Урок з математики "Читання і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100, 1000

Про матеріал

вдосконалювати вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа, розв'язувати задачі на знаходження різниці; ознайомити з правилом множення і ділення на 10,100, 1000; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення до своєї планети.

Перегляд файлу

 

 

Урок з математики 4 клас

 

Тема: Читання і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення

             на 10, 100, 1000

Мета: вдосконалювати вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа, розв’язувати задачі на знаходження різниці; ознайомити з правилом множення  і ділення на 10,100, 1000; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення  до своєї планети.

Обладнання: індивідуальні картки, картки для усної лічби, картки для парної роботи, мультимедійна презентація.

 

                                    Хід   уроку

І. Організація класу  

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань

- Кажуть, коли народжується людина, на небі з’являється зірка. І чим більше на небі яскравих зірок, тим більше на Землі добрих і хороших людей.

- Скажіть, діти, яка наука вивчає зорі?

Астрономія – це наука про Всесвіт.

Як ви гадаєте чи пов’язана астрономія з математикою? 

- Дійсно, так. Адже саме астрономи першими ввели необхідність різних математичних обчислень. Тому сьогодні на уроці математики ми спробуємо поєднати ці дві науки.

1.  Інтелектуальної розминка

Запам’ятайте числа 40 33 6 25 15 30 45 20

1.Назвіть найменше число.

2. Назвіть найбільше число.

3. Яке число було записане першим?

4. Яке число було записане останнім?

5. Назвіть круглі числа

6. Яке число складається з двох однакових цифр?

7. Яке число зайве? Чому?

8. Я тепер яке число зайве? Чому?

2. Каліграфічна хвилинка 

 

 

Всесвіт – це безмежний простір , який немає ні початку, ні кінця. У математиці існує символ, який позначає нескінченність, тобто показує, що деякі речі не мають кінця. 

-Яку цифру він вам нагадує?  

Тому сьогодні в завданні каліграфічної хвилинки ми запишемо ряд чисел від одноцифрового числа до шестицифрого, використовуючи цифру 8.

-Зачитайте числа.

3. Математичний диктант

-Запишіть числа під диктовку           4880       12756       12104        6787

-Ви записали не просто числа, а розміри(діаметри) планет Сонячної системи.

-Скільки планет входить до складу Сонячної системи? Назвіть їх.

_-Подивіться на екран розміри яких планет ви записали.

-До якої групи відносяться ці планети?

Підкресліть у кожному числі клас одиниць. (зачитайте)

Прочитайте розміри планет в порядку зростання їх діаметрів.

Скільки десятків км складає діаметр Меркурія?

Скільки сотень км у Марса?

Який діаметр пропущений у діаметрі Венери?

Скільки тисяч км у Землі?

Запишіть діаметр нашої планет у вигляді суми розрядних доданків.

-Продовжуємо працювати над багатоцифровими числами.

-Прочитайте числа з карток

51200                  49500                      120000                     142796

УРАН                   НЕПТУН                   САТУРН                    ЮПІТЕР

-Ви прочитали розміри(діаметр) інших планет Сонячної системи.

-До якої групи вони належать?

-Назвіть сусіди чисел;

-Порівняйте числа;

-Скільки одиниць кожного класу.

-Майже у всіх планет, крім Венери і Меркурія є супутники. 

У планет земної групи їх 3, а у планет-гігантів 165 супутників.

 

-Про що можна дізнатись обчисливши такі вирази? 

165+3                            165-3                      165:3

-А тепер письмово розв’яжемо задачу про супутники. 

Задача1.  

У Юпітера 63 супутники, в Урана – 27, у Нептуна 13 супутників. На скільки менше супутників у Нептуна, ніж У Юпітера і Урана разом?

Фізкультхвилинка    Роботозарядка 

-Діти, пригадайте якими приладами для вивчення космічних тіл користуються астрономи?

Так, найважливішим астрономічним приладом є телескоп.

Телескоп – це прилад для спостереження віддалених предметів.

Перший найпростіший  телескопом побудував італійський астроном т Галілео Галілей у 1609 році. Цей телескоп збільшував зображення у 32 рази.

Найсучасніший телескоп –це телескоп Хаббл, який збільшує зображення у 8000 разів.  

-Подивіться, які дивовижні картини ми бачимо за допомогою сучасних телескопів.

Отже, телескоп має здатність збільшувати і зменшувати об’єкти. А в математиці збільшувати і зменшувати у кілька разів виконують дії множення і ділення.  

Сьогодні  на уроці ми пригадаємо правила множення і ділення числа на 10,100,1000.

4. Робота на картках

5. Робота  над задачами

-Людину завжди цікавив та вабив таємничий та незвіданий Всесвіт. Тому людство робило і робить безліч спроб для його вивчення і дослідження.

–Погляньте, будь ласка на екран.  

-То коли був здійснено перший у світі політ у Космос?

Ми, українці, теж маємо ким пишатись.

-Хто з українських космонавтів теж побував у космосі?

Це сталося  19 листопада 1997 на борту американського корабля Колумбія».  

Задача 2      

 Ракета за 12 с пролітає 72 км. Скільки км пролетить ракети за 20 секунд?

 

-Діти, а як розташовуються зірки на небі?

-Як називаються ці групи? (сузір’я)  

-Які сузір’я ви знаєте?

Серед сузір’їв ви назвали сузір’я, які відносяться до знаків зодіаку.

Кожен із вас народився під певним знаком зодіаку, який належить до однієї із стихій.   

Вогонь – Овен, лев, Стрілець

Повітря – Близнюки, Терези, Водолій.

Вода – Рак, Скорпіон, Риби.

Земля – Телець, Діва, Козеріг.

ІІІ. Підсумок  уроку  

-Існує повір’я, що коли падає зірка з небосхилу, можна загадувати бажання і воно обов’язково здійсниться.

-Уявімо на хвилинку, що падає зоря, яке бажання ви хотіли б загадати?

 

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Ірина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку