Конспект уроку "Скринька українських народних казок. "Горобець та билина".Розвиток подій"

Про матеріал
Науково-методична тема «Використання міжпредметних зв’язків шляхом розвитку пізнавальної активності учнів» У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов’язується з реалізацією компетентнісного підходу. Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно-орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання. Одним із ефективніших шляхів їх конструювання з урахуванням окреслених завдань є встановлення міжпредметних зв’язків, які реалізують взаємозв’язок навчання, виховання і розвитку учнів, сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття.
Перегляд файлу

 

Богданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скринька українських народних казок. Українська народна казка

 «Горобець та билина» (уривки).

 Розвиток подій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  Конспект уроку

                                                                                    з літературного читання

                                                                                    у 2 класі для 

                                                                                    шкільного методоб’єднання

                                                                                    підготувала і провела

                                                                                    вчитель початкових класів

                                                                                    Богданівської ЗОШ І-ІІІ   

                                                                                    ступенів,

                                                                                    Лубінець Світлана   

                                                                                    Анатоліївна,

                                                                                    спеціаліст першої категорії

 

                                                   с. Богданівка

                                                         2017 р.

 

Тема. Скринька українських народних казок. «Горобець та билина» (уривки). Розвиток подій.

Мета: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості; формувати в учнів уявлення про творення сюжету – ланцюжок подій, про роль героя твору в розгортанні подій; формувати компетентність «вміння вчитися», читацьку компетентність: виразно читати, спостерігати за розвитком подій,   складати та розповідати казку за поданою схемою,  визначати головну думку твору, давати характеристику дійових осіб; формувати  вміння передавати свої враження від прочитаного, висловлювати елементарні оцінні судження морально-етичного характеру; збагачувати словниковий запас слів, розвивати увагу, пам'ять, виховувати інтерес до читання, прищеплювати любов до природи, людські чесноти.

Обладнання: малюнки із зображенням горобця та билини, та інших персонажів казки, картки зі словами для характеристики горобця, годівниця, насіння соняшника.

Тип уроку: урок набуття нових знань

Міжпредметні зв’язки: природознавство, математика

Основні терміни і поняття: усна народна творчість, казка, розвиток подій

Хід уроку

І. Організація класу

1.  Діти, який у вас зараз настрій? Сядьте зручно. Заплющіть очі. Тихо промовляйте за мною. Я вчуся. Я хочу вчитися. Я працюю. Я готовий до праці.

        Працюючи  сьогодні на  уроці ви будете збирати ось такі насінинки, а для чого вони нам будуть потрібні, дізнаємося пізніше.

2. Вправа «Не розгубись»

Прочитайте слова з максимальною швидкістю у порядку зростання номерів.

 

    1                      3               5                       4                            7           

Казка             та          ній                  в               повчальне

 

    6                        8                         2

щось              зрозумій             вигадка,

 

(Казка – вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.)

  • У нас утворився вислів? Поясніть, як ви його розумієте? Як можна назвати цей вислів? (Прислів’я).

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Бесіда
  • Який розділ ми почали вивчати?
  • З якою казкою ознайомилися?
  • Чи є у неї автор?
  • Назвіть героїв казки. Хто головний герой цієї казки?
  1. Читання та переказ казки з опорою на схему.
  • Хто у казці був найхитрішим?
  • Кого перехитрили?
  • Як на вашу думку:  якби колобок першою зустрів лисичку, а не зайчика, чи вийшла б казка? Чому?
  • Що повчальне взяли для себе з казки «Колобок»?

ІІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань

- Чи всі герої зустрічалися у казці «Колобок»? Хто з героїв не належить до казки?  Горобець (Демонстрація малюнка горобця.)

-    Що вам відомо про горобців.  Розкажіть.

  • Чи потрібно нам оберігати пташок? Чому?
  • Горобчики зимують чи відлітають у теплі краї?
  • Що їдять горобці?
  • Для чого люди роблять годівнички?

     Діти, от і до нас сьогодні завітав горобчик з годівничкою якого вам потрібно буде накормити тими зернятами, які ви назбираєте протягом уроку,  потім висипемо їх у годівничку і повісимо на дереві. 

  1. Повідомлення теми уроку.

     Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українськими народними казками. А головним героєм наступної казки буде горобчик. Ми дізнаємося про його пригоди і простежимо за розвитком подій у казці. Відкриваємо скриньку і читаємо назву казки – «Горобець і билина».

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота над заголовком. Вправа «Передбачення».

     Як ви гадаєте, про що йтиметься у казці, якщо вона має таку назву?

  1. Словникова робота.
  • Що таке билина?
  • Билина – це стебло трав’янистої рослини. Крім того у казці зустрінуться слова шуліка, довбня. Відкрийте с. 38 і прочитайте тлумачення цих слів. (Демонстрування малюнків).
  1. Первинне сприймання змісту тексту учнями.

     Слухання початок казки .(Аудіозапис).

  1. Перевірка емоційного сприймання прослуханого змісту.
  • Що вас вразило? Здивувало?
  • Чи зустрілися ще незнайомі слова?
  1. Етап  поглибленого смислового аналізу тексту.
  • Яких героїв запам’ятали  (билина, коза, вовк, люди)
  • До кого звернувся горобець із проханням?
  • Про що він попросив билину?
  • Чи виконала вона його прохання? Як ви гадаєте?
  • До кого горобець полетів далі?
  • Чи задовольнив свою примху горобець?
  • Яким ви собі уявляєте горобця? Що можна про нього сказати?
  • Отже,  вам вже вдалося помітити, що наш горобчик дуже настирливий.
  1. Фізкультхвилинка 

За казками ми пішли

Не одразу їх знайшли!

Ніжками ми тупали,

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас,

Нахилились ми на «раз»,

А на «два» ми піднялись

І за руки узялись.

Всі по колу ми пішли,

Наші казочки знайшли.

  1. Продовження казки.

      Яку казку ми сьогодні знайшли? (Горобець та билина)

Як на вашу думку, чи закінчилася казка? Звичайно ні. Пригоди нашого горобчика тривають. А як розвивалися події далі у цьому нам допоможе схема, розміщена на першому форзаці підручника. Подивіться і скажіть хто  ще зустрінеться на його шляху.

  • Про що він міг просити вогонь, воду, волів, довбню, червів, курей, шуліку.
  • До скількох осіб довелося звернутися горобцю, щоб його поколихала билина?
  1. Робота з підручником.
  • Чи вдалося горобчику примусити билинку виконати свою забаганку?

 Давайте прочитаємо кінцівку казки.

  1. Складання характеристики головного героя.
  • Перед вами – слова, що можуть вказувати на риси характеру головного героя. Оберіть ті, що на вашу думку, характеризують горобчика і прикріпіть біля малюнка.

Вередливий, чуйний, добрий, нечемний, настирливий, невгамовний, скромний, проворний, увічливий, лінивий.

  • Яким був горобчик?
  • Як ви вважаєте, чи змінився горобчик, якщо порівнювати його на початку казки і наприкінці?
  • Чи варто бути таким, як горобчик? Чому? (Він був дуже настирливим. Слід бути наполегливим, але в міру, необхідно враховувати інтереси інших)
  • Що засуджує казка? (Настирливість)
  • А якби горобчик увічливо звернувся до билини і попросив його поколихати, як могла скластися ця історія?
  • У цієї казки щасливий кінець чи сумний?

Підсумок уроку

Вправа «Незакінчене речення…»

  • Мені сподобалося (не сподобалося)…
  • Я порадив би горобчику…
  • Нас казка вчить.

Домашнє завдання. Читати і переказувати казку за схемою.   

doc
Додано
22 червня 2019
Переглядів
1122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку