Тема: Вже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати
Мета: ознайомити учнів з традиціями Різдва, навчити використовувати колядки, щедрівки на свята, удосконалювати техніку виразного читання; виховувати любов до звичаїв українського народу
Ранкове коло
І. Привітання
Доброго ранку!
Промінчик зимовий глянув у клас,
І в коло велике зібрав усіх нас.
Давайте, з’днаємо долоньки свої
І радо всміхнемося,
Я – вам, ви – мені!
ІІ. Дарунок гарного настрою
У мене в руках сніжинка і для того, щоб на уроці ми зарядилися з вами гарним настроєм, ми передамо сніжинку один одному і побажаємо гарних слів. (Н-д: Я хочу подарувати тобі, Оленко, щастя)
ІІІ. Обираємо свій настрій
Кожний обирає смайлик, який символізує його настрій
IV.Обмін інформацією
4.1 Бесіда
- Яка пора року?
- Який місяць?
- Що найбільше подобається вам в цьому місяці?
- А яке свято в нас завтра?
- Хто приходить вночі?
4.2. Читання вірша
А зараз послухайте віршик і спробуйте здогадатися, про що ми будемо говорити на уроці.
Хтось веселий надпис вивів
На тоненькому льоду:
"Гей! Свята прийшли у гості!
Зустрічайте коляду!"
Трійка коней прудконогих
Мчить по білому сніжку —
Коляда везе в санчатах
Сто гостинців у мішку!
Чуєш, дзвоники співають:
Тілі-тілі-тілі-бом!
Ідуть ряжені на конях
Нас вітати із Різдвом!
V. Мовленнєва розминка
На партах лежать цеглинки «Лего» на них написані букви, потрібно скласти слово і прочитати хором, що вийшло.
Зима
Зимонька
Снігуронька
Щедрівка
Колядка
Кожух
VI. Мотивація навчальної діяльності
Завдання 1: відгадати загадки
Завдання 2: Розказати віршик про зиму
Завдання 3: До слів - назви предметів потрібно дібрати слова – ознаки предмета
VII. Робота з підручником
7.1. Роз’єднати слова і прочитати віршик
Різвяназорязазираєдохати
Хайбуденарадістьцяхатабагата
7.2. Словникова робота
Що таке «колядка», «щедрівка».
7.3. Робота з малюнком (с.66)
А хто такі колядники?
А коли ходять колядувати?
Фізкультхвилинка
7.4. Розповідь, про переддень Різдва
7.5. Читання колядки
7.5. Розповідь про день, коли ходять щедрувати
7.6. Читання щедрівки.
VIII. Підсумок уроку
8.1. Гра «Мікрофон»
- Щоб ви побажали своїм рідним і друзям на Новий рік і Різдвяні свята?
8.2. Бесіда
Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
Якщо так, то підніміть зелену цеглинку «Лего», якщо ні – червону.
Які завдання вам найбільше сподобалися?
IX. Домашнє завдання
Вивчити колядку або щедрівку напам’ять