Вікторина "Математичний калейдоскоп"

Про матеріал

Вікторина "Математичний калейдоскоп" для учнів 7-9 класів містиць цікаві, нестандартні завдання, які обов'язково сподобаються дітям. Спробуйте провести зі своїми учнями.

Перегляд файлу

 

Великомочульська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Теплицького району Вінницької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІКТОРИНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував:

вчитель математики, фізики

та інформатики

Брацюк Юрій Олексійович

 

 

 

Велика Мочулка – 2014


 

 

Участь у вікторині беруть 2 команди учнів 7-9 класів

 

1. Теоретична частина

(по 2 бали)

 

  1. Які числа протягом багатьох століть називали абсурдними, „числами від сатани”?

 

(Від’ємні числа.)

 

  1. Який математичний термін у перекладі з грецької означає „гідна поваги”?

 

(Аксіома.)

 

  1. Який знак треба поставити між числами 2 і 3, щоб отримати число, менше за 3, але більше за 2 ?

 

(Кому [2,3].)

 

  1. У скільки разів cходи на 6-й поверх довші, ніж сходи на 2-й поверх?

 

(У 5 раз.)

 

  1. Коваль підковує одне копито коня за 5хв. Скільки часу потрібно 8 ковалям, щоб підкувати 10 коней?

 

(40 хв, оскільки кінь не може стояти на 1 та 2 ногах.)

 

  1. Син батька професора розмовляє з батьком сина професора, а професор не бере участі в розмові. Чи можливо таке?

 

(Так, якщо професор – мати.)

 

  1. Задумано трицифрове число, у якого з кожним із чисел 543, 142 та 562 збігаються цифри в одному з розрядів, а в інших – не збігаються. Яке це число?

 

(163)

 

 

  1. Між числами 5. . .4. . .6. . .3 поставте знаки + , – , ∙ , використавши їх по одному разу, щоб отримати 19.

 

(5-4+63.)

 

  1. Ця геометрична фігура була дуже популярна серед англійських джентльменів:

а)конус;   в)циліндр;

б)куб;   г)призма.

 

  1. З якого виду спорту Піфагор брав участь в Олімпійських іграх?

а)кидання диску;  в)кулачний бій;

б)плавання;   г)біг

 

 

 

2. Не зіб’юсь

( команда-переможець отримує 4 бали)

 

      По три представники від команди (через одного) починають лічити. Замість чисел де зустрічається цифра 3, і чисел, що діляться на три, називають назву команди. Хто збивається вибуває з гри. Лічба починається спочатку.

 

 

 

 

3. Конкурс капітанів

(за кожне утворене слово 1 бал)

 

Із слова „математика” утворити за 2 хвилини якнайбільше слів і потім по черзі відповідати.

За кожне утворене слово 1 бал.

 


4. Далі – Далі

(по 1 балу за кожну правильну відповідь)

 

 Перша команда.

  1. Знак, що позначає число?  ( Цифра )
  2. Результат дії віднімання? ( Різниця )
  3. Одиниці вимірювання кутів? (Градус )
  4. Прилад для побудови кола?  ( Циркуль )
  5. Рівність, що містить невідоме?  ( Рівняння )
  6. Сума сторін многокутника? ( Периметр )
  7. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі? ( Радіус )
  8. Трикутник у якого всі сторони рівні? ( Рівносторонній )
  9. Результат дії множення?  (Добуток )
  10.  Одна двадцять четверта частина доби? ( Година )
  11.  Кут менший за 90 градусів?  ( Гострий )
  12.  Основні геометричні фігури?  ( Точка, пряма )
  13. Як називається число, яке стоїть під рискою дробу? ( знаменник )
  14.  Число, що має більше ніж два дільники? ( складене )
  15.  Число на яке ділиться число? ( Дільник )
  16.  Чи ділиться число 553 на 3? ( ні )

 

        Друга команда.

  1. Одиниця довжини? ( Метр )
  2. Результат дії додавання? ( Сума )
  3. Прилад для вимірювання кутів? ( транспортир )
  4. Частина прямої, що лежить між двома точками?  ( відрізок )
  5. Сота частина числа? ( Відсоток )
  6. Фігура, яку можна накреслити циркулем? ( Коло )
  7. Одиниця маси? (  Кілограм )
  8. Результат дії ділення? ( Частка )
  9. Одна сота частина метра? ( Сантиметр )
  10.  Кут більший за 90 градусів? ( Тупий )
  11. Число, що ділиться тільки на одиницю і саме себе?  ( просте )
  12.  Число, яке ділиться на дане число? ( Кратне )
  13.  Скільки годин в 4  днях?    ( 96)
  14.  Як називається число, що стоїть над рискою дробу? ( Чисельник )
  15.  Прямокутник з рівними сторонами?  ( Квадрат )
  16. Чи ділиться число 533 на 3? ( ні )


5. Практична частина

(по 4 бали)

 

  1. Рибалка ловив рибу. На запитання: „Скільки ти впіймав риби?” – він відповів: „Половину восьми, шість без голови і дев’ять без хвоста”. Скільки риби впіймав рибалка?

 

(Жодної: скрізь отримуємо нуль. Відповідь зображено на малюнку.)

 

 

 

 

 

  1. З трьох нулів зробити два, не закреслюючи жодного

 

(Відповідь зображено на малюнку.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Чи може кожний з чотирьох трикутників мати спільні частини сторін з кожним іншим трикутником?

 

(Відповідь зображено на малюнку.) 

 

 

 

 

 

 

  1. На садовій ділянці, що має форму квадрата, стоїть будинок, який займає чверть ділянки.

 

 

 

 

 

Як поділити вільну площу на 4 рівні за площею та формою частини?

  

 

  (Відповідь зображено на малюнку.)

 

 

 

 

 

 

  1. Поділіть фігуру на дві однакові за формою та розмірами частини

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь зображено на малюнку.)

 

 

 

 

 

 

 

  1. Склейте з трьох смужок паперу ланцюжок так, щоб під час розрізання будь-якої ланки, весь ланцюжок розпадався на три частини.

 

(Відповідь зображено на малюнку.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Як підняти 16 сірників, тримаючи лише за одного з них?

 

(Відповідь: на один сірник обіпріть головками почергово7 сірників з одного боку і 7 з іншого та згори покладіть 16-й сірник паралельно першому (нижньому), за який підніміть усі 16 сірників.)

 

 

 

  1. Виріжте з допомогою ножниць в аркуші паперу отвір, через який може пройти людина.

 

(Відповідь: складіть аркуш удвоє та розріжте його по штрихованих лініях на малюнку.)

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку