Розробка уроку математики для 1 класу
Тема: Склад числа 10
Мета:
- Формувати уявлення учнів про склад числа 10.
- Розвивати навички усного рахунку, увагу, логічне мислення.
- Виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
1. Організаційний момент
- Привітання.
- Перевірка готовності учнів до уроку.
- Налаштування на роботу (весела лічилка):
Один, два, три, чотири, п'ять – будемо рахунок вивчать!
2. Мотивація до навчання
Проблемне питання:
- Хто знає, які числа "дружать", щоб утворити 10? Давайте дізнаємося сьогодні на уроці!
3. Актуалізація знань
Гра "Ланцюжок":
- Учитель називає число, а діти додають до нього потрібне, щоб отримати 10.
- Наприклад: 3 → ? (7); 5 → ? (5).
4. Вивчення нового матеріалу
1. Ілюстрація складу числа 10 (візуалізація):
- Використовуємо набір фішок (10 шт.) або магнітну дошку.
- Розділяємо фішки на дві групи (наприклад, 6 і 4).
- Учні записують рівняння: 6 + 4 = 10.
2. Обговорення:
- Скільки є способів скласти число 10?
- Чи можна змінювати місцями числа (4 + 6 і 6 + 4)?
3. Підтримка учням:
- Якщо хтось вагається, асистент допомагає: наводить приклади, пояснює.
5. Закріплення матеріалу
1. Гра "Знайди пару":
- Учні отримують картки з числами. Завдання – знайти пару, яка в сумі дає 10.
2. Завдання на дошці:
- Розв'яжи приклади:
- 7 + ? = 10
- ? + 3 = 10
- 5 + ? = 10
3. Робота в парі:
- Учні складають речення за схемою:
- "Я взяв(ла) 6 яблук, ще додав(ла) 4. Разом у мене 10 яблук."
6. Підсумок уроку
- Узагальнення: які числа допомагають отримати 10?
- Рефлексія:"Мені було легко/цікаво/складно, тому що..."
7. Домашнє завдання
- Знайти вдома предмети (іграшки, кубики тощо) і скласти 10 різними способами.
Додатково для асистента:
- Підтримуйте дітей, яким важко, через наочність або додаткові пояснення.
- Заохочуйте кожного учня до участі (навіть короткими відповідями).
- Використовуйте похвалу та емоційну підтримку для зацікавлення.
Урок про склад числа 10 має кілька способів підтримати дитину з особливими освітніми потребами, враховуючи її унікальні потреби та можливості. Ось, чим він буде корисним:
1. Формування базових математичних навичок
Розуміння складу числа 10 — це основа для подальших арифметичних дій (додавання, віднімання).
Дитина поступово засвоїть поняття "ціле" і "частина", що є важливим для роботи з числами в майбутньому.
2. Розвиток когнітивних функцій
Увага: Ігри (наприклад, "Знайди пару") допомагають дитині зосереджуватися на виконанні завдання.
Пам’ять: Повторення прикладів (7+3=10) закріплює знання, тренуючи короткотривалу і довготривалу пам’ять.
Логіка: Складання чисел у правильному порядку розвиває вміння мислити логічно.
3. Соціалізація та комунікація
Парна робота: У співпраці з іншими учнями дитина вчиться слухати, висловлювати свою думку та взаємодіяти.
Ігрові завдання: Заохочують дружню атмосферу та вчать працювати разом.
4. Емоційна підтримка та мотивація
Успіх у виконанні завдань (навіть маленький) підвищує самооцінку дитини.
Позитивне підкріплення від асистента й однокласників формує відчуття впевненості.
5. Інтеграція різних способів навчання
Візуальні матеріали (фішки, картки): Допомагають дітям із труднощами у сприйнятті абстрактних понять.
Тактильні іграшки (кубики, предмети): Можуть бути корисними для дітей із сенсорними потребами.
Голосові інструкції: Зрозумілі пояснення полегшують сприйняття для дітей із мовленнєвими або когнітивними труднощами.
6. Задоволення індивідуальних потреб
Темп уроку: Дитина з ООП може працювати у своєму темпі, отримуючи підтримку асистента.
Підказки: Асистент може ставити уточнюючі запитання, використовувати приклади для кращого розуміння.
Цей урок не лише формує математичні навички, а й забезпечує підтримку, розвиток соціальних і когнітивних здібностей, створюючи комфортне середовище для навчання дитини з ООП.