Урок з літературного читання (3 клас) за темою "Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. А.Бондарчук «Забіяка»"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання. 3 клас. Урок літературного читання "Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. А.Бондарчук «Забіяка»". Розробка до уроку.
Перегляд файлу

 

Тема: Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. А.Бондарчук «Забіяка».

 

Очікувані результати навчання: розширювати читацький світогляд учнів. Розвивати вміння співпереживати за літературного героя, уявляти прочитане. Сприяти творчому мисленню. Формувати морально-етичні якості учнів. Виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання:  мультимедійна презентація, пам'ятка, малюнок лісу й сніговика, таблиці зі словами, сніжинки.

Хід уроку

  1.   ОК (організація класу)

Сядьте тихесенько, діти, будь ласка!

Сьогодні ми підем в засніжену казку.

Сонце яскраве і віхолу люту

треба вміти побачити, треба вміти почути!

Слухайте мій наказ:

На уроці не дрімати

Добре всі слова читати

  1.   МНД (мотивація навчальної діяльності)

 

Отже сьогодні на уроці ми:

Міркуємо-швидко,

Відповідаємо –правильно

Читаємо-гарно.

  1.   АОЗ (актуалізація опорних знань)
  • Сьогодні до нас на урок вирішив завітати  ще один гість. Давайте  ж дізнаємося хто це.

Він – не лялька й не людина,

На снігу стояти звик

В нього ніс – смачна морквина,

Хто це? Звісно, … (сніговик).

(Прикріпити на дошку сніговика)

 

-Сніговик приніс для нас деякі завдання, але перед тим як їх виконати зробимо  дихальну вправу

«Хом’ячок» -(перемінно надувати щоки);

«Кулька» - (надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед)

  • А тепер візьміть кульку і надуйте її швиденько.

 

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Вдома вам потрібно було виразно прочитати вірш «Лісова вечірка в стилі «Єко»» і за бажанням вивчити його напам’ять.  (Хто вивчив напам’ять розказують в кріслі автора)
  •  
  • Сьогодні  ми працюємо в групах . У вас на партах лежить у кожного цеглинка –Лего: жовтого і синього кольору.  Об’єднайтеся за кольором цеглинки, у кого жовта- пересядьте за столик , де сонечко. А у кого – синя , сядьте за столик , там де сніжинка.
  • Давайте повторимо правила роботи в групах:

Працюють всі.

Кожний пропонує варіант відповіді по черзі. 

Говорити коротко й чітко. Головне – не перебивати один одного.

Ми працюємо разом, щоб було добре всім.

Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати.

 

- Перше завдання від Сніговичка

        Робота з анаграмами

  • Склади  в словах переплуталися, потрібно переставити їх так, щоб можна було прочитати слово.

                            1 група                                   2 група

                 нисиця                                             рокасо

                 телдя                                                гурсні

                 рогобець                                          васо

  • Тепер до назви слова відшукайте відповідну картинку.

(шукають серед багатьох картинок птахів відповідні)

 

- Як одними словом можна назвати всі ці слова? (Птахи) . Які це птахи? (зимуючі). Чи потрібно допомагати зимуючим птахам? Як це ми можемо зробити?.

- У кожного на парті є пам ятка, можете поділитися нею зі  своїми рідними та друзями.

Картинки по запросу памятка допомога пташкам

Картка – пам’ятка

Скільки не було б в тебе різних справ, розваг і веселощів, не забувай про своїх крилатих друзів. Допоможи їм, і вони віддячать своєю невтомною працею та піснями.

Птахи люблять сире насіння соняшника, конопель, проса, вівса, гарбуза, кавуна, дині, крихти сиру, білого хліба, шматочки несолоного сала, насіння дикорослих трав, зібране восени.

Сало, яблука й кукурудзу настроми на гілки кущів та дерев.

 

!

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Повідомлення теми і мети уроку

 

- Як ви вже могли здогадатися тема нашого уроку пов язана із птахами. А саме

Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. І на сьогоднішньому уроці ми звами будемо читати оповідання Андрія Бондарчука під назвою «Забіяка».

ВПРАВА «Передбачення»

 

- Розгляньте ілюстрацію, ще раз прочитайте заголовок оповідання.

-Як ви гадаєте діти, про що йтиме мова?

 

  1. Словникова робота

-  В цьому тексті є деякі складні слова, давайте пояснимо їх:

Верескливий- Високий, різкий, пронизливий (про голос, звук) Який верещить.

Настовбурчує- Піднімати вверх, ставити сторч (пір'я, волосся, шерсть і т. ін.).

Забіякуватий- Який має схильність до бійки, часто вдається до бійки. 

Почастунку- Частування, пригощання

Давати чуботруса- ображати, проганяти.

 

- Перш , ніж почнемо знайомитись з оповіданням, давайте наберемося сили, тобто перепочинемо!

 

Фізкультхвилинка з ЛЕГО

 

  1. Робота над оповіданням

 

- Починає читати перша група, уважно слідкують всі, бо хтось продовжить.

- Чи справдилися ваші передбачення?

 

Стратегія «Методика взаємних запитань»

- А зараз будь ласка по черзі поставте запитання: перша група – другій групі і навпаки.

-Де і коли відбувалася описана подія? Подія відбувалася взимку(у лютому) на балконі Миколки

-Як піклувався Миколка про пташок?(Миколка прилаштував годівничку, годував птахів)

-Хто ж був забіякою у цьому тексті? (Забіякою в тексті був горобець)

- Які птахи прилітали до годівнички? (горобці, синиці, снігур)

- Хто почав підкрадатися із сусіднього балкона? (Чорний кіт)

Завдання для груп на уважність

-Ще одне завдання від сніговичка, я даю вам картинку з оповідання , вам потрібно знайти і зачитати до якої частини тексту вона  підходить.

Стратегія «Гудзики Блума»

  • Сніговичку дуже вже цікаво,як ви засвоїли сьогоднішній урок, тому він пропонує вам різнокольові гудзики. Чому саме гудзики ви запитаєте в мене? Тому що, коли у людини застібнуті всі гудзики на сорочці- значить вона одягнена і готова вирушити в путь. І от якщо ви відповісти на всі запитання на гудзиках- значить  ви засвоїли сьгоднішній матеріал на 100 відсотків.
  1. ЗВ (закріплення вивченого)

 

 -   Птахи- це наші пернаті друзі.  Холодно і голодно їм в люті морози. Тому пропоную вам допомогти їм. Давайте виготовимо годівнички з лего для них.

 

7. Підсумок

  • Чи було цікаво на уроці?

Сніговик дуже задоволений вашою роботою на уроці, тому кому урок сподобався клеїмо свої сніжинки у ліс до сніговичка.

-Чим вище ваша сніжинка, тим дужче вам сподобався урок.

  1. Домашнє завдання

Оповідання с.78-79 виразно читати і переказувати .

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку