Урок з літературного читання"Опрацювання вірша Л.Костенко "Перекинута шпаківня""

Про матеріал

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Перегляд файлу

ТЕМА : Опрацювання вірша Л.Костенко «Перекинута шпаківня»

МЕТА : вчити учнів виразно читати віршовані та прозовий  твори. Розвивати образи мислення, уміння формулювати оцінні судження. Виховувати бережне ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ :  малюнки берези, шпака, синички, слова на картинках.

ЗМІСТ УРОКУ:

     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ :

  • Сядьте діти всі гарненько,
  • Руки покладіть рівненько,
  • Голови вище підніміть,
  • Свої плечі розведіть
  • Мені діти посміхніться,
  • Веселіше подивіться

    МОВНО – ЛОГІЧНА ВПРАВА

  1. Повторення читалочки

За-за-за- росте в лісі береза,

Ак-ак-ак- прилетів до мене шпак,

Ичка-ичка-ичка – а також синичка

     ВПРАВИ НА РОЗВИТОК НАВИЧОК  ЧИТАННЯ

  1. За складовою таблицею Шульте учні читають колонку складів з літ «А». За завданням учителя відпрацьовують силу голосу, темп читання.
  • Спочатку прочитайте 4 склади спокійно, наступні 4- голосніше, потім голосно, дуже голосно, тихіше, звичайним голосом, пошепки.

   ФОНЕТИЧНА ЗАРЯДКА І ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК

  • Діти ,хто з Вас відгадає,
  • Що за пташка так співає?
  • Як горобчик цвіриньчить,
  • Мов сорока скрекотить,
  • Наче качка кряче
  • Мов дитина плаче?
  • Вимовляє як захоче
  • Навіть деякі слова
  • То мов курочка кокоче
  • То регоче мов сова
  • Хто ж виспівує отак?
  • Молодці ! Відгадали (ШПАК)

          АКТУАЛІЗАЦІЯ СТАРИХ ЗНАНЬ

          Гра «Відгадай за описом»

  • Я Вам опишу представників живої природи. Впізнайте хто це «Ніжна, тендітна, білокіра, її квіти – сережки» (Береза)
  • «Спинка зеленувата, животик жовтуватий,чорненька лапочка. Ось така невеличка пташечка (Синичка)

(Вчитель вивішує малюнки шпака, берези, синички)

 

  • Прочитайте текст. Чи зустріли Ви ці слова?

 

ЧИТАННЯ ДЕФОРМОВАНОГО ТЕКСТУ.

шіНа аїг

рохоші шіна аїг. раГні мат ремези.КільСки в агях тапхів!

туСкають трос каті лицят.риКчать пашки. А кя вситятьс лисиці!

дюЛи сачто дохять в айг лускати півс тапхів.

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Як Ви думаєте, ці люди, які ходять у гай, люблять природу?
  • А за що Ви любите природу?
  • Які вірші, оповідання допомогли Вам зрозуміти значення природи?
  • В яких творах говорилося про те, як треба ставитись до природи?
  • У який розділ об’єднанні ці твори?
  • Продовжуючи цей розділ, ми сьогодні прочитаємо твори поетів Ліни Костенко, Любові Забашти, письменника Івана Сенчина.

 

Л.Забашта «Берізонька»

  1. Робота над заголовком

Гра «Блискавка»

  • Прочитайте слова на картах. Подумайте що їх об’єднує. Спробуйте усі їх запам’ятати .
  • Слова на картах : береза, березняк, берізка, берізонька, березовий.
  • Хто запам’ятав і може назвати всі 5 слів?
  • Що їх об’єднує?
  • Якби Ви були поетом, як назвали б вірш, в якому описане це дерево?

Виразне читання вірша вчителем.

  • Послухайте вірш видатної української поетеси Л.Забашти і скажіть, чому вона назвала його «Берізонька» , а не «Береза»

(Тому що автор любить берізку, милується нею, вона весела та радісна)

СЛОВНИКОВА РОБОТА

Мавка – казкова лісова істота в образі гарної дівчини з розпущеним волоссям. Гілки порівнюють з кісками. У деревця кіски й ноги, як у живої істоти.

 

ЧИТАННЯ ВІРША (напівголосне) УЧНЯМИ

  • З яким проханням до Вас звертається поетеса ?

(Щоб діти не точили соку, а посадили берізці сестричку)

Щоб поставили шпаківню на гілках

 

ЧИТАННЯ ВІРША ВГОЛОС «ЛАНЦЮЖКОМ» ПО СТРОФАХ

  • Які із висловів Вам здалися незвичними?

          БЕСІДА З ПЕРЕХОДОМ НА ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ

  • Знайдіть слова, які підкреслюють, що поетеса любить це дерево.
  • Якою описано берізку : веселою, радісною чи сумною та одинокою?
  • Чому Ви так думаєте
  • Про яку зелену сестричку пише поетеса?
  • А що це за друг лісу?
  • Від чого застерігає поетеса? Чому не можна точити сік

ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША

  • Прочитайте вірш, передаючи голосом ніжність, прохання і застереження.

Л.КОСТЕНКО “ПЕРЕКИНУТА ШПАКІВНЯ»

Розвиток зв’язного мовлення

  • Розгляньте малюнок шпака, якого назвали другом лісу, добрим птахом.
  • Хто може описати зовнішність птаха?

(Цей птах невеликий, трохи більший за горобця. Пір'я на ньому чорне, блискуче, зі світлими крапочками).

  • Чому його називають другом лісу? (поїдає різних комах, шкідників дерев)
  • Як називають дерев’яні будиночки в яких живуть птахи?
  • Де беруться вони на деревах?

Робота над заголовком

  • Прочитайте назву вірша. Чому шпаківня може бути перекинута? (Діти можуть перекинути – невиховані; вітер)

ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША ВЧИТЕЛЕМ

  • Яка ж біда сталася в сім ї  шпака?

Словникова робота

  • Наші стовпчики слів теж перевернулися. Прочитайте ці слова.

МОВЧАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША

АНАЛІЗ ЗМІСТУ  З ВИБІРКОВИМ ЧИТАННЯМ

  • Чому пташенята такі безпорадні?
  • Хто перевернув шпаківню? Поясніть вислів «денцем догори»
  • Чому поетеса назвала вітер чорногривим?
  • Хто не міг зарадити біді? Прочитайте прохання шпаченят.
  • Які почуття виникають у Вас після цих слів
  • Хто був причиною такої біди?
  • Які слова передають щире співчуття поетеси птахам?

 

ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША УЧНЯМИ

  • Читаючи , передайте голосом жаль і співчуття, страх пташенят і обурення за погану роботу.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

ПІДСУМОК УРОКУ

  • Коли на уроці Ви раділи, хвилювалися?
  • Чи виникало у Вас почуття обурення, незадоволення? Коли саме?
  • Пам’ятайте : де б Ви не були – у лісі чи полі, у гаю чи парку, - не ображайте нікого, не лякайте, гілочок не ламайте, пташок не чіпайте, а навпаки, робіть їм шпаківні, носіть до годівничок друзям – пташкам крихти. І пташки, і вся природа віддячить Вам за добре ставлення до всього , що нас оточує, добром і міцним здоров’ям.

Ми всі повинні пам’ятати:

І птахи, і звірі, й квіти

У природі вільні діти.

Всіх природа не забула,

Всіх до себе пригорнула.

Все візьмемо до уваги.

Не порушим рівноваги.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ковальська Валентина
    Гарний , цікавий урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковальська Валентина
    Гарний , цікавий урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
4536
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку