Урок з математики 5 клас "Відсотки".

Про матеріал
Знайомство з професіями батьків через розв'язування задач практичного змісту.
Перегляд файлу

                                    УРОК – ЗНАЙОМСТВО

         Тема уроку: Задачі на відсотки.  (Математика  5 – й клас).

         Мета уроку:       

      Формування предметних компетентностей: удосконалення вмінь розв’язувати задачі на відсотки ;розширення знань про число, формування  навичок  використання  набутих  знань у  життєвих  ситуаціях;  підтримування  в учнів  бажання  займатися  математикою.      

           Формування ключових компетентностей:  усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, виховання  поваги  до  професій  батьків. 

         Очікувані результати: учні повинні вміти розв’язувати задачі практичного змісту на відсотки; розуміти  цінність своїх знань та прагнення дізнаватися про нове..

      Тип  уроку:  застосування  знань,  вмінь  і  навичок.

         Обладнання:  підручник,  малюнки, фотографії, мультимедійна дошка.                             

        Психологічні  аспекти:

– направленість  уроку  на  розвиток  пізнавальних  функцій:  логічного  мислення,  довільної уяви,  образної  пам’яті,  дивергентності  та  варіативності  мислення, концентрації  уваги;

– вплив  на  мотиваційну  та  емоційну сферу  особистості  (знайомство  з  професіями  батьків,  зображення  батьків  на  фотографіях та малюнках  тощо).

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

Етапи  процесу  навчання

Ключові компетентності

1.

І. Організаційний момент.

    Перевірка     готовності  учнів  до  уроку,  налаштування  на роботу.

 

2.

ІІ. Мотивація навчання. 

    Добрий  день,  шановні  учні!

    Сьогодні  на  уроці  ми  знайомимося  з професіями  ваших  батьків  і  з’ясуємо,  чи  потрібно  людям  різних  професій  знання  з  математики.  Для  цього  вам  необхідно  було  підготувати  невеличкі  доповіді  про  професію  батьків,  виконати  малюнки, принести  фотографії,  слайдопрезентації. Але  ж  оскільки  у  нас  урок  математики,  то  знайомство  наше  буде  відбуватися  ще й  за  допомогою  задач.

 

 

 

Соціальна

 

 

Комунікативна

3.

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань.

    Учні  розповідають  про  професії  своїх  батьків,  вивішують  на  дошку  малюнки,  показують   фотографії  своїх  батьків.

    Далі  учитель  пропонує  виконати  учням  вправу,  де  необхідно  знайти  назву  професії,  яка  прихована  у  довільному  наборі  літер.

    Завдання  за 30 с. знайти слово  у  такому  наборі  літер:

адлумсчлижфтсукаебюлсвкьпав  (учитель)

                        Математичний  диктант.

  1. Скільки % доби  становить: 12 год., 6 год., 36 год., 18 год.?
  2. Скільки % годин  становлять: 30 хв., 6 хв., 15 хв., 12 хв., 45 хв.,  120 хв.?

(Самоперевірка)

Математична,

соціальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична

4.

ІV. Практичне  усвідомлення  матеріалу.

    На  дошці  малюнки, фотографії із зображенням учителя,  водія,  продавця, кухара, лікаря, космонавта, шахтаря,  машиніста  потягу,  фермера  тощо.

    Учень, якого  викликали  до  дошки,  вибирає малюнок і отримує задачу  відповідного  змісту.

     Малюнок «Шахтар»

    Задача.

Руда містить 29% заліза. Скільки треба переробити руди, щоб отримати 28т заліза?

Малюнок «Фермер»

 Задача

Що краще: виростити 1100т цукрових буряків цукристістю 14% чи 970 т цукристістю 16%

Малюнок «Продавець» 

Задача

Куртка коштує 120 грн. Скільки вона коштуватиме, якщо її ціна зменшиться на 15%?

  Малюнок «Кухар»

Задача

Кухарю заказали зліпити 120 вареників з вишнями і картоплею, причому вареники з вишнями повинні складати 80% усіх вареників. Який заказ отримав кухар?

Малюнок «Робітник» 

Задача

Робітник одержав путівку до санаторію зі знижкою 70% і заплатив за неї 3600 грн. Скільки  коштувала путівка?

Малюнок «Банкір»

   Задача

Вкладник  поклав  у  банк 10000 грн.   під  10%  річних.  Яку  суму  повинен  нарахувати  банк  вкладнику  через  рік?

А  через  два  роки?

Комунікативна,

пізнавальна

5.

V. Підведення підсумків. Рефлексія.

Фронтальна  бесіда.

Учні  обмірковують  необхідність  знань  з  математики  для  людини  будь – якої  професії.

 

6.

VІ.  Домашнє  завдання. А)  № , №  з підручника, Б) творче  завдання – скласти  задачу  прикладного  змісту.

Комунікативна,

самовизначення, пізнавальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку