Урок з літературного читання у 3 класі на тему "Українська народна казка "Про дівчину-сопілку" Порівняння казок."

Про матеріал

Розробка конспекта уроку за темою "Українська народна казка "Про дівчину-сопілку" Порівняння казок." Допоможе вчителю НУШ у проведенні уроку літературного читання у 3-му класі, в якому навчається дитина з ООП.

Перегляд файлу

Тема: Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок.

Мета: Ознайомити учнів з українською народною казкою «Про дівчину-сопілку»; вчити виділяти головне, порівнювати казки, подібні за сюжетом; удосконалювати навички свідомого, виразного читання казок; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати бажання вивчати усну народну творчість.

Засоби навчання: Презентація до уроку, аудіозапис казки, запис пісні «Весняна сопілочка» для музичної паузи, сопілки, картки для самостійної роботи, картки для само оцінювання.

Перебіг уроку

Клас

Інклюзія

І. Вступна частина

1.Емоційне налаштування

  • Вправа «Смайлик настрою»

-Навчання стає легким, коли в людини гарний настрій. Усміхніться собі, друзям, вчителям, гостям. Гарного настрою вам!

-Отже з гарним настроєм починаємо працювати.

2.Перевірка домашнього завдання:

-Яку казку ми читали на минулому уроці?

-Хто головні герої?

-Яка головна думка цієї казки? Чого вона нас вчить?

-Послухаємо один одного. (Читання і переказування казки)

3. Мотивація навчальної діяльності.

  • Мовленнєва розминка:

 (читання і повтор речень)

  • КНИГИ ЧИТАТИ – УСЕ ЗНАТИ
  • ОДНА КНИГА ТИСЯЧІ ЛЮДЕЙ НАВЧАЄ
  • КНИГА – ТВІЙ ДРУГ, БЕЗ НЕЇ, ЯК БЕЗ РУК

-А зараз спробуйте прочитати самостійно.

  • Дихальна гімнастика

-Зараз ми з вами, видихаючи, будемо промовляти такі букви (пе і еф) повторіть за мною. Добре, а тепер повторіть 5 разів.

  • Шифрувальник

-Наступне завдання, розшифрувати слова на слайді (флета, кларнет, сопілка)

- Яку загальну назву можна дібрати до цих слів?

-Так, це музичні інструменти. І сьогодні на уроці ми поговоримо про один із них. А про який саме, дізнаємось, коли відгадаємо загадку.

  • Робота над загадкою

Ще недавно бузиною

я росла попід горою.

Відрізали гілочку,

зробили ... (сопілочку).

-Так, це сопілка. Пригадайте, з уроку мистецтва, як ми грали на сопілці.

-А що ви знаєте про сопілку?

Сопілка - один з найдавніших духових музичних інструментів України. Звучання у сопілки дуже ніжне, в чомусь навіть схоже зі звучанням флейти. Має свистковий пристрій і до десяти пальцевих отворів на своєму корпусі. Історичні факти свідчать про те, що, в основному, сопілки виготовлялися майстрами з деревини - бузини або калина. Є факти, про виготовлення сопілок зі звичайного річкового очерету. Для виготовлення сучасних сопілок використовують клен, горіх, бук, липу або пластик. На сьогоднішній день існує багато різних типів цього музичного інструменту, що розрізняються своїми діапазонами і тембрами звучання.(демонстрація сопілки)

— Уявіть, що ви маєте чарівну сопілку. Коли вона грає, збуваються три бажання. Які бажання на урок ви попросили б у сопілки?

ІІ.Основна частина

1.Прослуховування казки

- Дуже добре. А зараз ми з вами послухаємо українську народну казку, яка називається «Дівчина-сопілка». (прослуховування аудіозапису)

2.Питання до тексту

-Про кого йдеться в казці?

-Я можу помилитися, але, здається, дід вирізав сопілку з бузини?

-Чому дід налякався, коли почув сопілчину пісню?

-Якою ви уявляєте дівчину-сопілку?

-Чи правильно вчинив дід, що попросив допомоги в журавлів?

-Що ви порадили б дідові й бабі?

3.Музична пауза

(виконання танцювальних рухів під музичний супровід сопілки)

4. Підготовча робота перед читанням казки 

-Перед тим, як розпочати читати, нам треба підготуватися до читання. Давайте повчимося читати деякі слова.(читання слів разом по слайду, тоді ще раз самостійно за картками додаток 1)

-Отже, читаємо казку і позначаємо незрозумілі слова.

5.Пояснення незрозумілих слів

-Значення яких слів вам незрозумілі?

6.Порівняння казок

-Чи читали ви подібну казку? Яка її назва?

-Що в них спільного? А що відмінного?

7.Робота в парах

-Давайте порівняємо ці казки за таблицею додаток 2 А зробимо ми це, об'єднавшись в пари, відповідно до сопілок, які є на ваших партах.

8.Аналіз роботи

Називають спільне та відмінне у казках.

ІІІ.Заключна частина

1. Рефлексія.

— Чи справдилися ваші очікування від уроку? Чи допомогла в цьому чарівна сопілка?

2. Самооцінювання.

- Оцініть свою роботу на уроці.( за картками

самооцінювання)

3. Домашнє завдання.

-На наступному уроці ми продовжимо роботу над казкою. Тому прочитати казку ще раз, а на уроці ми будемо готуватись до її переказу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідає з допомогою асистента.

Слідкує і читає.

 

 

 

 

 

Читає з асистентом

 

 

 

 

 

 

 

 

Працює з класом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грає на сопілці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Допомогти висловити думку.

 

 

 

 

 

Слухає

 

 

 

Відповідає з допомогою асистента

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читаємо разом за карткою

Слідкує і читає

 

 

 

 

Відповідає

 

 

Індивідуальна робота за змістом казки. Вчимося давати відповіді на запитання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Злагода

гризота

надибує

волочиться

звідти

цілюща

довжелезний

горнятко

залопотіли

обернулася

живлюща

надивитися

 

 

Додаток  1

 

 

 

 

Питання для порівняння

Відмінне

Спільне

Відмінне

Назва казки

«Про дівчину-сопілку»

«Кривенька качечка»

Головні герої

 

 

 

 

Чарівні перетворення (у кого і у що претворювались)

 

 

 

 

Кінцівка казки

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку