Тема: Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. А.Бондарчук «Забіяка».
Очікувані результати навчання: розширювати читацький світогляд учнів. Розвивати вміння співпереживати за літературного героя, уявляти прочитане. Сприяти творчому мисленню. Формувати морально-етичні якості учнів. Виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: мультимедійна презентація, пам'ятка, малюнок лісу й сніговика, таблиці зі словами, сніжинки.
Хід уроку
Сядьте тихесенько, діти, будь ласка!
Сьогодні ми підем в засніжену казку.
Сонце яскраве і віхолу люту
треба вміти побачити, треба вміти почути!
Слухайте мій наказ:
На уроці не дрімати
Добре всі слова читати
Отже сьогодні на уроці ми:
Міркуємо-швидко,
Відповідаємо –правильно
Читаємо-гарно.
Він – не лялька й не людина,
На снігу стояти звик
В нього ніс – смачна морквина,
Хто це? Звісно, … (сніговик).
(Прикріпити на дошку сніговика)
-Сніговик приніс для нас деякі завдання, але перед тим як їх виконати зробимо дихальну вправу
«Хом’ячок» -(перемінно надувати щоки);
«Кулька» - (надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед)
Працюють всі.
Кожний пропонує варіант відповіді по черзі.
Говорити коротко й чітко. Головне – не перебивати один одного.
Ми працюємо разом, щоб було добре всім.
Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати.
- Перше завдання від Сніговичка
Робота з анаграмами
1 група 2 група
нисиця рокасо
телдя гурсні
рогобець васо
(шукають серед багатьох картинок птахів відповідні)
- Як одними словом можна назвати всі ці слова? (Птахи) . Які це птахи? (зимуючі). Чи потрібно допомагати зимуючим птахам? Як це ми можемо зробити?.
- У кожного на парті є пам ятка, можете поділитися нею зі своїми рідними та друзями.
Картка – пам’ятка |
Скільки не було б в тебе різних справ, розваг і веселощів, не забувай про своїх крилатих друзів. Допоможи їм, і вони віддячать своєю невтомною працею та піснями. |
Птахи люблять сире насіння соняшника, конопель, проса, вівса, гарбуза, кавуна, дині, крихти сиру, білого хліба, шматочки несолоного сала, насіння дикорослих трав, зібране восени. Сало, яблука й кукурудзу настроми на гілки кущів та дерев. |
!
Повідомлення теми і мети уроку
- Як ви вже могли здогадатися тема нашого уроку пов язана із птахами. А саме
Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. І на сьогоднішньому уроці ми звами будемо читати оповідання Андрія Бондарчука під назвою «Забіяка».
ВПРАВА «Передбачення»
- Розгляньте ілюстрацію, ще раз прочитайте заголовок оповідання.
-Як ви гадаєте діти, про що йтиме мова?
- В цьому тексті є деякі складні слова, давайте пояснимо їх:
Верескливий- Високий, різкий, пронизливий (про голос, звук) Який верещить.
Настовбурчує- Піднімати вверх, ставити сторч (пір'я, волосся, шерсть і т. ін.).
Забіякуватий- Який має схильність до бійки, часто вдається до бійки.
Почастунку- Частування, пригощання
Давати чуботруса- ображати, проганяти.
- Перш , ніж почнемо знайомитись з оповіданням, давайте наберемося сили, тобто перепочинемо!
Фізкультхвилинка з ЛЕГО
- Починає читати перша група, уважно слідкують всі, бо хтось продовжить.
- Чи справдилися ваші передбачення?
Стратегія «Методика взаємних запитань»
- А зараз будь ласка по черзі поставте запитання: перша група – другій групі і навпаки.
-Де і коли відбувалася описана подія? Подія відбувалася взимку(у лютому) на балконі Миколки
-Як піклувався Миколка про пташок?(Миколка прилаштував годівничку, годував птахів)
-Хто ж був забіякою у цьому тексті? (Забіякою в тексті був горобець)
- Які птахи прилітали до годівнички? (горобці, синиці, снігур)
- Хто почав підкрадатися із сусіднього балкона? (Чорний кіт)
Завдання для груп на уважність
-Ще одне завдання від сніговичка, я даю вам картинку з оповідання , вам потрібно знайти і зачитати до якої частини тексту вона підходить.
Стратегія «Гудзики Блума»
- Птахи- це наші пернаті друзі. Холодно і голодно їм в люті морози. Тому пропоную вам допомогти їм. Давайте виготовимо годівнички з лего для них.
7. Підсумок
Сніговик дуже задоволений вашою роботою на уроці, тому кому урок сподобався клеїмо свої сніжинки у ліс до сніговичка.
-Чим вище ваша сніжинка, тим дужче вам сподобався урок.
Оповідання с.78-79 виразно читати і переказувати .