Урок з теми "Складання таблиці множення числа 2. Задачі на мнохення"

Про матеріал
Ознайомити учнів з таблицею множення на 2; вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач на застосування таблиці множення числа 2; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100ережливість учнів; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість учнів; виховувати працелюбність, старанність, охайність
Перегляд файлу

Урок: математика

Клас: 2

Вчитель Мірченко  О.В.

Тема: Складання таблиці множення на 2. Задачі на множення.

Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення на 2; вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач на застосування таблиці множення числа 2; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100ережливість учнів; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість учнів; виховувати працелюбність, старанність, охайність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійна презентація, конструктор «Лего», підручник Математика (Будна, Беденко) 2 клас

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.1. Привітання (ІІ слайд)

Пролунав дзвінок, починаємо урок,

Працювати старанно, щоб у кінці почути,

Що в 2 – м класі:

  • Діти -  просто молодці!

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Контроль та корекція знань і вмінь учнів.

2.1. Вправа «Мозковий штурм» (ІІІ слайд)

- Що називається множенням?

-  Як називаються числа при множенні?

- Що показує перший множник?

-  Що показує другий множник?

  2.2 - Прочитайте на синіх прямокутниках числа, які є першим множником; на

червоних – добутки; на зелених – другі множники.  (IVслайд)

4 Х 3 = 12            3 Х 5 =15          2 Х 7 = 14               8 Х 3 =24       

2 Х 3 = 6               6 Х 5 = 30        4 Х 7 = 28                6 Х 3 =18   

2.3. Усний   рахунок (Vслайд)

5 + 5 + 5                                               5 + 5 - 5

7   + 7                                                  6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6

12 + 12 + 1                                           9 + 6

9 +  9 + 9                                               4 + 4 + 4 + 4

  •  Чи всі приклади можна замінити множенням? Чому? Замініть можливі .

2.4. Замініть приклади на множення прикладами на додавання.   (VІслайд)

5 Х 4           2 х 4             15 х 5

4 х 3             6 х 2             23 х 3

2.5. Гра «День і ніч»  («Ніч» - очі закриваєм, «День» - відкриваєм, називаєм результат.) 

- Ніч: 27 збільшити на3, додати 18.

- День: 48

- Ніч: мінус 4, плюс 6, відняти 15.

- День: 35.

- Ніч: зменшити на 30, додати 85

- Запам’ятайте це число, а я спробую його відгадати.

2.6. Гра «Так чи ні»   

(Учні відповідають за допомогою цеглинок конструктора «Лего»: зелена цеглинка – так, червона - ні).

  • Це число менше , ніж 100? Більше від 95? Воно кругле? В ньому 5 десятків? Воно більше від 60 на 20? Це число 90.

3. Каліграфічна хвилинка (VІІ слайд)

- Запишіть каліграфічно число 90 .

- Складіть два числових вирази, значення яких дорівнює 90.     

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Повідомлення меми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми будемо складати і вивчати таблицю множення числа 2.

3.2. Підготовчі вправи.

- Порахуйте двійками.

- Прочитайте приклад, що показує другий множник? Як перевірити результат?

2 х 3 = 6    

ІV. Пояснення нового матеріалу.

- Знаходити добуток за допомогою дії додавання незручно, а тому треба скласти і вивчити напам’ять таблицю множення числа 2. Складати будемо за допомогою дії додавання. Прочитайте і запишіть перший приклад.

 Робота за підручником стор. 74 № 490

2 х 2 = 4

  • Що позначає 2 х 2 ?      
  • Обчисліть 2 + 2 .
  • Отже 2 х 2 = 4
  • Скільки буде 2 х 3?
  • Чому? Як перевірити? 

(Аналогічно проводиться робота з іншими прикладами)  (VІІІслайд)

Математика. 2 клас. Досліджуємо таблицю множення числа 2; таблицю ділення  на 2 - YouTube

 V. Первинне закріплення вивченого матеріалу

5.1. Робота в парах (Учні читають один одному таблицю множення числа 2).

5 2. Порівняння виразів ( ІХслайд) .

ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2

5.3. Робота за підручником стор. 75 №495 (Прочитати задачі і порівняти)

- Чим схожі задачі? Якою дією розв’яжемо першу задачу? Чим відрізняється друга задача від першої? Запишем другу задачу ( Хслайд)  .

 Фізкультхвилинка

5.4. Складання і розв’язування задач за малюнками (ХІ слайд)

ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2

7.2. ( ХІІслайд)

ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2

7.3 ( ХІІІслайд)

 ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2

5.5. Розв’язування віршованих задач

Двоє вулицею йдуть,

По три саджанці несуть.

Скільки ямок треба, діти,

Щоб саджанці посадити? (З х 2)  (ХІV слайд )

 

В'яже бабуся-лисиця

Трьом онукам рукавиці.

— Подарую вам, онуки,

Рукавичок по дві штуки.

Бережіть, не загубіть!

Скільки всіх? Перелічіть! (2 х 3) (ХV слайд )

 

Білка моркву посадила,

Штук шістнадцять там вродило.

П'ять зайців по дві зірвали.

Скільки білочці зосталось? (16-(2 х 5)) (ХVІ слайд )

Підбиття підсумків. Рефлексія (ХVІІ слайд )

  1. Вправа «Незакінчене речення»
  •  Ми знаєм такі арифметичні дії …
  • При множенні числа називають …
  • Якщо в прикладі є дії додавання і множення, то перше робим …
  1. Рефлексія. (ХVІІІ слайд )
  • Я навчився …
  • Я знаю …
  • Я хочу знати …

 

 

 

   

         

       

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
1512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку