Урок з історії України для учнів 8 класу "Мистецтво України І половини XVII століття"

Про матеріал
Конспект уроку з історії України для учнів 8 класу "Мистецтво України І половиниXVII століття" .
Перегляд файлу

Тема уроку: «Театр, музика. Архітектура, образотворче мистецтво»

Мета:

  •  охарактеризувати розвиток театру, архітектури, образотворчого мистецтва, музикм; ознайомити учнів з основними здобутками та пам’ятками цієї доби;
  • формувати в учнів інтерес до культурних надбань українського народу; удосконалювати навички самостійної роботи з різними історичними джерелами, додатковою літературою;
  • виховувати шанобливе ставлення до пам’яток минулого та високі моральні якості на кращих зразках національної культури

Основні поняття: кобзарі, інтермедії, вертеп, містерія, кант, українське бароко, бастіон.

Обладнання: підручник, стінна карта, зображення історичних пам’яток,  комп’ютер, мультимедійна дошка, комп’ютерна презентація учнями матеріалу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок-конференція

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  • характеризувати розвиток даних видів мистецтва, розглянутих на уроці;
  • називати найвизначніші твори українського мистецтва І половини  XVII століття;
  • розпізнавати та описувати видатні пам’ятки культури;
  • називати імена визначних діячів культурного життя;
  • аналізувати пам’ятки культури.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Урок проводиться у формі конференції, на якій учні мають представити свої міні-проекти, які підготували заздалегідь, отримавши домашнє завдання. На попередньому уроці учні  були об’єднані в групи, кожна з яких отримала завдання підготувати проекти з використанням комп’ютерної презентації.

 Склад конференції:

  • Голова – учитель історії;
  • Експерти – керівники груп;
  • Журі – запрошені вчителі;
  • Учні, що готували проекти;
  • Слухачі – учні інших груп, які не готували певного питання.

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Пригадайте, якими були особливості та умови розвитку культури на українських землях у І половині XVII століття.
  2. Назвіть тогочасні мистецькі пам’ятки  ІІ половини XVI століття.
  3. Назвіть відомі вам імена українських митців   ІІ половини XVI століття.
  4. Подумайте, які фактори впливали на розвиток українського  мистецтва І половини  XVII століття.

Проблемне питання уроку

Визначити основні ознаки та особливості  розвитку українського мистецтва  І половини  XVII століття, порівняно з ІІ половиною XVI століття.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Презентація проектів

 Відбувається презентація проектів кожної групи. Учні дають характеристику культурного розвитку українського мистецтва на українських землях І половини  XVII століття. При цьому демонструють плакати, схеми, таблиці, комп’ютерні презентації. Експерти доповнюють виступи своєї групи. Запитання до виступаючих можуть ставити учні інших груп, за що вони отримують додаткові бали.

  1. Театр.

Комп’ютерна презентація 1-ї  групи учнів.

Запитання учнів класу до групи.

Робота з поняттями.

  1. Музика

Комп’ютерна презентація 2-ї  групи учнів.

Запитання учнів класу до групи.

Робота з поняттями.

 

  1. Архітектура

Комп’ютерна презентація 3-ї  групи учнів.

Запитання учнів класу до групи.

Робота з поняттями.

 

  1. Образотворче мистецтво
  2. Комп’ютерна презентація 4-ї  групи учнів.
  3. Запитання учнів класу до групи.
  4. Робота з поняттями.

ІV. Закріплення матеріалу

Учні готують і дають відповідь на проблемне питання , яке прозвучало на початку уроку

  • Визначити основні ознаки та особливості  розвитку українського мистецтва  І половини  XVII століття, порівняно з ІІ половиною XVI століття.

V. Оцінка роботи учнів

Журі визначає найкращий проект і мотивує своє рішення.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника. Повторити тему «Українські землі у І половині XVII століття».

Підготуватися до уроку узагальнення та систематизації знань

Використана література:

  1. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Історія України.5-9 класи» (Наказ МОН України від 21.02.2019 №236)
  2. О.Гісем, О.Мартинюк Історія України – Харків: Ранок, 2021
  3. Мірошниченко В.О. Організація проектної діяльності учнів на уроках історії. – Харків: «Основа», 2009
  4. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – Київ: А.С.К., 2004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку