Богданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Скринька українських народних казок. Українська народна казка
«Горобець та билина» (уривки).
Розвиток подій
Конспект уроку
з літературного читання
у 2 класі для
шкільного методоб’єднання
підготувала і провела
вчитель початкових класів
Богданівської ЗОШ І-ІІІ
ступенів,
Лубінець Світлана
Анатоліївна,
спеціаліст першої категорії
с. Богданівка
2017 р.
Тема. Скринька українських народних казок. «Горобець та билина» (уривки). Розвиток подій.
Мета: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості; формувати в учнів уявлення про творення сюжету – ланцюжок подій, про роль героя твору в розгортанні подій; формувати компетентність «вміння вчитися», читацьку компетентність: виразно читати, спостерігати за розвитком подій, складати та розповідати казку за поданою схемою, визначати головну думку твору, давати характеристику дійових осіб; формувати вміння передавати свої враження від прочитаного, висловлювати елементарні оцінні судження морально-етичного характеру; збагачувати словниковий запас слів, розвивати увагу, пам'ять, виховувати інтерес до читання, прищеплювати любов до природи, людські чесноти.
Обладнання: малюнки із зображенням горобця та билини, та інших персонажів казки, картки зі словами для характеристики горобця, годівниця, насіння соняшника.
Тип уроку: урок набуття нових знань
Міжпредметні зв’язки: природознавство, математика
Основні терміни і поняття: усна народна творчість, казка, розвиток подій
Хід уроку
І. Організація класу
1. Діти, який у вас зараз настрій? Сядьте зручно. Заплющіть очі. Тихо промовляйте за мною. Я вчуся. Я хочу вчитися. Я працюю. Я готовий до праці.
Працюючи сьогодні на уроці ви будете збирати ось такі насінинки, а для чого вони нам будуть потрібні, дізнаємося пізніше.
2. Вправа «Не розгубись»
Прочитайте слова з максимальною швидкістю у порядку зростання номерів.
1 3 5 4 7
Казка та ній в повчальне
6 8 2
щось зрозумій вигадка,
(Казка – вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Основна частина
- Чи всі герої зустрічалися у казці «Колобок»? Хто з героїв не належить до казки? Горобець (Демонстрація малюнка горобця.)
- Що вам відомо про горобців. Розкажіть.
Діти, от і до нас сьогодні завітав горобчик з годівничкою якого вам потрібно буде накормити тими зернятами, які ви назбираєте протягом уроку, потім висипемо їх у годівничку і повісимо на дереві.
Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українськими народними казками. А головним героєм наступної казки буде горобчик. Ми дізнаємося про його пригоди і простежимо за розвитком подій у казці. Відкриваємо скриньку і читаємо назву казки – «Горобець і билина».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Як ви гадаєте, про що йтиметься у казці, якщо вона має таку назву?
Слухання початок казки .(Аудіозапис).
За казками ми пішли
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз»,
А на «два» ми піднялись
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли,
Наші казочки знайшли.
Яку казку ми сьогодні знайшли? (Горобець та билина)
Як на вашу думку, чи закінчилася казка? Звичайно ні. Пригоди нашого горобчика тривають. А як розвивалися події далі у цьому нам допоможе схема, розміщена на першому форзаці підручника. Подивіться і скажіть хто ще зустрінеться на його шляху.
Давайте прочитаємо кінцівку казки.
Вередливий, чуйний, добрий, нечемний, настирливий, невгамовний, скромний, проворний, увічливий, лінивий.
Підсумок уроку
Вправа «Незакінчене речення…»
Домашнє завдання. Читати і переказувати казку за схемою.