22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок з літературного читання на тему: "Вступ до теми. Літературні казки про тварин. І.Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я.

Про матеріал
Цим уроком я хочу дати дітям поняття «авторських» (літературних) казок; вчити їх аналізувати зміст твору, давати характеристики героям; розвивати техніку читання дітей; виховувати вміння працювати в колективі та самостійно.
Перегляд файлу

Урок з літературного читання у 2 класі                                                                                                                    Тема: Вступ до теми. Літературні казки про тварин. І.Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я.

Мета: дати дітям поняття «авторських» (літературних) казок; вчити їх аналізувати зміст твору, давати характеристики героям; розвивати техніку читання дітей; виховувати вміння працювати в колективі та самостійно.

Обладнання: малюнки Лисички, Журавля; книга І. Франка «Лисичка і Журавель»; записи на дошці плану уроку; дівчинка Казка.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення мети та завдань уроку.

Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо працювати за таким планом.

(План роботи записаний на дошці.)

  1. Вправа «Очікування».
  2. Перевірка домашнього завдання (робота в групах).
  3. Знайомство з авторськими (літературними) казками.
  4. В гостях у Лисички та Журавля.

Я дуже рада працювати з вами. Хоча на вулиці і зима, але будуть зігрівати на уроці ваші теплі усмішки і гарячі добрі сердечка. В кожного з вас на парті лежить сердечко. Погляньте на нього – і воно вам підкаже, що ви  «очікуєте» від сьогоднішнього уроку. Пам'ятайте, що починати слід зі слів: «Я очікую…»

 Вправа «Очікування»

 Діти говорять слова-очікування, прикріплюють свої сердечка до дошки.

  Подивіться, які гарні сердечка будуть працювати з нами на уроці, і ми думаємо, що кожне з них поповниться частинкою доброти, щирості, любові від сьогоднішнього уроку.

 А я очікую, що ви  правильно, точно і красиво будете висловлювати свої думки, фантазувати, уявити; будете злагоджено працювати у групах; гарно читати  і давати відповіді на запитання.

 ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Яке домашнє завдання ви отримали?

 Ви повинні були навчитися читати оповідання А. Кюцюбинського «Артист» і розігрувати діалог між Максимком і бабусею. (Відповіді дітей.)

  1. Перевірка читання у 3-4 учнів.
  2. Перевірка діалогу (робота в групах).
  1. Я пропоную вам об'єднатися в групи (3 групи – за рядами). У групі оберіть лідера.
  2. У своїх групах перекажіть зміст оповідання А. Коцюбинського «Артист», оберіть дійових осіб, які б змогли вийти та інсценувати діалог між бабусею та Максимом.
  3. Кожна група починає переказ оповідання, розігрує діалоги між її учасниками.
  4. Групи починають і проводять діалоги для всіх учнів. (Оцінювання відповідей дітей.)
  5. Відповіді дітей, які брали участь у діалогах.
  • Як ви себе почували в ролі Максима, бабусі?
  • Чого ви навчилися, показуючи своїх персонажів?
  • Які висновки ви можете зробити з цієї історії?

ІV. Робота над новим матеріалом.

До класу заходить дівчинка Казка.

Казка

Ідіть завжди до школи

Веселі, не сумні,

Шукайте дива, радості

У казочці моїй …

Любі діти! А чи знаєте ви казки?

Відгадайте казочку.

  • Сидів він на віконечку,

Як маленьке сонечко

Від діда з бабусею утік,

Побіг у ліс і раптом зник. («Колобок»)

  • Знесла яєчко золоте,

Зраділи дуже дід і баба.

Ви, діти, знаєте її –

Та це ж … («Курочка Ряба»)

  • В охайненькій хатині

Голосистий півник жив,

І від рання до смеркання

Працювати він любив.

Ще жили з ними мишенята,

Круть і Верть їх звали.

Цілий день, ледачі,

У полі стрибали.

До роботи не охочі,

А як їсти – тут як тут.

Пригадайте, милі діти,

Як цю казочку зовуть? («Колосок»)

  • Із якої казки я,

Бичок-третячок?

Із соломи дід робив,

Бік смолою засмолив. («Солом'яний бичок»)

 Казка.  Молодці діти! Я бачу, ви знаєте ці казочки. А хто їх придумав?

 Діти.  Ми не знаємо автора.

  Правильно. У цих казок немає автора, адже йшли вони до нас із давніх-давнен, переказувалися від одного покоління до іншого. Із тому вони мають одну назву: народні.

 Учитель. А сьогодні ми з вами почнемо знайомство з казками, в яких автор відомий. Ці казки називаються літературними або авторськими.

 Давайте  повторимо і запам'ятаємо ці назви. (Діти декілька разів повторюють, запам'ятовують ці терміни.)

  Казочка, з якою ми познайомимося сьогодні, називається: сичЛика і раЖувель.

 Запис на дошці деформований.

  Хто прочитає деформовані слова і здогадається про назву казки?

Що ви знаєте про Лисичку, її повадки, поведінку? (Виставити малюнок Лисички.)

В яких казочках ви зустрічалися з нею?

А хто такий Журавель? (Виставити малюнок Журавля.) І що ви про нього знаєте? (Відповіді дітей.)

Казку «Лисичка і Журавель» написав відомий український письменник Іван Франко. Послухайте цю казку.

Учитель читає казку «Лисичка і Журавель» із книги І. Франка.

Чи сподобалась вам ця казка? Чим? (Відповіді дітей.)

  1. Читання казки учнями мовчки.
  2. Перевірка розуміння прочитанного тексту. «Голосування ногами».

Вчитель пропонує учнім розділитися і стати у 2 шеренги:

  • Права шеренга – «Я вважаю, що твердження правильне»;
  • Ліва шеренга - «Я вважаю, що твердження не правильне».
  • Чи згодні ви, що Журавель вчинив правильно?
  • Чи потрібно було віддячити Лисичці?
  • Лисичка з Журавлем завжди будуть приятелювати?
  • Чи можна першу частину казки назвати «Добра і щира Лисичка»?

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Аналіз змісту прочитаного твору.

  1. Знайдіть у казці зачин, основну частину, кінцівку.
  2. Дайте характеристику героям. Розкажіть про них.
  • Якою в казці була Лисичка?
  • Яким був Журавель?
  1. Дайте відповіді на запитання, розміщені в кінці тексту.
  • Про що ця казка? Чи знайома вона вам?
  • Прочитайте, як Лисичка частувала Журавля.
  • Як Журавель віддячив Лисичці?
  • Чому Лисичка зареклася дружити з Журавлем?
  • Поділіть казку на дві частини. Як можна назвати кожну з них?
  • Які почуття слід передати, читаючи слова Журавля, коли він був у гостях у Лисички і в себе вдома?
  1. Підготуйтеся стисло розповісти казку.

VІІ. Розповідь казочки дітьми.

Учитель одночасно показує малюнки з книги І. Франка «Лисичка і Журавель».

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Отже, наш урок добіг кінця. Що ж нового на ньому ми дізналися? (Казки бувають не тільки народними, а й літературними або авторськими.)
  • З якою казкою ми ознайомилися?
  • Чого вона нас навчила?
  • Що нового, хорошого потрапило у ваше сердечко?

Гра «Незакінчене речення»

«Я сьогодні на уроці зрозумів…»

ІХ. Оцінювання знань учнів.

Х. Домашнє завдання.

Читати та переказувати казочку «Лисичка і Журавель». За бажанням проілюструвати казку.

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
25 лютого
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку