Урок з образотворчого мистецтва на тему: "Пейзаж. Зимовий ранок"

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва на тему "Пейзаж. Зимовий ранок" з використанням нетрадиційної техніки малювання
Перегляд файлу

Тема. Пейзаж «Зимовий ранок»

Мета: ознайомлювати учнів із засобами відтворення предметів на площині; удосконалювати навички роботи з фарбами; формувати вміння сприймати й розрізняти співвідношення кольорів; розвивати особистість дитини за допомогою предметно- перетворювальної діяльності, потяг до творчості; прищеплювати любов до природи, виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання: мультимедійна презентація «Зима очима відомих художників», музичний супровід, біла воскова крейда чи свічка,  фарби, пензлі, ємності для води, серветки.   

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

 Емоційне налаштування

Любі дітки, в добрий час

Рада я вітати вас!

Нехай  натхнення, успіх і бажання

Завітають сьогодні у клас.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фенологічні спостереження.

Дітки, а скажіть яка зараз пора року?  Хто назве  зимові місяці? А які ознаки зими ви знаєте?

  1. Робота над загадкою.

 Любі мої, як ви гадаєте,  якій пора року буде темою сьогоднішнього уроку?    Підказкою вам слугуватиме загадка.

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі,

Поля причепурила: пухнастим снігом вкрила.

Дерева інієм прибрала, річки в кригу закувала.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

Так, сьогоднішній урок ми присвятимо зимі. На уроці ви  зможете дізнатися багато нового й опанувати цікаву техніку малювання, а для цього треба   бути  старанними, уважними та працьовитими.  

І V. Робота за темою уроку

1.Вправа «Асоціативний кущ»

Скажіть, будь ласка, що вам спадає на думку при слові «зима»?

2.Розповідь вчителя

Так, правильно. Зима – надзвичайна чарівниця. Чому надзвичайна? Тому, що вона буває дуже різною. Буває зима, мов сувора бабця, що крутить завірюху світом, тріскотить морозами, виморожуючи дерева й вистуджуючи землю. То вона, наче весела дівчинка, виясниться сонечком на небі, виграє діамантами на снігу, заблищить  сріблом на гілках дерев і манить легким свіжим повітрям. А буває, як вередливе маля, розіллється струмками з-під снігу, заплаче бурульками на дахах, то зблисне сонечком, то захмарить чоло. Але якою б зима не була, ми її любимо за те, що вона багата на красу, щедра на свята і веселі розваги.   

 

 

 3.Мозковий штурм.

А чи можна передати  зиму? А за допомогою чого її можна передати?

Так, молодці! Поети й письменники передають красу  зими словом, музиканти, створюючи музику, фотографи створюють фото красивих куточків природи, а художники зображують зиму фарбами.

4.Фізкультхвилинка

5.Хвилинка сприйняття мистецтва.

Тож зараз я пропоную вам поринути у світ мистецтва і насолодитися красою зими в роботах відомих художників. Під час перегляду зверніть увагу на те, які кольори та їх відтінки переважають на картинах художників.

Під музику діти переглядають мультимедійну презентацію «Зима очима відомих художників»

То які ж кольори переважали?

6.Вправа «Інтерв’ю»  

Які б відтінки кольорів ви обрали для передачі зимової краси теплі чи холодні?   Які холодні кольори ви знаєте? (блакитний, синій, темно-синій, фіолетовий). Який колір ми вважаємо головним? (синій) Як отримати блакитний колір? (до синьої фарби додаємо білу) Як темно-синій колір   отримати? (додаванням чорної фарби до синьої)  Як отримати фіолетовий колір? (до синьої фарби додаємо червону). Які теплі кольори ви знаєте? А чи можна їх використовувати для зображення зими? Так, для зображення сонця, снігового блиску, світла у вікні підійдуть відтінки теплих кольорів.

7. Поетапне виконання роботи.

Як завжди, малюючи пейзаж, починаємо з лінії горизонту. Олівчик не надавлюємо, щоб робота була охайною. Далі розташовуємо дерева і кущі. Згадайте, дерева, що знаходяться ближче до нас на папері малюємо великими,  далекі дерева малюємо маленькими і ближче до лінії горизонту. Тоді білою восковою крейдою (свічкою) замальовуємо дерева, кущі, замети. Не хвилюйтеся, що не дуже видно білий олівець і будьте уважні, щоб не пропустити яку  гілочку чи замет. 

Тепер замальовуємо весь аркуш паперу синьою фарбою. Зверху фарба темніша знизу світліша. Не забувайте мити пензлик перед тим, як набирати фарбу іншого кольору. Якщо забруднили руки, витираємо їх серветками.  Біля лінії горизонту   поверх синього кольору наносимо фіолетовий,   додамо трішки рожевого – це перші сонячні промені 

V. Демонстрація і аналіз готових робіт

Диво? Так, віск відштовхує фарбу з водою і дерева, промальовані білою восковою крейдою, вийшли, наче вкриті снігом.   Якби зима змогла до нас потрапити у клас, то подумала, що ви такі ж чарівники, як і вона. Прекрасні роботи!

VІ. Рефлексія

 - Мені сподобалося найбільше…

-Сьогодні я дізнався…

-На уроці я навчився…

-Мені було важко…

-Моя робота мені…

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
3061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку