Великомочульська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Теплицького району Вінницької області
ВІКТОРИНА
Підготував:
вчитель математики, фізики
та інформатики
Брацюк Юрій Олексійович
Велика Мочулка – 2014
Участь у вікторині беруть 2 команди учнів 7-9 класів
1. Теоретична частина
(по 2 бали)
-
Які числа протягом багатьох століть називали абсурдними, „числами від сатани”?
(Від’ємні числа.)
-
Який математичний термін у перекладі з грецької означає „гідна поваги”?
(Аксіома.)
-
Який знак треба поставити між числами 2 і 3, щоб отримати число, менше за 3, але більше за 2 ?
(Кому [2,3].)
-
У скільки разів cходи на 6-й поверх довші, ніж сходи на 2-й поверх?
(У 5 раз.)
-
Коваль підковує одне копито коня за 5хв. Скільки часу потрібно 8 ковалям, щоб підкувати 10 коней?
(40 хв, оскільки кінь не може стояти на 1 та 2 ногах.)
-
Син батька професора розмовляє з батьком сина професора, а професор не бере участі в розмові. Чи можливо таке?
(Так, якщо професор – мати.)
-
Задумано трицифрове число, у якого з кожним із чисел 543, 142 та 562 збігаються цифри в одному з розрядів, а в інших – не збігаються. Яке це число?
(163)
-
Між числами 5. . .4. . .6. . .3 поставте знаки + , – , ∙ , використавши їх по одному разу, щоб отримати 19.
(5-4+6∙3.)
-
Ця геометрична фігура була дуже популярна серед англійських джентльменів:
а)конус; в)циліндр;
б)куб; г)призма.
-
З якого виду спорту Піфагор брав участь в Олімпійських іграх?
а)кидання диску; в)кулачний бій;
б)плавання; г)біг
2. Не зіб’юсь
( команда-переможець отримує 4 бали)
По три представники від команди (через одного) починають лічити. Замість чисел де зустрічається цифра 3, і чисел, що діляться на три, називають назву команди. Хто збивається вибуває з гри. Лічба починається спочатку.
3. Конкурс капітанів
(за кожне утворене слово 1 бал)
Із слова „математика” утворити за 2 хвилини якнайбільше слів і потім по черзі відповідати.
За кожне утворене слово 1 бал.
4. Далі – Далі
(по 1 балу за кожну правильну відповідь)
Перша команда.
-
Знак, що позначає число? ( Цифра )
-
Результат дії віднімання? ( Різниця )
-
Одиниці вимірювання кутів? (Градус )
-
Прилад для побудови кола? ( Циркуль )
-
Рівність, що містить невідоме? ( Рівняння )
-
Сума сторін многокутника? ( Периметр )
-
Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі? ( Радіус )
-
Трикутник у якого всі сторони рівні? ( Рівносторонній )
-
Результат дії множення? (Добуток )
-
Одна двадцять четверта частина доби? ( Година )
-
Кут менший за 90 градусів? ( Гострий )
-
Основні геометричні фігури? ( Точка, пряма )
-
Як називається число, яке стоїть під рискою дробу? ( знаменник )
-
Число, що має більше ніж два дільники? ( складене )
-
Число на яке ділиться число? ( Дільник )
-
Чи ділиться число 553 на 3? ( ні )
Друга команда.
-
Одиниця довжини? ( Метр )
-
Результат дії додавання? ( Сума )
-
Прилад для вимірювання кутів? ( транспортир )
-
Частина прямої, що лежить між двома точками? ( відрізок )
-
Сота частина числа? ( Відсоток )
-
Фігура, яку можна накреслити циркулем? ( Коло )
-
Одиниця маси? ( Кілограм )
-
Результат дії ділення? ( Частка )
-
Одна сота частина метра? ( Сантиметр )
-
Кут більший за 90 градусів? ( Тупий )
-
Число, що ділиться тільки на одиницю і саме себе? ( просте )
-
Число, яке ділиться на дане число? ( Кратне )
-
Скільки годин в 4 днях? ( 96)
-
Як називається число, що стоїть над рискою дробу? ( Чисельник )
-
Прямокутник з рівними сторонами? ( Квадрат )
-
Чи ділиться число 533 на 3? ( ні )
5. Практична частина
(по 4 бали)
-
Рибалка ловив рибу. На запитання: „Скільки ти впіймав риби?” – він відповів: „Половину восьми, шість без голови і дев’ять без хвоста”. Скільки риби впіймав рибалка?
(Жодної: скрізь отримуємо нуль. Відповідь зображено на малюнку.)
-
З трьох нулів зробити два, не закреслюючи жодного
(Відповідь зображено на малюнку.)
-
Чи може кожний з чотирьох трикутників мати спільні частини сторін з кожним іншим трикутником?
(Відповідь зображено на малюнку.)
-
На садовій ділянці, що має форму квадрата, стоїть будинок, який займає чверть ділянки.
Як поділити вільну площу на 4 рівні за площею та формою частини?
(Відповідь зображено на малюнку.)
-
Поділіть фігуру на дві однакові за формою та розмірами частини
(Відповідь зображено на малюнку.)
-
Склейте з трьох смужок паперу ланцюжок так, щоб під час розрізання будь-якої ланки, весь ланцюжок розпадався на три частини.
(Відповідь зображено на малюнку.)
-
Як підняти 16 сірників, тримаючи лише за одного з них?
(Відповідь: на один сірник обіпріть головками почергово7 сірників з одного боку і 7 з іншого та згори покладіть 16-й сірник паралельно першому (нижньому), за який підніміть усі 16 сірників.)
-
Виріжте з допомогою ножниць в аркуші паперу отвір, через який може пройти людина.
(Відповідь: складіть аркуш удвоє та розріжте його по штрихованих лініях на малюнку.)