Тема: Дії з іменованими числами. Застосування таблиць множення і ділення для обчислення виразів і розв’язування вправ. Половина , третина , четвертина.
Мета: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, третину і чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі за схемами виразів; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість, пам'ять, мислення; виховувати акуратність.
Обладнання: підручник «Математика» 2 клас, М.В.Богдановича, Г.П.Лишенка., картки
План:
1.Організація початку уроку
1.1 Привітання
2. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань
2.1 Гра «Мовчанка».
2.2 Гра «Ланцюжок»
2.3Хвилинка каліграфії
3. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів
4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
4.1 Робота з підручником
4.2 Фізкультхвилинка
4.3 Продовження роботи з підручником
5. Узагальненим і систематизація знань
5.1 . Розв'язування задач
5.2 Розв'язування логічних задач
6.Підсумок уроку
6.1 Закінчи речення
7.Домашнє завдання
Хід уроку:
1.Організація початку уроку
1.1 Привітання
2. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань
2.1 Гра «Мовчанка».
Приклади на множення і ділення записані на дошці. Учитель показує приклад, діти на картках — відповіді.
2.2 Гра «Ланцюжок»
2.3Хвилинка каліграфії
Запишіть відповіді таблиці ділення на 4.
3. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке половина, третина і чверть. Будемо застосовувати всі вивчені таблиці.
4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
4.1 Робота з підручником (с 97-98)
Завдання 637. Колективне опрацювання матеріалу
Практична робота
Учні роздивляються, як на малюнку смужку поділено на 2 рівні частини (половини) і виконують завдання.
1) Склади прямокутний аркуш паперу навпіл. Покажи половину аркуша.
2) Поділи в такий спосіб круг на дві рівні частини.
Завдання 638
Учні пояснюють, яка довжина половини мотузки.
Завдання 639. Колективне опрацювання матеріалу
Учні роздивляються на малюнку дві смужки, завдовжки 12 см кожна.
— Першу смужку поділено на 3 рівні частини, а другу — на 4. Чому дорівнюють третя і четверта частини смужки?
— Третя частина ще має назву третина, а четверта — чверть.
Показують на малюнку третю і четверту частини круга.
4.2 Фізкультхвилинка
4.3 Продовження роботи з підручником
Завдання 640
Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 15 і чверть числа 8.
Завдання 641
Учні «ланцюжком» виконують дії з іменованими числами. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 642. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Завдання 643
1) Колективне складання задачі за схемою виразу.
2) Самостійне розв’язування задачі.
5. Узагальненим і систематизація знань
5.1 . Розв'язування задач
1) У класі 16 дівчаток і 12 хлопчиків. Для вивчення іноземної мови клас розподілили на 4 групи. Скільки учнів у кожній групі?
2) У чотирьох однакових каструлях міститься 16 л води. Скільки літрів води міститься в п’яти таких каструлях?
5.2 Розв'язування логічних задач
1.Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три Катюші. Скільки всього було груш?
Відповідь. На дубі груші не ростуть.
2.Гном Сплюшка ліг спати в суботу ввечері о 22 годині, а прокинувся у понеділок уранці о 11 годині. Скільки часу проспав цей соня? (2 + 22 + 11 = 35)
6.Підсумок уроку
6.1 Закінчи речення
- На уроці я…
- В мене вийшло…
-В мене не вийшло..
7.Домашнє завдання
С. 99, завдання 645; 646.