Тема уроку: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на 10,100,1000 . Задачі на спільну роботу.
Мета уроку: формування предметних компетентностей: вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв'язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; • формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; інформаційної: розширити знання учнів про красу річок України ; про значення сортування сміття для довкілля.
Тип уроку: урок закріплення нового матеріалу.
Форма проведення: інтегрований урок (математична галузь, природнича галузь, технологічна галузь).
Обладнання: презентація , індивідуальні картки, шаблони птахів, підручник, кубик Блума, мікрофон, контейнери для сортування сміття.
Хід уроку
I . Організаційний момент.
Вправа «Привіт!»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда вчителя.
(На дошці малюнок річки, у якій знаходиться сміття).
III. Повідомлення теми і мети уроку.
«Каліграфічна хвилинка».
На дошці подані картки із багатоцифровими числами. Дітям необхідно розмістити їх у порядку зростання. Кожне число має на зворотній стороні назву річки і це означає її протяжність.
483 км - річка «Стир»
774 км – річка «Буг»
1130 км – річка «Десна»
1362 км - річка «Дністер»
Учні розміщують числа і називають найкоротшу і найдовшу річки.
Виконавши це завдання учні витягують з річки сміття (пластикову пляшку) і кидають її у контейнер для пластикових відходів.
Вчитель наголошує, що пластик перегниває від 100 до 200 років.
IV. Розвиток математичних вмінь.
1.Вправа «Кубик»
Вчитель:
-«Завітав сьогодні в клас,
кубик знов до нас,
кубик ,діти, не простий,
кубик, діти, чарівний,
він доріжку прокладає-знання ваші перевіряє!
На гранях кубика подані вирази, учень, котрий отримав кубик, зчитує вираз і обчислює його.
30600:100
240000:1000
1720:10
306000:1000
17200:100
2400:10
Діти витягують з річки картонну коробку. Дізнаємось, що картон розкладається близько 3 місяців.
2.Робота в парах.
Розв’язування рівняння. Вправа «Мікрофон»
Учні 1 ряду:
100 × Х = 2400
Учні 2 ряду:
176000 : Х = 1000
Учні 3 ряду:
Х × 10 = 420
Розв’язання перевіряємо за допомогою мікрофону.
Діти витягують із річки целофановий пакет і дізнаються, що розкладається він 100 років.
3. Фізкультхвилинка з танцювальними рухами.
4.Розв’язування задачі. № 746
-Прочитайте задачу.
-Повторення задачі.
-До якого типу належить ця задача?(на сумісні дії)
-Чи можемо ми дати відповідь на головне запитання?(ні)
-Чому?
Розгляньте короткий запис задачі (на презентації)
Розв’язання задачі:
Відповідь: за 75 рейсів автомобілі ГАЗ і КрАЗ зможуть перевезти 600 центнерів вантажу.
Учні прибирають сміття – пластмасову ляльку, термін розпаду якої 180- 200 років.
V. Хвилинка творчості. «Виготовлення лелек».
Бесіда вчителя про культуру праці під час роботи з клеєм.
5. Виготовлення лелек з вирізаних поробок. Діти створюють паперових лелек, шляхом перегинання паперу і склеювання окремих частин.
VI. Підсумок уроку.
Бесіда вчителя.
6. Рефлексія.