Урок з історія для 6 класу "Найдавніші держави Дворіччя"

Про матеріал

Тема: найдавніші держави Дворіччя. Мета: дати характеристику природі і населенню Дворіччя, сформувати уявлення про міста-держави 3 тис.до н.е.; розкривати причини піднесення Вавилону, значення законів Хаммурапі; розвиавти вміння працювати з історичною картою, аналізувати і порівнювати історичну інформацію, критично мислити

Перегляд файлу

Тема: найдавніші держави Дворіччя.

Мета: дати характеристику природі і населенню Дворіччя, сформувати уявлення про міста-держави 3 тис.до н.е.; розкривати причини піднесення Вавилону, значення законів Хаммурапі; розвиавти вміння працювати з історичною картою, аналізувати і порівнювати історичну інформацію, критично мислити.

Тип: засвоєння нових знаь та вмінь

Обладнання: підручник для 6 класу «Всесвітня історія. Історія України» , смайлики емоцій, пелюстки квітки, О.Г.Бандровський, В.С.Власов.;карта Межиріччя.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні на уроці ми з вами здійсними подорож до стародавньої Месапотамії. Скажіть будь ласка, що ви чули про цю країну? У вас на парті лежать смайлики. Виберіть один з них, який характеризує вас, коли ви почули слово «Месопотамія». (Діти вибирають смайлик і відкладають його на край парти). А тепер напишіть на пелюсткі квітки ваше очікування, щоб ви хотіли дізнатись про цю країну? (діти беруть пелюстку і пишуть на ній свої очікування, потім зачитують по черзі в прикріплюють на загальну квітку, що висить на дошці). Вчитель підсумовує відповіді учнів, і оголошує план вивчення даної теми.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

План

1. Природа Давнього Дворіччя

2. Населення Давнього Дворіччя

3. Піднесення Вавилону

4. Цар Хаммурапі

На початку уроку учні роблям

 1.Природа Давнього Дворіччя

Розповідь вчителя супрводжується показом на карті: У Південно-Західній Азії протікають річки Тигр та Євфрат. Обидві річки беруть початок у горах Вірменії та впадають у Перську затоку. Країну, розташовану в середній та нижній течії цих річок, називають Межиріччям або Дворіччям (з давньогрецького Месопотамія). Країна поділялась на 2 частини – Верхню і Нижню. Верхня мала пагорби і степи, а Нижня рівнини.

Щороку навесні річки розливалися – відбувалася повінь. Перші жителі починаючи з 6 тис. До н.е. почали заселяти долину і застосовували зрошувальну систему.

Вирощували зернові культури, фінікові пальми, цибулю.

2. Населення Давнього Дворіччя.

Коментоване читання підручника с.74-75.

3. Піднесення Вавилону.

Розповідь вчителя. Вавилон називають найпершим «мегаполісом» Стародавнього світу. Вдале розташування біля річки Євфрат і сприятливий клімат зробили місто столицею Вавилонії. За часів найбільшого розквіту його населення досягало 200 000 чоловік. У центрі Вавилона розташовувався зиккурат. Це культова багатоступенева споруда спочатку виконувала функції храму, а потім стала адміністративним центром. Висота його досягала 90 метрів. Під час перебування в Вавилоні в XVI столітті європейські мандрівники помилково вважали масштабні руїни зиккурата за легендарну Вавилонську вежу.

Вавилонська вежа https://www.youtube.com/watch?v=UBKkNEKnLhY

Розповіді учнів про Сади Семіраміди, Міф про вселенський потоп

4. Цар Хаммурапі

Найвідоміший Вавилонський цар Хаммурапі. У роки правління царя Хаммурапі (1793-1950 рр. До н. Е.) Територія Вавилонії зросла в кілька разів. За 43 роки при владі правитель виявив себе як майстерний полководець і політик. До нашого часу дійшов Кодекс Хаммурапі, який є найдавнішим відомим зведенням законів. У 282 положеннях конкретно обумовлювалися зобов’язання щодо заробітної плати, шлюбу, продажу рабів, орендних ставок, крадіжки і т.д.

Робота з портретом Хаммурапі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання: Яким ми можемо описати Хаммурапі, дивлячись на цю ілюстрацію? (Діти описуюють)

Вчитель: Хаммурапі був мудрим і увічнив своє ім’я тим, що уклав перший збірник законів, к були викарбувані на камені (перші в світі записані).

Робота з поняттям «закони» - це приписи, обов’язкові для виконання всіма людьми, потрібні для того, щоб врегулювати відносини в громаді, державі.

Робота з документами «Фрагменти законів царя Хаммурапі» с. 77

IV. Узагальнення вивченого матеріалу

Графічний диктант

1. Межиріччя розташовувалось серед Тигру і Нілу. –

2. Система землеробства у шумерів була зрошувальна.+

3. Письмо у шумерів називалось клинопис.+

4.  Столицею держави був Вавилон.+

5. Хаммурапі давньоєгипетський цар.-

6. Хаммурапі прийняв збірник законів.+

V. Підсумки уроку

Чи отримали ви відповіді на свої запитання, що поставили перед уроком? Яким смайликом ви можете себе охарактеризувати наприкінці уроку?

VІ.Домашнє завдання

П.14 прочитати і переказувати, скласти порівняльну таблицю Єгипту та Межиріччя.

 

 

Питання для порівняння

Єгипет 

Межиріччя

Природа

 

 

Система землеробства

 

 

Жителі

 

 

Письмо

 

 

Освіта

 

 

 

doc
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
2383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку