Урок з літературного читання "Вже Різдво прийшло до хати - всім пора колядувати"

Про матеріал
Урок з літературного читання. Використано різного року завдання, велика кількість бесід, а також наочностей, словникова робота.
Перегляд файлу

Тема: Вже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати

Мета: ознайомити учнів з традиціями Різдва, навчити використовувати колядки, щедрівки на свята, удосконалювати техніку виразного читання; виховувати любов до звичаїв українського народу

Ранкове коло

І. Привітання

Доброго ранку!

Промінчик зимовий глянув у клас,

І в коло велике зібрав усіх нас.

Давайте, з’днаємо долоньки свої

І радо всміхнемося,

Я – вам, ви – мені!

ІІ. Дарунок гарного настрою

У мене в руках сніжинка і для того, щоб на уроці ми зарядилися з вами гарним настроєм, ми передамо сніжинку один одному і побажаємо гарних слів. (Н-д: Я хочу подарувати тобі, Оленко, щастя)

ІІІ. Обираємо свій настрій

Кожний обирає смайлик, який символізує його настрій

IV.Обмін інформацією

4.1 Бесіда

- Яка пора року?

- Який місяць?

- Що найбільше подобається вам в цьому місяці?

- А яке свято в нас завтра?

- Хто приходить вночі?

4.2. Читання вірша

А зараз послухайте віршик і спробуйте здогадатися, про що ми будемо говорити на уроці.


Хтось веселий надпис вивів

На тоненькому льоду:

"Гей! Свята прийшли у гості!

Зустрічайте коляду!"

 

Трійка коней прудконогих

Мчить по білому сніжку —

Коляда везе в санчатах

Сто гостинців у мішку!

 

Чуєш, дзвоники співають:

Тілі-тілі-тілі-бом!

Ідуть ряжені на конях

Нас вітати із Різдвом!

  • Отже, то про що ми говоритимемо на уроці? (Колядки, щедрівки)

V. Мовленнєва розминка

На партах лежать цеглинки «Лего» на них написані букви, потрібно скласти слово і прочитати хором, що вийшло.

Зима

Зимонька

Снігуронька

Щедрівка

Колядка

Кожух

VI. Мотивація навчальної діяльності

  • Дітки, але в нас сталася непередбачувана ситуація, щоб дібратися до колядок і щедрівок, нам необхідно виконати завдання, які підготували звірятка. (На дошці малюнки 3 звірятка і конверти з завданнями біля них)

Завдання 1: відгадати загадки

Завдання 2: Розказати віршик про зиму

Завдання 3: До слів - назви предметів потрібно дібрати слова – ознаки предмета

VII. Робота з підручником

7.1. Роз’єднати слова і прочитати віршик

Різвяназорязазираєдохати

Хайбуденарадістьцяхатабагата

7.2. Словникова робота

Що таке «колядка», «щедрівка».

7.3. Робота з малюнком (с.66)

А хто такі колядники?

А коли ходять колядувати?

Фізкультхвилинка

7.4. Розповідь, про переддень Різдва

7.5. Читання колядки

7.5. Розповідь про день, коли ходять щедрувати

7.6. Читання щедрівки.

VIII. Підсумок уроку

8.1. Гра «Мікрофон»

- Щоб ви побажали своїм рідним і друзям на Новий рік і Різдвяні свята?

8.2. Бесіда

Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Якщо так, то підніміть зелену цеглинку «Лего», якщо ні – червону.

Які завдання вам найбільше сподобалися?

IX. Домашнє завдання

Вивчити колядку або щедрівку напам’ять

 

docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку