Урок з основ здоров'я "Безпека руху пішоходів."

Про матеріал
Тема. Безпека руху пішоходів. с.110-116 Мета: поглибити знання учнів про Правила дорожнього руху; ви¬вчити правила для пішоходів; формувати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці; виховувати увагу, відповідальне ставлення до свого життя і здоров’я, бажання знати і виконувати Правила дорожнього руху. Обладнання: тест, Правила дорожнього руху, малюнки або фото¬графії до теми.
Перегляд файлу

Дата                                               Урок                                Осн.зд.                 4 кл.

Тема. Безпека руху пішоходів. с.110-116

Мета: поглибити знання учнів про Правила дорожнього руху; ви­вчити правила для пішоходів; формувати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці; виховувати увагу, відповідальне ставлення до свого життя і здоров’я, бажання знати і виконувати Правила дорожнього руху.

Обладнання: тест, Правила дорожнього руху, малюнки або фото­графії до теми.

Перебіг уроку

І. Організація класу

ІІ. Повторення вивченого.

1.Проведення тестування.  Тест «Правила безпечної поведінки»

  1.                Збираючись надвір, ви візьмете із собою...

а) м’яч; б) новий планшет; в) велосипед.

  1.                Гуляючи надворі, друзі запросили вас піти з ними на день на­родження, ви...

а)підете не роздумуючи; б) скажете, що запитаєте в батьків; в) відмовитеся.

  1.                Незнайома людина запрошує вас відвідати з нею новий зоо­парк, ви...

а)підете з нею; б) відмовитеся; в) подумаєте, що робити.

  1.                На вулиці незнайомець подарував вам плакат із зображенням музичної групи і запросив на концерт, ви...

а)візьмете плакат і підете з ним на концерт; б) не розмовлятимете з незнайомцем;

в) запросите друзів піти з вами.

  1.                На вулиці до вас підійшла незнайома жінка і попросила від­нести якусь коробку до сусіднього будинку в чиюсь квартиру, ви...  а)погодитесь допомогти і віднесете коробку; б)категорично відмовитеся; в)скажете, що запитаєте в батьків.
  2.                До вас надворі підійшов незнайомий хлопець і запросив на стадіон пограти з ним у футбол, ви...

а) скажете, що не граєте з незнайомими; б) підете пограти; в) нікуди не підете без дозволу батьків.

  1.                Незнайомець силою намагається вас кудись завести, ви...

а) якнайшвидше втечете; б) відбиватиметеся і кричатимете, щоб вам допомогли;

в) розпитаєте, куди йти та для чого, і якщо вам це буде ціка­во, то підете з ним.

2.Відповіді на запитання:

- У яких місцях вашого мікрорайону або населеного пунк­ту треба бути особливо уважними?

- Яких небезпечних місць у вашому мікрорайоні або на­селеному пункті слід уникати?

- Де у вашому мікрорайоні або населеному пункті знахо­диться дільничний пункт міліції?

- Як зателефонувати дільничному міліціонеру?

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-Сьогодні на уроці ми повторимо Правила дорожнього руху і поговоримо про безпеку руху пішоходів.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

V. Актуалізація опорних знань.

Бесіда про Правила дорожнього руху, які вивчали в попередніх класах (про правила переходу до­роги, дорожні знаки, дорожню розмітку тощо).

VІ.  Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

- Хто такі пішоходи? Де ходять пішоходи?

-  Де рухається транспорт? З якого боку тротуару слід іти пішоходам?

- Як треба поводитися пішоходам, ідучи по вулиці?

- Де можна рухатися пішоходам, якщо немає тротуару?

- Як слід переходити проїзну частину дороги? Що допомагає нам переходити дорогу?

- Які дорожні знаки допомагають переходити дорогу? Які є переходи? Які правила переходу дороги ви знаєте? Для чого потрібно вивчати Правила дорожнього руху?

2. Словникова робота.

Автомобільна дорога, вулиця (дорога) - частина терито­рії, зокрема в населеному пункті, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, над­земними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, призначена для руху транспорт­них засобів і пішоходів та обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу.

Пішохід - особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку ро­боту.

Проїзна частина - це елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів.

Пішохідний перехід - ділянка проїзної частини або інже­нерна споруда, що призначена для руху пішоходів через до­рогу.

Тротуар - елемент дороги, призначений для руху пішо­ходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном.

3. Вивчення правил для пішоходів за Правилами дорож­нього руху.

Деманстрація Правила дорожнього рухуі розпо­відь про обов’язки і права пішоходів.

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота за підручником на с. 110-116.  Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

VІІ. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 116, 117.

 Відгадування загадок.   Відповіді на запитання і виконання завдань 1-4.

2.Опрацювання загадок.

Ось такі в нас чудеса - є чотири колеса, хатка йде собі сміливо:

Хочеш - вправо, хочеш - вліво.Хочеш - в ліс чи до ріки,  що за хатка, дітлахи? (Автомобіль).

Що за коник полосатий на дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась - звідкіля вона взялась?

«Зебра» в нас на переході - та чи є така в природі? (Пішохідна розмітка «Зебра»).

 На дорозі звір лежить:весь у смужку, ніби спить. У степу він народився,а у місті нам згодився.

Цього звіра звати «зебра», в нього є смугасті ребра. Знає кожний пішохід - це безпечний... (перехід).

 Про що йдеться?Він на вулиці щораз оком блимає на нас.

- Зупинися! Підожди! Терпеливо стій-но!

А тепер, будь ласка, йди впевнено й спокійно! (Про світлофор).

3.Робота над віршами.

- Прослухайте вірш і вставте пропущені слова, користую­чись словами для довідок.

Слова для довідок: машини, землею, пішохід, перехід, підземний.

Знають діти всі, напевно, перехід бува ... (підземний).Під ... (землею) люди йдуть - і безпечна їхня путь.

Нагорі біжать ... (машини), проїжджають без упину,а внизу йде ... (пішохід) - дуже зручний ... (перехід).

Він стрічає всіх привітно, навіть вдень горить тут світло.

4. Робота в групах. Інсценізація ситуації.

*Учасники (перехожі) об’єднуються у дві групи, які рухаються назустріч одна одній. Учні повинні знайти відповіді та показати:

- З якого боку тротуару повинні рухатися пішоходи? Як і з якого боку можна обійти пішоходів?

- Чи можна проходити між двома пішоходами, які йдуть разом тощо?

* Кожен учень бере що-небудь до рук - портфель, сумку, пара­сольку тощо. Учасникам слід знайти відповіді на запитання і пока­зати:

- У якій руці зручніше нести речі, якщо на тротуарі багато пі­шоходів?

- Як слід тримати парасольку, щоб нікого не зачепити? Як пропустити людину, яка йде назустріч?

* Декілька учнів зображають пішоходів, які голосно розмовля­ють, сміються, сваряться, смітять, штовхаються, їдять, зупиняють­ся на проїзній частині дороги, щоб поговорити по мобільному теле­фону, заважаючи руху інших пішоходів. Решта учнів обговорюють ситуацію.

Далі відбувається колективне обговорення.

5. Задачі-жарти.

Задача 1. За моїми друзями Сергійком, Миколкою і Петриком женеться двірник з мітлою. Утікаючи від двірника, Миколка і Пе­трик перебігли вулицю на червоний сигнал світлофора. Сергійко заховався за кущ. Скількох моїх друзів спіймав міліціонер за по­рушення Правил дорожнього руху? (Двох - Миколку і Петрика).

Задача 2. Тигра, Вінні-Пух, П’ятачок та Іа вирішили пограти у футбол. Тигра вирішив це зробити на шосе - гладко, рівно, зручно. Пух захотів грати на лісовій галявині. Хто з них правий? (Пух).

Задача 3. Знайко, Незнайко, Гвинтик і Шпунтик катались на лижах, санчатах і ковзанах. Гвинтик причепився позаду до машини і дуже швидко мчав на ковзанах. Шпунтик на санчатах з’їжджав з гірки на шосе і радів, коли водії з переляку гальмували. Знайко і Незнайко поїхали на лижах до лісу. Хто з них вчинив неправиль­но? Чому? (Гвинтик і Шпунтик. Вони порушували Правила до­рожнього руху).

VI. Підсумок уроку.

- Які ви знаєте пішохідні переходи? Розкажіть, як слід переходити дорогу.

- Чого робити не можна, коли переходиш проїзну частину? Які правила для пішоходів ви виконуєте?

- Для чого потрібно дотримуватися Правил дорожнього руху?


 

 

doc
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку