Урок з образотворчого мистецтва "Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Цілющий натюрморт"

Про матеріал
Урок з образотворчого мистецтва "Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Цілющий натюрморт"
Перегляд файлу

Тема: Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Практична робота      «Цілющий натюрморт».

Мета:  формувати компетенцію учнів стосовно натюрморту як жанру образотворчого мистецтва; закріплювати знання щодо вивчених жанрів о/м, елементів світлотіні; вчити зображувати постановчий натюрморт , використовуючи на практиці теоретичні знання. Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової патології, асоціативно-образне мислення, творчу  уяву, художню пам'ять, кольоросприймання,  кольоророзрізнення.  Виховувати: морально-етичні  норми поведінки, допитливість, потребу в нових знаннях, зацікавленість у власному результаті роботи. Коригувати: зорово-дотикове  сприймання, сенсорний досвід, зорове навантаження.

Візуальний ряд: зразки репродукцій  натюрмортів, індивідуальний  роздатковий  матеріал  (кросворд, елементи світлотіні), картки (жанри о/м), муляжі овочів, фруктів.

Обладнання: музичний супровід, альбом, фарби, пензлі, палітра.

Тип уроку: комбінований урок

ХІД    УРОКУ

І. Організаційний момент.

Мобілізуючі дихальні вправи за схемами: 2+(2)+2;   4+(2)+4;    4+(2)+6;

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу з метою переходу до нового.

«Асоціативний кущ»      ЖАНРИ   О/М  (картки)

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

«Кросворд»   -  НАТЮРМОРТ

Слово вчителя:

Якщо бачиш на картині чашку кави на столі,

Чи калач на скатертині, чи троянду в кришталі,

Чи якусь красиву вазу, чи смачний великий торт,

А хоч всі предмети зразу, знай, це буде … (натюрморт).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.  Сьогодні на уроці ми  будемо пригадувати раніше вивчений матеріал щодо натюрморту як жанру о/м  та дізнаємося нові цікаві відомості  з даної теми.

V. Сприймання та засвоєння учнями нового матеріалу.

1. Слово вчителя: відомості про натюрморт; демонстрація та перегляд репродукцій художніх робіт з теми.

 Перші натюрморти  мистецтвознавці помітили на фресках Стародавньої Греції та Стародавнього  Риму. Збереглися натюрморти  і  у мозаїках, хоча їх створення ще тоді було пов'язане з певними труднощами — (смальта, скляні камінці, якими викладали мозаїки, дорого коштували завжди). Темперний та олійний живопис прискорили створення картин, і натюрморт відродився, а в 17 ст. став окремим жанром. Перший європейський  натюрморт  належить Мікеланджело  Караваджо  «Кошик з фруктами».

Мистецтво має велику силу: може заспокоювати, надихати, радувати, лікувати.

2. Історія з життя: «Цілющий натюрморт»

Було це під час війни. До лікарні на автобусі привезли дітей з дитячого будинку, врятованих з блокади. Ці діти не бігали, не пустували і не сміялися. Багато хто з них навіть ходити не міг. Тому до лікарні потягнулися люди. Хто віз на санках мішок картоплі, хто ніс відерце солоних грибів, хто пучки цілющої трави для чаю. Дітлахи потроху почали одужувати.
   Одного разу в лікарню зайшов  старенький дідусь,  директор місцевого художнього музею, і сказав:
Хочу теж дітлахам вашим допомогти.
  Медсестра засміялася:
Так у вас і свого городу ніколи не було, самі впроголодь живете, чим же ви нам допоможете?!
  Це правда, відповів дідусь, городу завести не було в мене часу. Все своє життя провів у музеї, картини збирав. Але знаєте, картини іноді бувають потрібніше за хліб.
Не думаю,хмикнула у відповідь медсестра.  Проте головний лікар лікарні був іншої думки, і незабаром низка закутаних дітлахів потяглася за дідусем  до музею. Тільки найменша п'ятирічна Ганнуся залишилася в лікарні, тому що вона не вставала з ліжка, була така квола.
У музеї було так холодно, що діти не стали роздягатися. Дідусь-директор підвів їх до портрета знаменитого вченого і захоплено почав розповідати, як ця відома всьому світу людина подарувала музею свій портрет. Раптом він помітив, як один хлопчик щось шепнув іншому, і обидва вони зникли. Потім ще кілька людей тихенько вийшли з кімнати. Коли директор закінчив свою розповідь, біля  картини залишилося тільки кілька дітлахів.
  Не до картин зараз дітям, зітхнув директор.
  Яке ж було його здивування, коли він побачив, що в сусідній залі всі діти скупчилися біля великого натюрморту, на якому була зображена ваза з фруктами. Діти не відривали від натюрморту палаючих очей.
– Чому зелені ягідки світяться? – Тихо запитав маленький хлопчик.
  Це виноград, і ягідки його світяться від сонця. Вони від сонця солодше цукру бувають, – пошепки пояснила дівчинка.
– От би нашій Ганні таких, вона б відразу встала з ліжка, – мрійливо протягнув малюк.
   Діти ще хвилин десять постояли перед натюрмортом, а потім відразу стали прощатися.
   Через годину директор музею з великим пакунком  в руках зайшов до кімнати лікарні, де стояли ліжка дітлахів. Всі вони скупчилися біля ліжка Ганнусі і жваво розмовляли:
А виноград від сонця солодше меду!
Знаєте, а груші від сонця жовті. Я їх пробував до війни. Жах, які солодкі.
       Лікар, побачивши дідуся- директора, з вдячністю сказав:
– Спасибі величезне, наших дітлахів не впізнати сьогодні. Розчервонілися, розбалакалися, ви просто чарівник.
Я ось картину приніс, допоможіть повісити. Не можна дітлахам без фруктів, відповів директор музею.
       Величезний натюрморт повісили на найвиднішому місці. Наступного ранку лікар зайшов в кімнату до дітей і побачив, що Ганнуся разом з маленьким хлопчиком стоїть перед картиною і каже:
Я знову лимон вибираю.
Вибери краще сливу, вона знаєш яка солодка, а лимон кислий. Ти ж його вже вчора з'їла, умовляв її малюк.
Нічого, що кислий, зате найкорисніший, мені мама говорила. Я його вчора з'їла, і бачиш, у мене ніжки міцніше стали. Я тепер ходити можу. Тому я знову лимон вибираю ...
          Лікар тихенько зачинив двері й подумав:
«Якби ж у всіх дитячих лікарнях висіли картини».

Уявіть, що вам замовили написати натюрморт для дитячої лікарні. Що б ви на ньому зобразили? В чому корисність, цілющість овочів та фруктів? (Д/З)

 Робота з муляжами (вибір, розміщення на площині).

 3.Встановлення поетапності виконання натюрморту (композиційні помилки).

 Педагогічний малюнок.

Гімнастика для очей.   Фізкультхвилинка.

VІ. Коригування набутих компетенцій.

Практична діяльність учнів.  (Музичний супровід)  Вчитель призначає помічників-консультантів, стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу та додаткові завдання, звертає увагу на зорове навантаження учнів, поставу.

 VІІ. Підсумок уроку.

Виставка, аналіз учнівських робіт.

«Продовж речення»

VІ. Домашнє завдання.

Повторити тему «Портрет».  Види портретів, пропорції фігури людини». Підготувати графічні матеріали  до  уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку