УРОК – ЗНАЙОМСТВО
Тема уроку: Задачі на відсотки. (Математика 5 – й клас).
Мета уроку:
Формування предметних компетентностей: удосконалення вмінь розв’язувати задачі на відсотки ;розширення знань про число, формування навичок використання набутих знань у життєвих ситуаціях; підтримування в учнів бажання займатися математикою.
Формування ключових компетентностей: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, виховання поваги до професій батьків.
Очікувані результати: учні повинні вміти розв’язувати задачі практичного змісту на відсотки; розуміти цінність своїх знань та прагнення дізнаватися про нове..
Тип уроку: застосування знань, вмінь і навичок.
Обладнання: підручник, малюнки, фотографії, мультимедійна дошка.
Психологічні аспекти:
– направленість уроку на розвиток пізнавальних функцій: логічного мислення, довільної уяви, образної пам’яті, дивергентності та варіативності мислення, концентрації уваги;
– вплив на мотиваційну та емоційну сферу особистості (знайомство з професіями батьків, зображення батьків на фотографіях та малюнках тощо).
Хід уроку
|
Етапи процесу навчання |
Ключові компетентності |
1. |
І. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу. |
|
2. |
ІІ. Мотивація навчання. Добрий день, шановні учні! Сьогодні на уроці ми знайомимося з професіями ваших батьків і з’ясуємо, чи потрібно людям різних професій знання з математики. Для цього вам необхідно було підготувати невеличкі доповіді про професію батьків, виконати малюнки, принести фотографії, слайдопрезентації. Але ж оскільки у нас урок математики, то знайомство наше буде відбуватися ще й за допомогою задач. |
Соціальна
Комунікативна |
3. |
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Учні розповідають про професії своїх батьків, вивішують на дошку малюнки, показують фотографії своїх батьків. Далі учитель пропонує виконати учням вправу, де необхідно знайти назву професії, яка прихована у довільному наборі літер. Завдання за 30 с. знайти слово у такому наборі літер: адлумсчлижфтсукаебюлсвкьпав (учитель) Математичний диктант.
(Самоперевірка) |
Математична, соціальна
Математична |
4. |
ІV. Практичне усвідомлення матеріалу. На дошці малюнки, фотографії із зображенням учителя, водія, продавця, кухара, лікаря, космонавта, шахтаря, машиніста потягу, фермера тощо. Учень, якого викликали до дошки, вибирає малюнок і отримує задачу відповідного змісту. Малюнок «Шахтар» Задача. Руда містить 29% заліза. Скільки треба переробити руди, щоб отримати 28т заліза? Малюнок «Фермер» Задача Що краще: виростити 1100т цукрових буряків цукристістю 14% чи 970 т цукристістю 16% Малюнок «Продавець» Задача Куртка коштує 120 грн. Скільки вона коштуватиме, якщо її ціна зменшиться на 15%? Малюнок «Кухар» Задача Кухарю заказали зліпити 120 вареників з вишнями і картоплею, причому вареники з вишнями повинні складати 80% усіх вареників. Який заказ отримав кухар? Малюнок «Робітник» Задача Робітник одержав путівку до санаторію зі знижкою 70% і заплатив за неї 3600 грн. Скільки коштувала путівка? Малюнок «Банкір» Задача Вкладник поклав у банк 10000 грн. під 10% річних. Яку суму повинен нарахувати банк вкладнику через рік? А через два роки? |
Комунікативна, пізнавальна |
5. |
V. Підведення підсумків. Рефлексія. Фронтальна бесіда. Учні обмірковують необхідність знань з математики для людини будь – якої професії. |
|
6. |
VІ. Домашнє завдання. А) № , № з підручника, Б) творче завдання – скласти задачу прикладного змісту. |
Комунікативна, самовизначення, пізнавальна
|