Урок з образотворчого мистецтва "Світлотінь. Елементи світлотіні. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Урок з образотворчого мистецтва "Світлотінь. Елементи світлотіні. Тренувальні вправи" 6 клас
Перегляд файлу

Тема: Світлотінь. Елементи світлотіні. Тренувальні вправи.

Мета:  Формувати компетенцію учнів стосовно світлотіні  як  засобу виразності, елементів світлотіні.  Вчити зображувати об'ємні форми, використовуючи  різні техніки. Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової  патології, асоціативно-образне мислення, творчу  уяву, художню пам'ять, кольоросприймання,  кольоророзрізнення.  Виховувати:  допитливість, потребу в нових знаннях, зацікавленість у власному результаті роботи. Коригувати: зорово-слухове  сприймання, зорове навантаження.

Візуальний ряд:  індивідуальний  роздатковий  матеріал  з теми ( елементи світлотіні, спектральне коло, контрастні кольори), картки (елементи світлотіні), сигнальні картки.

Обладнання: музичний супровід, графічні та живописні матеріали, пластилін.

Тип уроку: комбінований урок

ХІД    УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Слово вчителя

Кольори – це невід’ємна частина нашого життя. Життя повне тоді, коли воно наповнене фарбами, кольорами та відтінками. Починаючи з найдавніших часів колір є таким сильним, що, навіть,  визначає поведінку людини. Колір - це явище загадкове. Кожен з нас має улюблений колір.

Завдання:   записати на аркуші  назву  улюбленого  кольору та своє ім'я.

Звичка бачити небо - синім, траву - зеленою, а калину – червоною  така сильна, що інших сполучень ми не можемо собі уявити. Ми звикли вважати, що у веселки сім кольорів (хроматичних).  Однак з нами  можуть посперечатися авторитетні люди. Аристотель вирізняв у веселці  лише три кольори: червоний, зелений та фіолетовий, вважаючи, що всі інші кольори є сумішшю цих трьох. У Київській Русі вас би запевняли, що веселка має чотири кольори:  червоний,  синій,  зелений, багряний. Аборигени Австралії нарахували в райдужному змієві шість кольорів, а деякі племена Африки навіть досі вважають, що веселка має два кольоритемний і світлий. Нам відоме ім’я людини, яка побачила у веселці сім кольорів – Ісак Ньютон.  Спочатку він розрізняв тільки п’ять кольорів – червоний, жовтий, зелений, блакитний і фіолетовий, про що і написав у своїй «Оптиці». Але згодом, прагнучи створити відповідність між числом кольорів спектру і числом основних тонів музичної гами, Ньютон додав ще два кольори. Але просто неможливо підрахувати кількість відтінків кожного з кольорів. Не можна, тому що світ, який нас оточує, наповнений величезною кількістю барв, і у кожного кольору є безліч відтінків.

Порівняння об'ємної та плоскої форми.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Коригування набутих компетенцій.

  1. Робота зі спектральним колом  та контрастними  кольорами  (сигнальні  та індивідуальні картки).
  2. Елементи  світлотіні  (картки на дошці).
  3. Динамічна пауза (елементи світлотіні).
  4. Встановлення поетапності виконання роботи.  Педагогічний малюнок.

V. Практична  діяльність  учнів.   (Музичний супровід)   (Гімнастика для очей)

 Вчитель призначає помічників-консультантів,  стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу та додаткові завдання, звертає увагу на зорове навантаження учнів, поставу.

 VІ. Підсумок уроку.

Виставка, аналіз учнівських робіт.

Повернемося до наших таємниць:

Білий колір: символ досконалості, легкості  і чистоти.  Люди, які люблять білий колір, чесні, щирі і акуратні, але бувають надмірно вимогливі,  люблять чистоту і порядок.

Червоний колір: така людина смілива, вольова, владна, імпульсивна, комунікабельна, альтруїст, не любить  відкладати справи «на потім».

Оранжевий колір: люди, які віддають перевагу помаранчевому  кольору, часто бувають добродушними і товариськими,  здатні на щирі почуття і інтуїтивно налаштовані на успіх.

Жовтий колір:  люди, які люблять жовтий колір, зазвичай бувають енергійні, у них багато артистизму. Це колір творчих натур. Такі люди йдуть по життю сміючись, не рідко бувають оригінальними, в більшості випадків чесні і толерантні.

Зелений колір:  люди, які віддають перевагу зеленому кольору, бувають жалісливими і сентиментальними. Їм подобається спілкуватися з друзями, вони часто довірливі. Ці люди тактовні, великодушні і працездатні. На них можна покластися в будь-якій ситуації, тому що вони дуже обов'язкові, їх слову можна довіряти.

Блакитний колір:   люди можуть бути віддані й чесні, їм не позичати терпіння і мудрості. Дуже люблять філософствувати на різні теми.

Синій колір: люди, які віддають перевагу синьому  кольору, доброзичливі і віддані, але і незалежні.

Фіолетовий колір: люди, у яких основним кольором є фіолетовий, надають собі почуття величі і важливості. У них дуже добре виявлено почуття власної гідності, але часто такі люди не усвідомлюють і не визнають своїх недоліків. Творчі люди, люблять містику.

Чорний колір:  люблять люди сильні, спокійні, з великою гідністю. Але крім цього, любителі чорного кольору можуть бути невпевнені в собі і бачити життя в похмурих, темних тонах.

Сірий  колір:- улюблений колір розсудливих і недовірливих людей, які довго думають, перш ніж прийняти рішення. Його люблять ті, хто не наважується надто сильно про себе заявити.

Салатовий: - подобається людям владним, які прагнуть нав'язати свою волю іншим, але самі бояться діяти, щоб не потрапити в обтяжливе становище. 

Рожевий: це колір життя, всього живого, він "говорить" про необхідність любити і бути довірливим. Ті, кому він подобається, можуть розхвилюватися навіть через дрібниці.

Кожен колір по-своєму багатозначний. Він впливає на наші думки, поведінку, здоров’я та взаємовідносини з людьми. Колір є універсальною мовою, яка перетинає культурні кордони. Мова кольорів - коли ви навчитеся розуміти її - багато чого пояснить вам і допоможе вирішити ваші проблеми, підняти настрій. За допомогою цього знання ви станете мудрішими, зміцните своє здоров’я та позбавитися від нездужань.

VІІ. Домашнє завдання.  Підготувати  графічні матеріали, повторити тему «Пропорції фігури людини».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради

 

 

Відкритий урок

на тему:

«Світлотінь. Елементи світлотіні. Тренувальні вправи»

 

 

Вчитель образотворчого мистецтва   Сила Л.В.

 

 

 

Чернігів, 2016

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
1378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку