Розробка уроку надасть змогу розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях
В. Сухомлинського – видатного педагога та письменника; вдосконалить навички правильного і виразного читання, та читання в особах; навчить аналізувати текст, узагальнювати і робити висновки з прочитаного; надасть змогу проникнути в мотиви поведінки дійових осіб; розвити у учнів мислення, інтерес, спостережливість і чутливість до сприймання краси природи;
сформує ціннісне ставлення до природи рідного краю, до себе;
ТЕМА: Незвичайний подарунок – краса. В. Сухомлинський «Сергійкова квітка».
МЕТА:
В. Сухомлинського – видатного педагога та письменника; вдосконалювати навички правильного і виразного читання, та читання в особах; навчити аналізувати текст, узагальнювати і робити висновки з прочитаного; проникати в мотиви поведінки дійових осіб;
ОБЛАДНАННЯ: портрет В. Сухомлинського, сигнальні картки, тлумачний словник, мікрофон. Ілюстрація незнайко; мультимедійне обладнання: презентація до уроку, вправа на розвиток швидкочитання , Гімнастика для очей, фізкультхвилинка;
ТИП УРОКУ: комбінований урок;
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: урок – гра, урок – телепередача;
І. Організаційний момент
1. Релаксація
Я- читач.
Я люблю читати.
Я переконаний, що той, хто багато читає, той багато знає.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
А) навесні Б) взимку В) восени
2. Про що спитала дитина?
А) Чи досить буде птахам їжі взимку?
Б) Чи всі птахи відлітають у вирій?
В) Чи всі птахи взимку співають?
3. Мати пояснила, що співом пташина:
А) випрошує їжу Б) зве інших пташок В) розважає своє серденько
4. Пташка жде, що:
А) знайде зернину Б) прийде весна В) прилетять інші птахи
3. Взаємоперевірка
(Слайд 1)
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
- Подивіться на дошку, яка тема нашої телепередачі?
- Які завдання будуть вирішуватися нами на протязі телепередачі? (Чим цікаве це оповідання? Чому воно вчить і до чого закликає автор своїм оповіданням?)
- Ось це і спробуємо ми вияснити, працюючи над цим твором.
- А які ще оповідання В. Сухомлинського ми читали?
( «Сьома дочка», «Я хочу сказати своє слово», «По волосинці», «Як же все це було без мене ?»)
- Давайте пригадаємо, що таке оповідання?
- Подивіться на екран. Виберіть правильну відповідь та прочитайте її. (Слайд 2) (Твір, у якому є вимисел, фантазія(казка); невеликий за розміром розповідний художній твір про події у житті людини , тварини або про природу (оповідання); невеликий поетичний твір, в якому рядки римуються (вірш); стислий вислів з повчальним змістом (прислів'я);
ІV. Актуалізація опорних знань
ша-ми ро-на-во би- ку- ки
ка-ляль луб-го ти-кві
бець-го-ро ре-за-бе па-мав
ник-ко цюк-па ко-хи-ма
3. Фізкультхвилинка
V. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу
- Переходимо до іншої студії. Прочитайте як вона називається? («ІНФОРМАЦІЙНА»)
1. Зустріч з автором.
(слайд 6 портрет В. Сухомлинського)
- Василь Олександрович Сухомлинський написав багато для вас, діти, чудових збірок. І наше «Довідкове бюро» підготувало розповідь про цю прекрасну людину.
промовив: “Діти йдуть до школи, а я йду із життя…” Помер Василь Сухомлинський 2 вересня 1970 року. Похований на кладо-вищі всього за 300 метрів від школи, якій віддав усе своє життя.
2. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Сергійкова квітка»
А) Робота над заголовком.
- Про кого це оповідання, як ви думаєте ?
Б) Слухання оповідання, яке читає вчитель. Первинне сприймання
- Про кого ж оповідання ?
- Чи справдились ваші передбачення ?
В) Словникова робота
(Слова записані на дошці. Учні читають їх вголос.)
кінь від
кишені ножик
ліхтарик вершник
ранесенько чагарники
передостанній батьківськими
похвалився колодочці
поміняти сказати
акація узяти
диво моя
- Які слова вам не зрозумілі?
- Яким словником ми можемо скористуватися,що дізнатися значення цих слів? (тлумачним)
Вершник - людина, що їде верхи на коні.
Чагарник - зарості багаторічних дерев'янистих кущових рослин.
Колодка - дерев'яна, металева оправа чи ручка до основної діючої частини певного предмета.
Передостанній - який передує останньому. Акація - дерева або кущі з білими чи жовтими квітками. Диво - те, що викликає подив, здивування; чудо. Поміняти - віддавши, одержати натомість що-небудь; обміняти. Ранесенько - у дуже ранній час.
Ліхтарик - освітлювальний пристрій, в якому джерело світла захищене склом. ( слайд 9,10,11)
Г) Робота в парах. Читання оповідання учнями «Обличчя до обличчя»
- Як звати хлопчиків ?(Петро, Максим, Гриць, Сергійко)
- Коли і де вони зустрілись ?(Біля школи, рано-ранесенько, під високим
дубом)
- Чим вони хвалились ?(Батьківськими подарунками)
Ґ) Гімнастика для очей (з використанням ІКТ)
- Щоб наші очі трохи відпочили, зробимо гімнастику.
VІ. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу
- Чи зрозуміли це друзі Сергійка? (Ні) Прочитайте, що вони сказали?
2. Читання оповідання в особах
- Далі ми переходимо до якої студії, прочитайте будь ласка? («ТЕАТРАЛЬНА»)
- А зараз уявіть. Що ви актори і вам слід красиво зіграти свою роль. Ми будемо читати в особах.
- Які дійові особи нам треба обрати?
(обираю Петра, Максима, Гриць, Сергійко, автора
VІІ. Підсумок уроку
Оцінювання
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання.
С. 61 – 63, виразно читати оповідання; диференційоване завдання: придумайте і опишіть, який незвичайний подарунок ви би хотіли зробити своїм друзям (5 -6 речень)
Передача закінчилась.
Мабуть, ви уже стомились.
То ж великі ростіть, здорові будьте,
Себе не хваліть, а інших не нудьгуйте.