Згідно методичних рекомендацій щодо вивчення української мови у 2018-2019 н.р.,вчитель повинен застосовувати у своїй практичній діяльності наскрізні змістові лінії ,котрі є засобом інтеграції ключових та загальнопредметних компетентностей.Розроблений урок допоможе використати одну з наскрізних ліній: " Підприємливість і фінансова грамотність". Матеріал слугуватиме прикладом для розробки уроків з інших тем.
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми: « Прислівник як частина мови» ( 7клас)
Мета.Узагальнити і систематизувати знання з теми «Прислівник»,удосконалити вміння визначати прислівник у мові,його синтаксичну роль,пояснювати основні орфограми у прислівнику,за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу удосконалювати мовний етикет семикласників. НЛ-4
Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань
Форма уроку. Бізнес-урок.Ділова гра
Перебіг уроку
1.Визначення емоційної готовності учнів до уроку.
Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку ( обмін побажаннями – технологія «Підбадьормо одні одних», « Незакінчене речення», « Я хочу,щоб…)
2.Цілевизначення та планування.
Вступне слово.
Сьогодні на уроці ви отримаєте спеціальність бізнесмена-початківця,це незвичайний урок – бізнес-урок.Цими поняттями послуговуються у суспільстві всі.Яке значення слів «бізнес», «бізнесмен», «бізнес-леді»?
Хвилинка – цікавинка.Робота з тлумачним словником іншомовних слів
В економіці є поняття «складова успіху».Однією із складових успіху є репутація.Коли бізнесмен завойовує її, то він стає надійним партнером. Репутацію не лише слід завоювати,а й утримати.Ще однією супутною складовою успіху є мовлення – уміння висловлювати думки й слухати інших.Для бізнесмена володіти мовою необхідність,адже доводиться постійно вести перемовини,бесіди,спілкуватися. Освоюючи цю спеціальність сьогодні,освоїмо вміння застосовувати знання про прислівник.Збагачуючись балами- капіталом, систематизуємо й узагальнимо вивчене про дану частину мови
Запис теми
Бліц-опитування
«Мікрофон» :чого очікуєте від уроку?
3. Повторення та узагальнення вивченого.
Памятка бізнесмена – початківця
1.Будьте фахівцем своєї справи
2.Бізнес – це рух,який можна порівняти з їздою на велосипеді,поки рухаєшся,просуваєшся вперед.
3.Виховуйте в собі кращі риси
4.Інтелігентність – ознака вихованості й культури людини,будьте інтелігентним.
5. Навчіться бути грамотною і цікавою людиною.
6.Не забувайте своїх рідних і тих,хто потребує допомоги.
Успіхів вам!
Уявіть себе бізнесменом. Для цього треба мати капітал. Який він у вас? Порожній банківський рахунок можна буде поповнити капіталом – балами,які ви скинете на свої банківські картки,вони перед вами на столі.
Отже,перша змога відкрити рахунки.
«Мозковий штурм»
На дошці вчитель записує посередині слово «прислівник» Учні згадують все,що про нього знають. Довкола слова записують відомості,які в кінці систематизовують
Має ступені порівняння незмінна самостійна частина мови
/ \ Як? Де? Куди? Коли? Нащо?
Вищий найвищий
ПРИСЛІВНИК
Має особливості правопису у реченні
/ / \ / \
Разом окремо з дефісом обставина присудок
Тестові завдання ( різні види) (усно)
Творче конструювання
До поданих слів дібрати прислівники,визначити їхнє значення.
Учити,ловив,заспівала,зібрав,зробити,гарний,щасливий,високий,сонячний,забуваючи,заробляючи,доводжу,рахувати
Взаємоперевірний диктант
Ніколи,недавно,взимку,по-новому,вгору,далеко-далеко,з давніх-давен,рано-вранці,невловимо,до речі,навзаєм,раз у раз, день у день,рік у рік,віч-на-віч,без кінця,до побачення,на щастя,попідтинню,невпинно,бездоганно,напам'ять.
Учні перевіряють диктант за ключем до перевірки завдань,пояснюють один одному свою думку, поповнюють банківські рахунки.
Усне висловлювання
Зараз можна скористатися послугами торгового дому «Прислівник».Хто з бізнесменів бажає,запрошує до себе представника цієї фірми і придбає безкоштовно картку-товар.А на ній – завдання і кількість балів за виконання:
---Відредагувати речення(10 б.)
1.Вона сиділа непорушно,закривши очі.2.Батько по волі вийшов,закривши двері.3. Любі мої,пішли до мене в гості.4. Давайте ходити на рибалку день у день зранку.
---з поданих слів укласти правила-настанови для бізнесмена-початківця ( 6 б.)
1.Розмовляти,не,жестикулюй,надто,помірно,голосно.
2.Теми,які,обирати,інтерес,становлять,важливо.
3.Цікався,його,співрозмовник,проблеми,уважно,вислухай,поглядами.
4.Під,у розмови,час,вічі,за,та,реакція,співрозмовникові,стеж,дивись,його.
5. Разі,емоції,зі,розмови,жодному,не,під час,у,насміхайся,почуття,свої.
---Перерахувати усі вивчені орфограми з теми,навести приклади ( 5 б.)
---Скласти систему запитань з теми: « Прислівник» ( 9 б.)
--- Виконати вправу з підручника
--- З поданого речення виписати прислівник,зробити морфологічний розбір
З давніх-давен побутують в Україні легенди про чумацький промисел.
--- Ви розробляєте написання і видання підручника з української мови. Зробіть рекламу свого товару ( рекламна анотація) ( 10 б.)
---Скласти діалоги на запропоновані теми,наприклад « Цікавий відпочинок», «Моя мрія»
Ще одне слово,з яким попрацюємо хвильку – меценат ( робота із словником).Можливо хтось з вас,бізнесменів,стане меценатом,адже така справа є благородна, шляхетна.Про одного з меценатів зараз послухаємо
Випереджувальне завдання.Презентація про Петра Яцика
4.Контроль і корекція набутих знань.
Після цікавої паузи,вислухаємо ризикованих бізнесменів,що взяли участь у акції від торгового дому (відповіді учнів)
5. Рефлексія.Оцінювання.
Бесіда
1.Чи досягли ви мети?
2Що найбільше зацікавило на уроці,здивувало?
3.Які форми ви б хотіли застосувати на інших уроках
Оцінювання
6. Пояснення домашнього завдання.
1.Повторити вивчене за підсумковими тестами у підручнику.
2.Скласти словниковий диктант за вивченою темою.