вдосконалювати вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа, розв'язувати задачі на знаходження різниці; ознайомити з правилом множення і ділення на 10,100, 1000; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення до своєї планети.
Урок з математики 4 клас
Тема: Читання і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення
на 10, 100, 1000
Мета: вдосконалювати вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа, розв’язувати задачі на знаходження різниці; ознайомити з правилом множення і ділення на 10,100, 1000; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення до своєї планети.
Обладнання: індивідуальні картки, картки для усної лічби, картки для парної роботи, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань
- Кажуть, коли народжується людина, на небі з’являється зірка. І чим більше на небі яскравих зірок, тим більше на Землі добрих і хороших людей.
- Скажіть, діти, яка наука вивчає зорі?
Астрономія – це наука про Всесвіт.
Як ви гадаєте чи пов’язана астрономія з математикою?
- Дійсно, так. Адже саме астрономи першими ввели необхідність різних математичних обчислень. Тому сьогодні на уроці математики ми спробуємо поєднати ці дві науки.
1. Інтелектуальної розминка
Запам’ятайте числа 40 33 6 25 15 30 45 20
1.Назвіть найменше число.
2. Назвіть найбільше число.
3. Яке число було записане першим?
4. Яке число було записане останнім?
5. Назвіть круглі числа
6. Яке число складається з двох однакових цифр?
7. Яке число зайве? Чому?
8. Я тепер яке число зайве? Чому?
2. Каліграфічна хвилинка
Всесвіт – це безмежний простір , який немає ні початку, ні кінця. У математиці існує символ, який позначає нескінченність, тобто показує, що деякі речі не мають кінця.
-Яку цифру він вам нагадує?
Тому сьогодні в завданні каліграфічної хвилинки ми запишемо ряд чисел від одноцифрового числа до шестицифрого, використовуючи цифру 8.
-Зачитайте числа.
3. Математичний диктант
-Запишіть числа під диктовку 4880 12756 12104 6787
-Ви записали не просто числа, а розміри(діаметри) планет Сонячної системи.
-Скільки планет входить до складу Сонячної системи? Назвіть їх.
_-Подивіться на екран розміри яких планет ви записали.
-До якої групи відносяться ці планети?
Підкресліть у кожному числі клас одиниць. (зачитайте)
Прочитайте розміри планет в порядку зростання їх діаметрів.
Скільки десятків км складає діаметр Меркурія?
Скільки сотень км у Марса?
Який діаметр пропущений у діаметрі Венери?
Скільки тисяч км у Землі?
Запишіть діаметр нашої планет у вигляді суми розрядних доданків.
-Продовжуємо працювати над багатоцифровими числами.
-Прочитайте числа з карток
51200 49500 120000 142796
УРАН НЕПТУН САТУРН ЮПІТЕР
-Ви прочитали розміри(діаметр) інших планет Сонячної системи.
-До якої групи вони належать?
-Назвіть сусіди чисел;
-Порівняйте числа;
-Скільки одиниць кожного класу.
-Майже у всіх планет, крім Венери і Меркурія є супутники.
У планет земної групи їх 3, а у планет-гігантів 165 супутників.
-Про що можна дізнатись обчисливши такі вирази?
165+3 165-3 165:3
-А тепер письмово розв’яжемо задачу про супутники.
Задача1.
У Юпітера 63 супутники, в Урана – 27, у Нептуна 13 супутників. На скільки менше супутників у Нептуна, ніж У Юпітера і Урана разом?
Фізкультхвилинка Роботозарядка
-Діти, пригадайте якими приладами для вивчення космічних тіл користуються астрономи?
Так, найважливішим астрономічним приладом є телескоп.
Телескоп – це прилад для спостереження віддалених предметів.
Перший найпростіший телескопом побудував італійський астроном т Галілео Галілей у 1609 році. Цей телескоп збільшував зображення у 32 рази.
Найсучасніший телескоп –це телескоп Хаббл, який збільшує зображення у 8000 разів.
-Подивіться, які дивовижні картини ми бачимо за допомогою сучасних телескопів.
Отже, телескоп має здатність збільшувати і зменшувати об’єкти. А в математиці збільшувати і зменшувати у кілька разів виконують дії множення і ділення.
Сьогодні на уроці ми пригадаємо правила множення і ділення числа на 10,100,1000.
4. Робота на картках
5. Робота над задачами
-Людину завжди цікавив та вабив таємничий та незвіданий Всесвіт. Тому людство робило і робить безліч спроб для його вивчення і дослідження.
–Погляньте, будь ласка на екран.
-То коли був здійснено перший у світі політ у Космос?
Ми, українці, теж маємо ким пишатись.
-Хто з українських космонавтів теж побував у космосі?
Це сталося 19 листопада 1997 на борту американського корабля Колумбія».
Задача 2
Ракета за 12 с пролітає 72 км. Скільки км пролетить ракети за 20 секунд?
-Діти, а як розташовуються зірки на небі?
-Як називаються ці групи? (сузір’я)
-Які сузір’я ви знаєте?
Серед сузір’їв ви назвали сузір’я, які відносяться до знаків зодіаку.
Кожен із вас народився під певним знаком зодіаку, який належить до однієї із стихій.
Вогонь – Овен, лев, Стрілець
Повітря – Близнюки, Терези, Водолій.
Вода – Рак, Скорпіон, Риби.
Земля – Телець, Діва, Козеріг.
ІІІ. Підсумок уроку
-Існує повір’я, що коли падає зірка з небосхилу, можна загадувати бажання і воно обов’язково здійсниться.
-Уявімо на хвилинку, що падає зоря, яке бажання ви хотіли б загадати?