Тема. Віднімання мір часу з роздробленням.
Мета.
Навчальна: вчити дітей прийомам письмового та усного віднімання мір часу з роздробленням.
Корекційна: розвивати увагу, сприймання, пам'ять, мислення, уяву за допомогою спеціально підібраних завдань із життєвим змістом, розвивати уміння застосовувати математичний досвід під час розв’язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань.
Виховна: виховувати зацікавленість предметом, любов до Батьківщини, дружні стосунки.
Обладнання. Картки із завданнями для самостійної роботи та роботи в групах, дидактичний матеріал до практичного завдання (годинник), таблиця «Міри часу», мультимедійна дошка, проектор, презентація до уроку.
Хід уроку.
І Вступна частина.
1. Нервово-психічний настрій на урок.
Девіз уроку.
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
2. Організаційний момент.
Загадки
Стоїть дуб, на ньому 12 гілок, на кожній гілці по 4 гілочки, на кожній гілочці по 7 жолудів. (Рік, місяці, тижні, дні)
Вони не схожі на обличчя.
Різниця вічна є у них:
Він завше всіх до праці кличе,
Вона до сну скликає всіх. (День і ніч)
- А разом що буде? (Доба)
- Рік, місяць, тиждень, доба. Як їх можна назвати одним словом? (одиниці часу)
ІІ Основна частина.
1. Перевірка домашнього завдання.
- Давайте повторимо співвідношення мір часу.
1 хв = …с 1 міс = …діб
1 год = …хв 1 рік = …діб
1 доба = …год 1 рік = …міс
1 тиждень = …діб 1 ст. = …років
- Яка була тема минулого уроку? (Додавання мір часу з послідуючим перетворенням)
- Як виконати додавання мір часу?
- Що означає перетворити іменоване число?
- Що було задано додому?
- Перевіримо д/з. Фронтальна перевірка (наявність в зошитах)
2. Математичний диктант.
1. Запишіть одиниці часу від найменшої до найбільшої.
2. 48 год = … доби
3. 35 с + 25с =
4. Урок триває 45 хв і розпочався о 8 год ранку. О котрій годині закінчиться урок?
5. Скільки діб в одному тижні?
3. Актуалізація опорних знань.
Учень спить 9 годин на добу. Скільки часу учень не спить?
4. Повідомлення теми й мети уроку.
5. Робота за темою уроку.
При відніманні мір часу спочатку потрібно виконати роздроблення зменшуваного, а потім виконати віднімання.
Приклади № 586 с.97
Фізкультхвилинка
6. Самостійна робота.
І, ІІ, ІІІ група – картки для самостійної роботи.
7. Практична робота (робота в групах).
- А тепер пропоную вам попрацювати в групах та розв’язати задачу.
Задача.
Група спортсменів вирушає з Таврійського навчально-реабілітаційного центру до м. Києва на спортивні змагання. Потяг від залізничного вокзалу у м. Херсон відправляється о 17 год 40 хв. О котрій годині спортсменам потрібно вийти з центру, щоб встигнути на потяг?
ІІІ Заключна частина
І рівень - № 613 с.100
ІІ рівень - № 608 с.100
ІІІ рівень - № 586(2) с.97