Урок "Найдавніші держави Дворіччя"

Про матеріал

Тема. Найдавніші держави Дворіччя

Мета: охарактеризувати природу і населення Дворіччя, сформувати уявлення про міста-держави 3 тис. до н. е.; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з історичною картою, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення; формувати інтерес до вивчення теми.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Найдавніші держави Дворіччя

Мета: охарактеризувати природу і населення Дворіччя, сформувати уявлення про міста-держави 3 тис. до н. е.; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з історичною картою, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати хронологічні межі цивілізацій Дворіччя; час укладення кодексу законів Хаммурапі;
  • пояснювати вплив природно-географічні умови Дворіччя на господарське життя шумерів;
  • давати визначення та використовувати поняття «закон», «місто-держава», «клинопис»; показувати на карті територіальні межі цивілізацій Дворіччя.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта,

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Історичний диктант.
  1. Матеріал для письма в давніх єгиптян. (папірус)
  2. Схематичні малюнки, що позначають слова й поняття та використовуються для письма. (ієрогліфи)
  3. Різновид скульптурного зображення. (статуя)
  4. Ім’я фараона, гробницю якого в Долині царів пощастило знайти не пограбованою та неушкодженою. (Тутанхамон)
  5. Мистецтво проектування та спорудження будівель. (архітектура)
  6. Статуя лева з головою фараона, що символізувала божественну силу єгипетського царя. (Сфінкс)
  7. Гробниці єгипетських царів. (піраміди)
  8. Об’ємні зображення, виконані з глини, каменю, металу, дерева та ін. матеріалів. (скульптура)
  9. Об’ємне зображення на площині, різновид скульптури, яким прикрашали стіни давньоєгипетських гробниць. (рельєф)
  10.                      Циліндрична вертикальна опора, яку вперше почали використовувати давні єгиптяни для будівництва палаців та храмів. (колона)
  11.                      Прізвище французького вченого, який уперше розшифрував і прочитав давньоєгипетські написи. (Шампольйон)
  12.                      Архітектурна форма, уперше створена в Єгипті, символізувала сонячні промені. (обеліск)
  1. Взаємоперевірка.
  2. Оберіть зображення, що стосуються досягнень давніх єгиптян. Прокоментуйте їх.

А.Картинки по запросу гончарний круг     Б. Похожее изображение    В. Картинки по запросу сонячний годинник     Г. Картинки по запросу календар

Д. Картинки по запросу лыкар пнг   Е. Картинки по запросу порох  Є. Картинки по запросу геометрические фигуры   Ж. Похожее изображение

  • Які ще досягнення належать давнім єгиптянам?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з ілюстраціями.
  • Розгляньте зображення. Що на них? (Річки)
  • Скільки річок зображено? (дві)
  • Як можна назвати територію, що знаходиться між річками? (Відповіді дітей)
  • А як би ви назвали територію, що об’єднують дві річки? (Відповіді дітей)
  • Сьогодні ви дізнаєтеся, які території називали Межиріччям та Дворіччям, між якими річками вони знаходилися та хто на них проживав.

 

Картинки по запросу річка пнг   Картинки по запросу річка пнг

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з візуальним джерелом (с. 73 підручника).
  • Роздивіться зображення. Про що свідчить факт запису законів Давньої Вавилонії?
  • Навіщо цар наказав викарбовувати закони на камені? Чому царя й бога зображено поряд і чому бог сидить, а цар стоїть?
  • Як ви прокоментуєте одне з перших речень, викарбува- них на стовпі: «Для того щоб сильний не ображав слабкого, щоб була справедливість і до сироти, і до вдовиці, щоб був суд у країні, щоб ухвалювалися справедливі вироки, я викарбував...»?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 73. Запишіть у зошит конспект, користуючись алгоритмом.
  • Межиріччя – це територія, розташована в… (середній та нижній течії річок Тигр та Євфрат).
  • Нижнє Межиріччя – це… (Дворіччя).
  • Лихом для мешканців Дворіччя були… (повені).
  • Щоб вирощувати хліб люди мали вміти … (відводити воду, коли був її надлишок, та зрошувати лани під час спеки).
  • Вирощували… (зерно та фінікові пальми).
  • Що спільного та відмінного в природних умовах Дворіччя та Єгипту?
  • Як давні єгиптяни зрошували свої землі?
  • Чи такою самою була зрошувальна система у Дворіччі?
  1. Робота з історичною картою (с. 74 підручника).
  • Покажіть на карті річки Тигр та Євфрат.
  • У якій частині Азії протікають ці річки?
  • Визначте місце розташування Давнього Дворіччя. 
  • Як із Дворіччя можна було потрапити до Єгипту?
  • Які країни довелося б перетнути?
  1. Коментоване читання.
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Завершіть речення.
  • Шумери – це… (найдавніші мешканці Дворіччя).
  • Зикурат – це … (храми у вигляді багатоярусних східчастих споруд).
  • Шумери почали обносити міста мурами тому, що… (сусіди почали зазіхати на багатства міст).
  • Найдавнішим містом Шумеру є… (Еріду).
  • Клинопис – це… (письмо давніх шумерів).
  • Шумери вміли…
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 76.
  • Запишіть короткі тези, даючи відповідь на питання: «Чим уславився Хаммурапі?».

Орієнтовний вигляд тез

  • підкорив все Нижнє й частину Верхнього Межиріччя;
  • стежив за господарським життям та збиранням податків;
  • опікувався будівництвом храмів;
  • своїм іменем назвав два зрошувальних канали;
  • уклав перший відомий в історії збірник законів.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичними джерелами (с. 77 підручника).
  • Прочитайте фрагменти законів царя Хаммурапі та виконайте завдання.
  1. Витлумачте поняття: клинопис, зикурати, шумерські міста-держави, закон.
  2. Бесіда за запитаннями.
  • Де була розташована Давня Месопотамія? Які території охоплювала Вавилонська держава за царя Хаммурапі? У якому столітті жив цей цар?
  • Які природні умови сприяли розвиткові господарства у Дворіччі, а які ускладнювали його? Хто такі шумери і якими були досягнення їхньої цивілізації?
  • Яким, за законами Хаммурапі, постає вавилонське суспільство?
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 14 підручника.

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку