Урок з математики в 3 класі
Навчальний проєкт № 5 «У чому потреба в людини оперувати трицифровими числами? Мій бюджет».
Мета проекту:
• на прикладі даної уявної родини розрахувати надходження, видатки родини і скласти та проаналізувати сімейний бюджет;
• закріпити вміння додавати і віднімати трицифрові числа ;
• підготувати рекомендації для раціонального ведення бюджету.
Проблема проекту: У чому потреба в людини оперувати трицифровими числами? Мій бюджет.
Обладнання: мультимедійний комплект, презентація, фліпчарт, картки для роботи в парах Гра «Шифрувальник», малюнки і слова з теми «Бюджет», гра «Сімейний бюджет», картки для групової роботи, малюнки до вправи «Знайди пару», смайлики для самоперевірки, цеглинки Лего, відеоролики «Усний рахунок», «Фізхвилинка», «Історія гривні».
Хід уроку
Демонстрація навчальної презентації.
Слайд 2. Емоційне налаштування.
Сдайд 3-7
- А розпочнемо наш урок із загадки. Копійка для вас влаштувала декілька завдань. Давайте їх виконаємо.
Слайд 8 Усний рахунок.
– Я бачу що копійчина вас гарно розігріла, тож я хочу з вами усно порахувати. Рахуємо усно, записуємо відповідь, перевіряємо.
Самоперевірка з використанням смайликів.
3. Відтворення та узагальнення знань
- Отже, ви здогадались мабуть про що ми з вами на сьогоднішньому уроці будемо говорити? Вірно, про гроші.
- Давайте пригадаємо із уроків ЯДС та фінансової грамотності деякі економічні визначення. У цьому вам допоможуть слова –підказки, а вам потрібно з’єднати із малюнком і пояснити значення даного слова.
Слайд 9-16 Бесіда.
«Назва "бюджет" походить від французького слова, яке у перекладі означає "шкіряний гаманець". Зараз це слово означає поєднання доходів та витрат, які можуть бути у родини, окремого підприємства, міста або всієї держави»
Що таке доходи родини? (зароблені членами родини гроші, наприклад, зарплата і пенсія)
• Що таке витрати родини? (гроші, які члени родини витрачають на оплату товарів і послуг)
• Які витрати родини є постійними? (продукти харчування, комунальні послуги, транспорт, побутова хімія та ін.)
Підсумуйте: «Витрати є постійними та додатковими. Від додаткових витрат можна частково відмовитися, наприклад, менше витратити грошей на розваги, щоб пізніше зробити дорогу покупку».
«Економія — це ощадливість у витрачанні чогось. Завдяки економії людина отримує вигоду, адже не витрачає гроші даремно. Наприклад, якщо економити електрику або воду, за них доведеться менше платити. Також економія сприяє накопиченню заощаджень — це частина доходу, яка залишається після того, як зроблено всі витрати.
Гра «Знайди пару». (додаток 1)
Учні вибирають малюнок, який відповідає слову: бюджет, витрати, доходи, економія, дефіцит і вішає на дошці (фліпчарт) відповідно до слова.
Слайд 16-18 Робота в парах.
Мозковий штурм.
Гра «Шифрувальник». (додаток 2)
Слайд 19. Переегляд відео «Історія гривні»
Слайд 20 Фізхвилинка
4.Практична робота.
Слайд 21-23 Робота над задачами.
Практична робота. Навчальний проект «Дослідження витрат» (додаток 3)
5.Узагальнення знань. Рефлексія.
Слайд 24 Гра «Сімейний бюджет»
https://learningapps.org/view288570
Слайд 25-27 Рефлексія