Урок з математики: "Таблиця множення числа 9."

Про матеріал

За допомогою нестандартних та цікавих завдань, які подані в презентації, в учнів розвивається уява,асоціативна пам'ять, аналітичне , логічне, схематичне мислення, творчі та інтелектуальні здібності. На цьому ж сайті розташована нестандартна та яскарава презентація до цього уроку!

Перегляд файлу

 

Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 10

 

 

 

 

 

 

УРОК З МАТЕМАТИКИ:

«ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 9»

 

 

                                                 Підготувала

                                                вчитель початкових класів,

                                                спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

                                                Ігнатова Галина Володимирівна

 

 

 

                            м. Світловодськ

Тема: Таблиця  множення числа 9.

 

Мета: повторити прийоми складання таблиць множення; вправляти учнів у застосуванні таблиці множення числа 9 під час  розв'язування прикладів та задач; вчити знаходити периметр трикутника;

розвивати в учнів уяву,  асоціативну  пам’ять, аналітичне , логічне, схематичне мислення, творчі та інтелектуальні здібності;

виховувати навички самоконтролю, вміння співпрацювати,  доброзичливість, інтерес до математики, наполегливість у здобутті знань, охайність в записах, любов та бережне ставлення до природи.

     Хід уроку

 І Організація учнів до уроку.

1. Привітання

       Ми щиро вас вітаємо.

       Здоров’я, радості  бажаємо,

       а математику розпочинаємо!!!

 

2. Очікування. Вправа «Мікрофон».

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Яким ви хочете бачити наш урок?

 (Продуктивним, цікавим, повчальним, казковим)

  • Якими ви повинні бути на уроці?

 

 

ІІ Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

 

1. Бесіда, мотивація.

- Іноді людину, або її дії порівнюють з природними явищами або тваринами. Згодні? Наприклад: сильний, як…, маленька, як…, хитра, як…, злий, як…, вірний, як…, повільна, як…, впертий, як… .

Люди до цього ставляться по-різному.

І тільки, коли відбувається порівняння з бджілкою – працьовитий, як …, це подобається всім.

 

2. Оголошення девізу.

Тому, пропоную вам сьогодні і завжди працювати як бджілки. Девізом сьогоднішнього уроку будуть слова: «Щоб гарний результат роботи мати, треба як бджілка працювати!»

 

3. Назва теми уроку. Вправа «Дешифрувальник». Робота в групах.

 - Отже, розпочинаємо роботу.

-  Над якими темами ми працювали на попередніх уроках?

 - Перше завдання «Дешифрувальник», за допомогою якого ми розшифруємо тему нашого уроку. Будьте уважні! Літери в таблиці кодування розташовані під цифрами і кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру.   Увага:

 

 

 

  •  Підказка до назви теми нашого уроку:  66733660 ( множення).

 

Тема: Таблиця множення числа 9 (запис на екрані).

 

ІІІ Актуалізація опорних знань.

 

1.Каліграфічна хвилинка. Прописати число 93. З'ясувати кількість десятків та одиниць в цьому числі. Виконати кратне та різницеве порівняння чисел 9 і 3.

 

2.Математичний диктант. Гра «Соти».

 (допомагають консультанти: Бджоляр - людина, яка займається вивченням всього, що стосується бджіл, науковий робітник.

Пасічник - людина, яка має пасіку. Робота пасічника є перспективною та прибутковою.)   

  Бджоляр: Бджіл називають «математиками». Соти, побудовані ними, мають найміцнішу конструкцію і розміри дотримуються з неймовірною точністю. Не навчаючись в школі, бджоли обрали для цього саму раціональну геометричну фігуру – шестикутник. Ще давньогрецькі філософи  дійшли висновку, що в природі не існує більш економного матеріалу і більш міцної та місткої чашечки.

 

Вірно заповніть  соти і дізнайтесь цікаву інформацію про бджілок - трудівниць.

А: 72 збільшити на 28.

В: 100 поділити на 100.

С: 81 зменшити на 16 .

D: 30 зменшити у 3 рази.

 

Взаємоперевірка:

 

             А           В           С            D

                                           

 

  • Яке число тут зайве і чому? ( 65 – складається з інших цифр).

 

 

 Цікава інформація:

        Пасічник:А: Заради того, щоб приготувати 100 грамів меду, бджоли пролітають 46 000 кілометрів, а це теж саме, що облетіти навколо Землі по екватору.

В: Бджоли чемпіони по нюху, вони сприймають і розрізняють запахи в 1000 разів сильніше за людину, відчувають аромат квітів більш ніж за 1 км.

С:  Працюючи, бджоли можуть долати відстань з вантажем, у кілька разів більшим, ніж вага їх власного тіла, та ще зі швидкістю польоту приблизно 65 кілометрів на годину.

D: Бджола повинна відвідати 10 млн. квіток, зробити 150000 вильотів і налітати 300 000 км, щоб зібрати 1 кг меду.

 

3.Підготовча робота ( № 387 )

 

Додай числа, а потім заміни додавання множенням:

8 +8 +8 +8 = … 8 х4      9 +9 +9 +9 +9 +9 +9 =… 9 х7

- Як називаються числа при множенні?

- Що показує 1 множник, 2 множник?

 

ІV Вивчення нового матеріалу.

 

1.Пояснення нового матеріалу.

Учні по черзі диктують приклади таблиці, вчитель записує їх на дошці, учні – в зошитах. Відповіді спочатку знаходять заміною множення додаванням, а потім – додаванням числа 9 до попереднього результату.

 

2.Письмове  розв'язування прикладів № 389.

1 стовпчик – з коментуванням;

2,3, і 4 стовпчики – самостійно.

(Самоперевірка – на екрані відповіді).

 

Фізкультхвилинка.

Бджолярам точно відомо, що фіолетовий – це улюблений колір бджіл, а яку музику подобається їм слухати – цього не знає ніхто. Але я впевнена, що ця музична композиція сподобається вам.

 

V Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.Задача № 391 – розв'язування за допомогою виразу.

( Короткий запис на екрані;

Самоперевірка -  на екрані  розв'язок та відповідь).

2.Геометричне завдання № 392 -  запис на дошці.

 

VІ Підсумок уроку.

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Чи подобається вам   розв'язувати задачі за допомогою виразів? Чому?
  • Хто відчував себе на уроці бджілкою-трудівницею? Чому?

 

VІІ  Домашнє завдання.

 № 394, 395.

 

 Додатково. Поради медиків:

Мед - найдавніший і найкорисніший продукт, що володіє одночасно живильними і лікувальними властивостями. Він містить масу необхідних людині мікроелементів (залізо, йод, магній, калій, кальцій та інші), а також вітаміни B1, B2, B6, Є, K, C.

Мед підвищує імунітет організму, його опірність хворобам. використовується при лікуванні захворювань серця, шлунку, шкіри та багатьох інших захворювань.

Дітям рекомендується вживати  одну чайну ложку меду на день. Будьте здорові!

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку