До розіграшу
залишилось:
9 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок з мови: "Відокремлені обставини".Тренувальні вправи

Про матеріал

Тематичний урок з мови у 8 класі містить різні методи і прийоми, інноваційні технології навчання. Вчитель може використати поданий матеріал як основу для уроків з інших тем про відокремлені члени речення,розділові знаки при них.Ці теми є досить насиченими у 8 класі й подати їх учням,охоплюючи багато матеріалу,є нелегко.Тому тут використані найдієвіші методи і прийоми роботи з дітьми,що дозволяють закріпити практично вивчений матеріал з теми,тим більше,що він основний на ЗНО. Урок насичений,цікавий,запам"ятається учням ще й тематикою виховної цілі.

Перегляд файлу

Тема.Відокремлені обставини.Тренувальні вправи

Мета.Засвоїти правила відокремлення обставин на основі вивченого про дієприслівник,повторити фразеологізми,відокремлені означення,розвивати вміння використовувати вивчене у власних висловлюваннях,виховувати любов до рідної землі

Обладнання. Підручник Скуратівського Л.В.,Шелехової Г.Т.,ОстафЯ.І. Рідна мова 8 кл.,таблиця «Відокремлені обставини»,стінгазета «Пізнаємо рідний край»,записи укр.. пісень

Тип уроку.Закріплення вивченого

Форма уроку «Україно,ти моя молитва»

Методи і прийоми.Наочні засоби (репродукції картин),бесіда,технології «Мікрофон», «Незакінчені речення»,робота в парах,робота в групах, «Я-редактор»,ланцюжкова гра «Сигнальні картки», «Творча лабораторія»,аналіз тексту.

Епіграфи.  «Можна все на світі можна вибирати,сину,вибрати не можна тільки батьківщину»(В.Симоненко)

 «Люби і знай свій рідний край»

 

Перебіг уроку

1.Організаційна частина

Звучить пісня про рідний край

 

Визначення емоційної готовності до уроку учнів. «Мікрофон».Обмін побажаннями.

 

Вступне слово

Пригріло тепле сонце.Скрізь ніздрювату снігову скоринку випнувся паросток з розквітлою білою палицею,прогріваючи собі тоненьку скромну проталину.Глянеш довкола – квітів так густо,що земля біла і зимна від їх холодного цвіту.Це – підсніжники.Це вже весна.

Чарівна пора весняного оновлення несе людям радість.Лагідне сонце збудило ліс,поле,гай,річку.Повернулися з вирію журавлі,лелеки,лебеді й на своїх крилах принесли нову надію.

З настанням весни ми вітаємо матерів,сестер,бабусь – усіх жінок з їхнім святом. Зустрівши весну,ми вшановуємо пам'ять видатного сина українського народу Тараса Шевченка. Під знаковим ім'ям Шевченка – наша Україна,наш рідний край,наша батьківська земля,берег дитинства,від якого кожен із вас,діти,незабаром прокладатиме дорогу в широкий світ.(Звучить запис приспіву «Смерекова хата»)

 

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Оголошення теми, зачитування епіграфів.Учні записують в зошит

 

Вітаю,друзі,тему ще одну

Записано за розкладом сьогодні.

Тож пригадаймо,що вивчали ми

Про синтаксис напередодні.

 

3. Актуалізація опорних знань.

Робота в парах  ( 3 пари)

Картка1

Доповнити правила про відокремлення означень,проілюструвати прикладами

А)Означення відокремлюють,якщо вони відносяться до особового займенника…

Б) Вони непоширені і стоять після означуваного слова…

Картка 2

Прочитайте речення,визначте відокремлені члени

О матері,в своїх дітей вдихніть безцінний скарб – любов до батьківщини.

Картка 3

Прочитайте текст. Визначте головну думку. Чи співзвучна вона з епіграфом?Вкажіть речення з відокремленими означеннями

Рідна сторона…Люба серцю предковічна прадідівська земля. Роздолля степів,звеличених піснями,замріяних і бентежних,високі тихі небеса. Отчий поріг,батьківська оселя,гостинна й тепла…Ці слова входять у нашу свідомість із маминою піснею,проспіваною над колискою

 

Бесіда.

1.Які члени речення наз. відокремленими?

2.З якою метою вживають відокремлення?

3.Які члени речення відокремлюються?

4.Як вони виділяються на письмі та в усному мовленні?

5.За яких умов відокремлюються другорядні члени речення?

 

Презентація роботи в парах

 

4.Мотивація навчальної діяльності.

Метою уроку є не тільки повторити вивчене про відокремлені означення,а й засвоєння вивченого про відокремлені обставини,способи їх вираження. Ваше завдання продемонструвати,як ви вмієте використовувати здобуті знання на практиці – в  усному і писемному мовленні,а також відчути єдність із рідною землею. Осмисліть матеріал,ліквідуйте прогалини,якщо вони є, удоскональте здобуті вміння й навички. І не соромтесь питати про незрозуміле.

 

Робота в групах

Картка 1.Група1

Завдання записане на дошці

Підкреслити дієприслівники,дієприслівникові звороти як члени речення. Пояснити вживання пунктограм.

Забуваючи рідний край,людина втрачає коріння,що єднає її з минулим.Тоді вона,блукаючи чужиною,не знаходить собі притулку. Коли тебе доля покличе в мандри,візьми в дорогу грудочку землі. Вирушаючи,поцілуй материнські руки. Із вирію ключі летять курличучи…

 

Картка 2 Група 2

Прочитайте речення,знайдіть фразеологізм,поясніть значення. Чому не відокремлений?

Всякому своя доля:один рук не покладаючи працює,а другий його працю без клопоту поїдає

 

Картка 3 Група 3

Лінгвістичне спостереження

Робота з підручником. Спостереження над впр.147

 

Презентація результатів.Оцінки

Бесіда.

1.Важка тема?

2.Як знання з теми знадобляться?

3.Чого кожен з вас хотів би навчитися?

 

5.Закріплення вивченого

Гра «Я-редактор»

Картка 1 Група 1

Відредагувати речення.

Прочитавши  «Пісню про Байду»,мене вразив патріотизм головного героя. Готуючись учні до екскурсії Теребовлянщиною, взяли зобов’язання глибше вивчити історію рідного краю. Не виконавши батькового заповіту,доля покарала нас.

 

Граматичне конструювання

Картка 2 Група 2

Скласти речення з відокремленою обставиною,що починається словами :незважаючи на..

 

Картка3 Група 3

Скласти речення з поданими зворотами(звороти вписані на стінгазеті під фото)

Не занепадаючи духом…склавши руки…не переводячи духу…зціпивши зуби…не стуливши очей…не чуючи ніг.

 

Презентація результатів.Оцінки

 

6.Підсумок уроку

Рефлексія

«Творча лабораторія» Діалог

 

Скласти діалог на тему: «У рідний край вертаються лелеки» ( кількість учнів визначає вчитель)

 

Лінгвістична гра: «Сигнальні картки» («так»-зелена, «ні» - червона.Правильна відповідь 1 бал.Приклад 1 бал)

1.Відокремлюються обставини?

2.Фразеологізм у складі дієприслівникового звороту відокремлюється?

3.Відокремлені обставини виділяють у вимові?

4.Чи можна вважати дієприслівниковий зворот відокремленою обставиною?

5.Якщо одиничний дієприслівник стоїть після дієслова-присудка,то відокремлюється?

 

«Незакінчені речення»( за репродукцією №19. Бутрин Л. Твір-опис за картиною.»Земля цвіте)

1.Юнаком пройшовши через важкі випробування Великої Вітчизняної війни ,Асхат Сафаргалін у картині зобразив селян,розробляючи тему? (трудівників села,хліборобів)

2.Напружена плідна праця запалювала митця,стаючи для нього джерелом? (натхнення)

3.Художник знаходив те значиме,у чому розкривалася емоційна атмосфера життя сучасного йому села,його поетична принада,не прикрашаючи? (дійсності)

4.Усі зображені селяни сповнені єдиним почуттям щасливої втоми,однаково радіючи? (відпочинку)

5.На першому плані двоє чоловіків відпочивають в обідню пору,розважаючись?( грою в шашки)

6.Один з механізаторів сидить на сходинці їдальні,розгорнувши? (газету)

7.Чоловік у синьому робочому одязі,з беретом на голові милується букетом голубооких весняних квітів,тримаючи їх? ( у руках перед собою)

8.Висока світла постать жінки-кухаря послужила тлом для весняних квітів,уособлюючи? (землю-годувальницю)

 

Презентація діалогу під супровід пісні «Лелеки»

Бесіда

1.Чи досягли мети уроку?

2.Які форми роботи сподобались?

3.На яку тему був підібраний матеріал уроку?

4.Якими почуттями ви перейнялися,працюючи з таким матеріалом?

5.Чи комфортно почували себе на уроці?

 

Оцінки учням

7. Пояснення домашнього завдання.

Опрацювати параграф підручника про відокремлені означення і обставини. Скласти висловлення: «Берег мого дитинства».У реченнях використовувати відокремлення.

 

Література

1 Бутрин Л.В. Твір-опис за картиною. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2006.

2.Інтерактивні технології навчання:теорія,практика,досвід. Методичний посібник. /Укл.: Пометун О. Пироженко Л.-К: «А.С.К.», 2002

3. Інтерактивні технології на уроках української  словесності. Конспекти уроків. Методичні зауваги. /Укл.: Орищин Р.- Тернопіль: Підручники і посібники, 2007.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
11 січня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку