу                          Г.Пустелі

 2) Правителя Давнього Єгипту називали :

А. патріарх                 Б. вождь                 В. цар царів             Г. фараон

3) Області ,на які поділявся Стародавній Єгипет:

А. штати      Б. номи      В. воєводства     Г. поліси

4)Річка в Єгипті:

А. Ніл               Б.Дніпро                В.Тигр            Г.Єфрат

5)Назва першої столиці єгиптян:

А. Ніл        Б. Хет-ка-Птах    В. Фіви    Г.Вавилон

6)Перша піраміда була споруджена для фараона:

А. Тутатхамона    Б. Міни    В. Хатшепсут    Г.Джосера

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Учитель. Тема нашого уроку зашифрована в ребусах. Пропоную вам їх розгадати.

ребусиребусиребусиребусиребуси

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси  ребуси

 

Сьогодні на уроці ми дізнаємося яким богам поклонялися та в що вірили стародавні єгиптяни.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь вчителя

       Вивчення вмісту гробниць дало можливість ученим відтворити багато сторін життя Стародавнього Єгипту. Отже, й бог  Озіріс, що царював у царстві мертвих, був одним із найбільш шанованих.(далі розповідається легенда про воскресіння Озіріса)

Обговорення:

-         В яких відомих вам релігіях існує розповідь про воскресіння?

-         Чому, на вашу думку, добро не можливо перемогти?

2.Робота з поняттями

Міфи(з грецької «оповідь» , «переказ»)- розповіді, у яких утілено уявлення давніх людей про світ і його будову.

3.Робота з підручником(с.53)

  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Розгляньте ілюстрації на с.54
  • Використовуючи текс  та ілюстрації складіть таблицю «Давньоєгипетські боги».

Орієнтований вигляд таблиці

Давньоєгипетський бог

              Стисла характеристика

1.

Анубіс

Охороняв могили та мумії, супроводжував душі померлих  у підземний світ.

2.

Ра

 Бог сонця. Найшановніший  у єгиптян.

3.

Тот

 Бог мудрості. Навчив людей читати і писати.

4.

Гор

 Син Озіріса. Покровитель влади фараона, уособлював небо та світло. Вважався першим фараоном.

5.

Озіріс

 Володар потойбічного світу. Навчив людей землеробству, обробці руди, випіканню хліба.

6.

Сет

Бог пустелі. Був утіленням зла, насильства та руйнувань.

5.Розповідь учителя.

      Давні єгиптяни вірили, що після смерті людини її душа потрапляє в потойбічний світ і звітує про  своє земне життя Озірісу . Бог мудрості Тот та богиня правосуддя Маат перевіряють правдивість слів небіжчика та зважують його серце, бо саме в серці, вважали єгиптяни, міститься розум людини. Якщо мертвий чинив погано, його кидають у пащу чудовиська. У нагороду за добрі вчинки та праведне життя людина потрапляє на поля Іалу - у край, де не треба важко працювати, бо там поля вже впорядковані каналами й дамбами, а земля сама родить усе потрібне.

     Людина повинна була мати тіло, аби в нього мала вселитися душа померлого. Саме тому єгиптяни прагнули якнайдовше зберегти тіло покійника, зробивши із нього мумію.

6.Робота з джерелом(с.55)

  • Прочитайте слова промови з «Книги мертвих».
  • Чи втратили давньогрецькі моральні настанови значення сьогодні?

7.Робота з візуальним джерелом(с.55)

  • Роздивіться малюнок «Суд Озіріса»,дайте відповідь на запитання.
  • Де на малюнку зображено Озіріса? Що дає підстави для висновку, що він - цар потойбічного світу?
  • Яких богів ще зображено?
  • Яку роль у церемонії вони виконують?

8.Робота з «Хмарою слів»

C:\Users\admin\Downloads\Klassichieskoie oblako #9 (1).jpg

 

  • Розгляньте «Хмару слів» і  виявіть ті слова, які на вашу думку визначали місце фараона у вірування єгиптян.( Єгиптяни вірили,що фараон мав божественне походження і благословляв усі важливі події.Починав оранку, зрізав перший сніп)
  • Серед зайвих слів назвіть ті, які стосуються минулої теми.(Мемфіс, династія, ном).

9. Робота з візуальним джерелом (с.56)

  • Роздивіться статую сфінкса.
  • Висловте припущення, чому божественну силу фараона уособлював саме сфінкс?
  • Поміркуйте, чому в сучасних мовах слово «сфінкс» уживається в переносному значенні як «загадка», «загадкова людина».

V. Узагальнення та систематизація знань.

1.  Вправа «Знайди пару» , яку розміщено за посиланням https://learningapps.org/display?v=pyk3gkaea18

VІ. Підсумки уроку.

1.Прийом «Куб Блума»

Знадобиться звичайний паперовий куб.

C:\Users\admin\Downloads\Куб Блума кольоровий.png

Формулюється тема уроку. Тобто тема повинна визначити коло питань, на які доведеться відповідати. 

Учитель кидає кубик. Грань, що випала вкаже: якого типу питання слід задати. Зручніше орієнтуватися по слову на гранях кубика - з них і повинні починатися питання.

Наприклад. Придумай,що буде, якщо суд  у потойбічному світі проводив не Озіріс,а Сет?  Запропонуй, де і як доречно вживати поняття і терміни «міфи», «жерці». Поділись ,що нового ти дізнався на уроці.

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати 10 параграф підручника.

 

 

 

Джерела:

  1. Всесвітня історія. Історія України: підручник для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський , В.С. Власов. – К. : Генеза, 2014.-272 с. : іл., карти.
  2. Всесвітня історія. Історія України:робочий зошит : 6-й кл. / В.С. Власов . – Київ : Генеза,2014.-112с. : іл.
  3. Інтернет ресурс http://dlyakoleg.blogspot.com/2016/02/blog-post_17.html

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
2735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку