Урок з математики. (У ПОЄДНАННІ З НАРОДНИМИ ТРАДИЦІЯМИ) Тема:" Математична масляна"

Про матеріал

Розширити знання учнів про народні традиції, розвивати

математичну мову, обчислювальні навички, увагу, пам'ять, логічне

мислення, кругозір. Виховувати любов до математики, уважність,

старанність, активність, вміння працювати в колективі.

Перегляд файлу

SCN_WNTRВИХОВНА ГОДИНА

(У ПОЄДНАННІ З НАРОДНИМИ ТРАДИЦІЯМИ)

 

Тема: Математична масляна

Мета: Розширити знання учнів про народні традиції, розвивати 

             математичну мову, обчислювальні навички, увагу, пам'ять, логічне

             мислення, кругозір. Виховувати любов до математики, уважність,

              старанність, активність, вміння працювати в колективі.

Обладнання: «сніжки», у середині яких записане завдання, таблиця з алфавітом і нумеровані дві таблички для запису букв, солодощі, пісня «Два по два - чотири», таблички з цифрами

 

 

Хід заходу

 

І.  Організація класу

І сувора й солов’їна

Математика – країна.

Праця тут іде завзята –

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити й віднімати,

Множити і додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає.

Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь нас цікаві речі ждуть.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети заходу

 

Проведемо сьогодні свято під назвою «Математична масляна». Чому масляна? За народними звичаями масляну святкували перед початком великого посту, наприкінці зими. Кожний день масляної мав свою назву і супроводжувався відповідними дійствами. Люди прощалися з зимою, з зимовими святами, залишаючи в пам’яті найкраще.

Цього тижня відзначалась перемога світла й тепла над силами холоду. Божество зими Морена поступається своєю владою божеству весни Ладі.

На «Математичній масляній» ми теж відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню.

 

ІІІ.  Математична масляна

 

  1. «Відгадай назву»

            У понеділок зустрічались  знайомі, родичі, влаштовували і розкочували снігові гірки, грали в сніжки. Щоб дізнатись, як називались понеділок і вівторок тижня масляної, пограємо в сніжки.

Назви понеділка і вівторка складаються з семи літер. Учні, які сидять за першими сьомому партами відгадують назву понеділка, за іншими сьомома – вівторка, кожна пара учнів отримує «сніжку», у середині якої записане завдання. Відповідь до завдань відповідає номеру букви в українському алфавіті.

          За сигналом розгортаємо «сніжки», виконуємо обчислення.

SCN_WNTR(на дошці висить таблиця з алфавітом і нумеровані дві таблички для запису букв)

                         А,  Б,  В,  Г,  Ґ,  Д,  Е,  Є,  Ж,  З,

                         И,   І,  Ї,  Й,  К,  Л,  М,  Н,  О,  П,

                         Р,  С,  Т,  У,  Ф,  Х,  Ц,  Ч,  Ш,  Щ, 

                         Ь,  Ю,  Я

          Хто перший зайшов відповідь, виходить до дошки і записує букву у    таблицю.

  1. 3·5-5=                                                  1.  14:2+3=
  2. 12: 2+18=                                            2.  3·9-26=
  3. 30-10+2=                                             3.  15:5+9=
  4. 15+10-2=                                             4.  2·3-1=
  5. 7·2+7=                                                 5.  6·2+9=
  6. 24:3+6=                                               6.  5·3-4=
  7. 5·5+3=                                                 7.  3·10-1=

1

2

3

4

5

6

7

з

у

с

т

р

і

ч

 

1

2

3

4

5

6

7

з

а

і

г

р

и

ш

 

Вівторок – «Заігриш»

Цього дня починалися ігри. За потішання і сміливість пригощали млинцями.

 

2.    «Математичне лото»

Ми пограємо в «Математичне лото».

Учні по черзі виймають із торбинки номери лото. За правильну відповідь отримує цукерку

  1. Трійка коней (одна упряжка) пробігли за родину 24км. Скільки                                      кілометрів за цей час пробіг кожен кінь?
  2. Вчора в школі три дитини

Малювали три картини,

Працювали три години.

Якщо сто таких картин

Сто дітей сидять малюють,

Скільки треба їм годин, –

Хай присутні поміркують

  1. Бабуся старша за татка на 20 років, а дідусь – на 18. хто старший – бабуся чи дідусь?
  2. У двох носорогів було два роги. Скільки рогів у двадцяти носорогів?
  3. Як можна від стрічки довжиною 4м відрізати 3м, не користуючись метром?
  4. У класі 35 учнів. Чи можна стверджувати, що серед них знайдеться хоча б два, прізвища яких починаються з однієї і тієї ж самої літери.
  5. У будинку 5 поверхів. Між ними по 20 сходинок. Скільки сходинок в будинку?

     8.  Ось до цирку на урок

Прилетіло 40 сорок                                 

12 пізніше прибуло

     Скільки всіх птахів було

9.  Півень голосно кричить,

     100 душ може розбудить.

     Скільки треба півнів взяти,

     Щоб іще 100 душ підняти.

SCN_WNTR    10. Драбина має 17 щаблів на який шабель треба піднятись, щоб бути

          посередині драбини?

 

Середа – «Ласунка»

Назва говорить сама за себе. Пригощалися всякими ласощами.

 

3. Гра «Аукціон».

Потрібно назвати прислів’я, приказки, дотепні вислови, які містять числа, математичні терміни. Хто назве їх найбільшу кількість отримає солодощі.

 

Четвер – «Розгуляй».

 

 

Всіляко веселилися, брали снігові гори, каталися на конях.

 

4. Гра «Не зіб’юсь з дороги».

Діти лічать до 100, але замість чисел, які діляться на 3, говорять: «Не зіб’юсь з дороги».

 

П’ятниця – «Тещині посиденьки».

Зяті ходили в гості до тещі на млинці.

 

Субота – «Посиденьки».

Відвідували рідних. Уявіть, що до вас прийшли гості. І як тут обійтись без розваг.

 

  1. Гра «Склади число»

Учасникам гри роздаються таблички з цифрами. Треба швидко з цифр скласти задане число

Завдання:

  1. Скласти число 4105.
  2. Скласти найбільше двоцифрове число.
  3. Скласти найменше трицифрове число.

 

ІV.  Підсумок заходу

 

Неділя – «Прощений день».

        Прощалися з Масляною, просили вибачення за колишні образи в близьких та знайомих, бажали: «Хай не заходить сонце в серці вашому». І я вам від усієї душі бажаю цього. А ще щоб в вас ніколи не згасало бажання вчитися, досягати своєї мрії. А потім, як висловили все, що на душі лежало – починали співати і танцювати, прощалися з зимою.

(звучить пісня «Два по два - чотири»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку