Урок з математики для підготовчого класу на тему «Порівняння чисел у межах 10. Співвіднесення цифри,числа і кількості»

Про матеріал

Відповідно до програми з математики і тематичного планування вчителем Чайко Л. Ф. у підготовчому класі проведено відкритий урок у формі казки: «Порівняння чисел в межах 10.Співвідношення цифри , числа і кількості.»

Казка-гра – одна з найзахоплюючих видів роботи, яка завжди викликає в учнів бурю емоцій, пробуджує інтерес до навчання. Зміст, прийняті зобов'язання, правила сприяють розвитку пізнавальної діяльності, підвищують увагу й працездатність Стараючись врятувати головного героя , учні пізнають, запам'ятовують, рахують, розташовують числа за кольорами, порівнюють, співвідносять їх з відповідною кількістю предметів, демонструючи свої знання і вміння.

Учні стають повноцінними учасниками уроку, а не пасивними спостерігачами. А вчителю відводиться роль «диригента» уроку. Він направляє розумову діяльність учнів.

Під час проведення уроку повторюються й узагальнюються знання учнів, які вони отримали раніше, а також використовується комп'ютерна презентація. Вона застосовується на всіх етапах проведення уроку та відповідає загальнодидактичним принципам наочності, систематичності і послідовності засвоєння знань. Допомагає учням інтерпретувати, оцінити, систематизувати навчальний матеріал, розвиваючи в учнів гносеологічну активність.

На уроці використані : робота в малих групах та індивідуальна робота (з елементами методики Монтессорі), рольова гра, вправи »Математична прищіпка», «Нагодуй вовка», «Порівняй числа» .Усі ці види роботи сприяли розвитку розвитку тактильних відчуттів , креативному мисленню , уяви, та усвідомленню себе як частини колективу, своєї ролі і потенціалу.

Основною метою уроку є:вдосконалити навички лічби предметів у межах 10 в прямому і зворотньому напрямку, закріпити вміння співвідносити цифру, з числом і відповідною кількістю предметів, порівнювати числа використовуючи знаки «>»,«>»,«=»; формувати ключові компетентності : вміння вчитися – самоорганізовуватись до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; прищеплювати моральні норми і правила поведінки, спираючись на вчинки героїв твору; виховати зацікавленость, допитливості, інтерес до математики.

Перегляд файлу

Тема. Порівняння чисел у межах 10.Співвіднесення цифри,числа і кількості.

Мета.

Навчальна:вдосконалювати навички лічби предметів у межах 10 в прямому і зворотньому напрямку, закріпити вміння співвідносити  цифру, з числом і відповідною кількістю предметів, порівнювати числа використовуючи знаки «>»,«>»,«=»; продовжити роботу над формуванням у дітей вміння порівнювати числа в межах 10, закріпити графічні  навички письма цифри 7; корекційно - розвивальна : формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватись до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу, розвивати логічне мислення; виховна: виховувати бажання читати художню літературу, прищеплення моральних норм і правил поведінки, спираючись на вчинки героїв твору; виховання зацікавленості, допитливості, інтересу до математики, дотримуватись гігієнічних правил письма.

Обладнання. Презентація (казка « Колобок»),картки. Форма уроку. Урок – казка.

Хід уроку І . Організація класу.

1. Загальнокорекційний момент. ( Слайд 1)

Наш урок математичний І цікавий, і незвичний Гостей буде в нас багато

Спробуйте усіх впізнати.

Тож умощуйтесь зручніше

І працюйте веселіше

Ледарів у нас немає

Хто руки не піднімає

Вирушаємо у путь           

Нас цікаві справи ждуть.

ІІ . Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності .

-         Діти, чи любите вислухати казки?

-         А які казки ви вже знаєте?

 

-         Сьогодні  ми також потрапимо у відому вам казку, але будемо її не просто слухати, а     допомагати головному герою.

-Хто головний герой цієї казки  ви  здогадаєтесь відгадавши загадку: Сидів він на віконечку, Як маленьке сонечко.  

Від діда з бабусею утік,

Побіг у ліс і раптом зник.

(«Колобок») ( Слайд 2)

ІV. Актуалізація опорних знань.

-         Отже,сьогодні ми  будемо мандрувати з вами відомою казкою «Колобок».

-         Назвіть персонажів цієї казки?(дід,баба,колобок,заєць,вовк,ведмідь,лисиця) - Скільки  їх всього ?( Семеро).

1. Каліграфічна хвилинка.

-      Пригадаємо з яких елементів складається цифра 7 ( Слайд 3)

-      Цифра 7 складається з трьох елементів:хвилястої горизонтальної лінії,довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії.

-      А зараз відкриємо зошити і  каліграфічно пропишемо цифру сім (7).

-      Пригадайте, як повинен лежати зошит при письмі.(вірш:зошит свій я відкриваю..) ( Макар Станіслав виконує завдання на дошці Монтессорі ).

-      А тепер знайдіть ту цифру , яка написана у вас найкраще і обведіть її.

-      Надалі треба старатися, щоб усі цифри були такими гарними.

-      Тож, і ми часу негаймо нашу казку починаймо. Озвучувати  героїв казки будуть: Колобок - Сущик Богдан , Лисичка - Рудь Діана , Заєць - Коломієць Богдан,     Вовк - Туманов Станіслав, Ведмідь - Тарасенко Назар. 

Слова автора – Чайко Лариса Федорівна.

-      Спекла баба  увечері колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув ( Слайд 4) - Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, але ще й допитливий. Лежить колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує  ( Слайд 5 ) Допоможемо йому ?

1. Усний рахунок.

-              Назвати числа в порядку зростання від 1 до 10;(від найменшого до найбільшого)

-              Від 6 до 10;

-              Від 3 до 8;

-              Назвати числа в порядку спадання від 10 до 1; (від найбільшого до найменшого).

-              Молодці!  На партах  лежать картки із зірочками. Потрібно:

1.     Вставити пропущені цифри на зірочках в порядку зростання (від найбільшого до найменшого). (Виконують: Коломієць Б., Старовойтов А., Мельничук В.)

 

1

 

3

 

5

7

 

8

9

 

2.     Вставити пропущені цифри на зірочках в порядку спадання (від найбільшого до найменшого). (Виконують: Рудь Д.,Тарасенко Н.,Туманов С.,Сущик Б.)

 

10

 

8

7

 

5

 

3

 

1

 

Накласти відповідні цифри на зірочки. (Виконує:  Макар С.)

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

-           Кожному числу відповідає колір. Перевіримо порядок розташування чисел за кольорами.

 

           

-           Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як прийшов ранок. 

-           Скочив він з вікна і покотився доріжкою співаючи пісеньку:

Колобок:

         Я – рум’яний колобок,

          Дуже я смачненький,

 Та ніхто мене не з’їсть,  Бо я моторненький.

         Покотився колобок

          Далі й далі у лісок.

         А на зустріч зайчик,

          Сірий пострибайчик   ( Слайд 6 ) Зайчик:

-           Я,сіренький зайчик, зайчик - побігайчик. Колобок, колобок, я тебе з’їм !

Колобок:

-           Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю.

Зайчик :

-           Ні, колобочку, ти краще виконай моє завдання.

Завдання зайчика: назвати попереднє  число і наступне числа 3,5, 9.

-           Діти, колобок просить допомогти йому.

-           Відпустив зайчик колобка.

-           Знов котився колобок

-           Далі й далі у лісок,( А зараз ми виконаємо вправу для очей ) ( Слайд 7 )

-           Прослідкуйте очима за рухом колобка)    - Раптом  вовк іде  страшнючий. - Подає  він голосок     ( Слайд 8 ) Вовк: 

Я  голодний і сердитий,

 Хочу їсти , хочу пити.                                

В мене повний рот зубів І ще жодний не поїв! Колобок наш пахне смачно,  Ще й співає необачно.

 

Вовк йому каже:

-           Колобок, колобок, я тебе з’їм !

Вчитель:

-           Діти , щоб колобка урятувати,вовка слід нагодувати.

-           Давайте зваримо борщ для вовчика.

-           Які овочі нам потрібні ? (Діти називають ,а вчитель вивішує) - Буряк.морква,картопля,цибуля,капуста.

-           Щоб дізнатися яку кількість овочів взяти,потрібно : порахувати кружечки на картці,віднайти потрібну картку з цифрою і відповідною  кількістю овочів.

-           Молодці , допомогли колобку.

  У країні казочок живе веселий Колобок

   Разом з ним усі малята

   Вишикувалися на зарядку.

   Похитали головою 1,2,3,4

   Та притупнули ногою 1,2,3,4,   

   Нахилились вліво, вправо,вліво,вправо,    Та цього іще  замало.

    Руки вгору, руки вниз,

    Раз присіли, піднялись.

    Пострибали 1,2,3,4

    І на місце тихо сіли.  

- Знов біжить наш Колобок,

 

 

 

 

   Весело співає,

   Аж тут раптом з – за ялини     Ведмідь виглядає   ( Слайд 9 ) Ведмідь:

 Я ведмедик – ласунець,

 Люблю солоденьке, Чую, чую, близькодесь

Пахне  щось   смачненьке! - Слинку наш ведмідь ковтає, -   Колобку він  промовляє:

Ведмідь: Колобок, колобок, я тебе з’їм!

Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю.

Ведмідь: Ні, колобочку, ти краще виконай моє завдання.

Завдання ведмедика : порахувати кількість бочок і прищіпнути відповідну кількість прищіпок на бочку   ( Слайд 10 )

-   Молодці, врятували колобка. 

-   Знов котився Колобок

-   Далі  й далі у лісок,

-А на зустріч лисичка ( Слайд 11 ) Лисичка:

 Я красива і хоробра,

А іще я дуже добра,

 

 

Люблю рибку, люблю птичку, Бо я хитрая лисичка.

Лисичка: Колобок, колобок, я тебе з’їм!

Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку  проспіваю.

Лисичка: Ні, колобочку, ти краще виконай моє завдання.

Завдання лисички: порівняти числа, поставити відповідний знак, прочитати числову нерівність , рівність.

8*3 10*7

4*6     2*5  9*9

-     Молодці! Ми виконали всі завдання і наш Колобок залишився цілим. - Заморився Колобок,

-     Сів спочити на пеньок,

-     Та ще трохи засмутився, - Що один він залишився. - Та  недовго сумував,

-     Про діда з бабою згадав,

-     І мерщій до них помчав,

-     А вам подяку передав ( Слайд 12 ) VІ. Підсумок  уроку.

-     Діти сподобалась  вам  казка?

-     Допомагаючи Колобку ,ви виконали  багато завдань, бо  були уважними,  активними  і щиро бажали прийти на допомогу.  Молодці!

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
2260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку