План-конспект уроку з елементами тренінгу з основ здоров’я 7клас.
Тема: Синергія стосунків.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям синергії; сприяти розвитку розбудови стосунків; розкрити значення терміна «синергія» та продемонструвати його використання на прикладах з буденного життя; вчити аналізувати якість своїх стосунків; розвивати вміння знаходити спільну мову з дорослими та однолітками.
Обладнання і матеріали: Класна дошка і кольорова крейда, фломастери,кольорові олівці,газета,чисті аркуші паперуА4,ватман,картки ,комп’ютер, проектор.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку.
ІІ. Активізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Діти розділені на 4 команди.
Назви команд :
І- Smile;
II-Happy;
III-Dreame;
VI- Laugh.
Кожна команда попередньо виготовляє свою емблему. Учні представляють свою команду та емблему.
1.Перевірка домашнього завдання.
(Розбудова самооцінки). Вислухайте відповіді учнів, підсумуйте їх.
2. Знайомство. « Дружні долоньки». Роздати учням аркуші паперу. На них діти обводять свої долоньки та у верхньому кутку пишуть свої ініціалі. Аркуші з долоньками пускають по колу, щоб інші змогли написати щось хороше про, того ,чия це долонька. Та потім обговорюють, діляться враженнями.
3. Оголошення теми уроку.
Діти, для того щоб дізнатися про, що буде йти мова на нашому сьогоднішньому уроці : Подивіться на дошку! Спробуйте розв’язати кросворд! ( Розв’язання кросворда)
Вправа «Кросворд»
СИНЕРГІЯ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1С |
П |
І |
Л |
К |
У |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
|
|
|
С2 |
Т |
О |
С |
У |
Н |
К |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3Н |
О |
В |
И |
Н |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е4 |
М |
О |
Ц |
І |
Ї |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Р5 |
О |
Б |
О |
Т |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г6 |
О |
Л |
О |
В |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І7 |
Н |
Т |
Е |
Р |
В |
Ю |
|
|
|
|
А8 |
Н |
К |
Е |
Т |
У |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Обмін інформацією між учасниками?
(Спілкування)
2. Взаємозв'язки між людьми, які здійснюють люди один на одного в процесі сумісної діяльності і спілкування.( Стосунки)
3. Оперативна інформація повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію, що стосується певної сфери життя.( Новина)
4.Реакції на зовнішні та внутрішні подразники, які проявляються у вигляді задоволення або незадоволення, радості, страху, гніву тощо. .( Емоції)
5. Характеристика дії сили на тіло, що залежить від величини та напрямку цієї сили та переміщення точки її прикладання. ( Робота)
6. Частина тіла тварини чи людини, в якій містяться мозок, органи зору, смаку, нюху та слуху, а також рот. ( Голова)
7. Різновид розмови, бесіди між двома і більше людьми, при якому ставляться запитання своїм співрозмовникам і отримуються від них відповіді. (Інтерв’ю)
8. Метод отримання інформації шляхом письмових відповідей. (Анкетування)
Розгадавши кросворд діти отримують тему уроку :
«Синергія стосунків».
«Сьогодні діти, ви дізнаєтесь, що таке синергія і синергія стосунків та як, покращити стосунки.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
4.Міні-лекція, робота у групах.
Вчитель презентує та розкриває уявлення про «синергію».( Презентація на проекторі)
Презентація «Синергія» (визначення поняття, приклади синергії у природі, техніці, музиці,спорті ).
Інформаційне повідомлення: Синергія (у перекладі з англ. мови — «спільна енергія») означає, що ціле є значно більшим, ніж сума його складників.
Приклади синергії діти знаходять у природі, техніці, музиці, спорті тощо. (Демонструються приклади синергії)
Природа
Техніка
Музика
.
Спорт
ІV. Закріплення нового матеріалу.
Робота у групах. Діти показують приклади синергії. Кожна команда отримує картку з завданням.
Завдання команди реалістично зобразити синергію, щоб всі члени команди були задіяні.
Мета команди : показати, що спільна робота зближує людей.
Картки для команд.
1.Колеса автомобіля
2.Зграя риб.
3.Гасіння пожежі відрами.
4.Веслування
Запитання для обговорення учням:
1.Наведіть приклади синергії у ваших особистих стосунках, у вашому класі, родині, громаді?
2. Що ви можете зробити, щоб допомогти іншим людям?
3.Що інші люди робили для вас?
Підсумуйте: «Синергія існує всюди: у природі, техніці, музиці та у буденному житті.
Продовжуємо тепер команди подивіться на дошку )))
Перегляд відео «Команда»
Запитання для обговорення:
1.Як ви гадаєте, про що це відео?
2.Чи можете навести приклади, коли люди діяли, як ці тварини?
Підсумуйте: «Навіть тварини на інстинктивному рівні використовують принцип синергії. І це допомагає їм уникати багатьох небезпек».
Руханка «Крижина»
Запропонуйте учням уявити себе пінгвінами їх треба зобразити на «крижині» (газета). Якщо група велика, можна створити кілька «крижин». А потім об’єднати всіх дітей на одній крижині.
Мета гри: вберегти усіх «пінгвінів» на «крижині».
Починайте розповідати історію подорожі крижини.
Наприклад: «Одного тепло го дня крижини відірвалися від Антарктиди і почали плисти за течією до екватора. Що ближче вони були до теплих країв, то швидше танули зменшуєте «крижини», відриваючи смужки від газет. Наші «крижини» пливуть усе далі й далі, і тануть усе більше й більше...».
Гра закінчується, коли група залишається на одній великій крижині.
Запитання для обговорення:
1.Якими способами ви намагалися втри матися на крижині?
2.Що ви відчували, коли хтось із «пінгві нів» сходив із крижини?
3.Поясніть на прикладі цієї вправи прин цип синергії?
Підсумуйте: «Допомога одне одному, спільна діяльність і взаємопідтримка — запору ка здорових стосунків».
Робота у групі.
Діти ми продовжуємо працювати в командах.
1.Командам роздаються картки з назвою предмета. Завдання дітей зв’язати ці предмети. Учасники придумують , як можуть між собою взаємодіяти ці предмети і що з них можна зробити. Презентують новий винахід за обмежений час.
скріпка |
аркуші |
степлер |
підставка для ручок |
жуйка |
клей |
олівець |
гроші |
коректор |
гребінець |
стікери |
маркер |
нотатник |
ножиці |
гумова резинка для волосся |
ручка |
магніт |
гумка |
чашка |
лінійка |
крейда |
стілець |
газета |
мочалка |
2. Учні обмінюються картками . Презентують новий винахід за обмежений час.
Запитання для обговорення:
1.Як змінювалася складність завдання зі збільшенням кількості учасників і предметів?
2.Як виявлялася синергія під час виконання цієї вправи?
Підсумуйте: «Отже, створивши неймовірні винаходи, ми побачили, що креативний потенціал групи більший, ніж однієї людини чи двох людей»
V. Підсумкові завдання.
Завершення тренінгу. Нагородження команд грамотами.
Вправа «Кошик побажань»
Учасники висловлюють своє ставлення до отриманої інформації на уроці вибравши смайлик за кольором та настроєм та кладуть його в кошик. Коли всі учасники висловили свою думку учні підводять підсумок. Висловлюють свою думку,чому вибрали той чи інший смайлик.
Висновки.
1.Якщо, ми керуємося принципом синергії у стосунках, наші можливості зростають, ми досягаємо кращих результатів у на вчанні, спорті, будь-якій діяльності. Поліпшується якість стосунків, ми отриму ємо більше задоволення від спілкуван ня, ефективніше розв’язуємо конфлікти.
2.Важливо навчитися цінувати і використовувати відмінності, що існують між людьми; спілкуватися, взаємодіяти і будувати стосунки на основі партнерства; використовувати сильні якості та компенсувати недоліки один одного.
Вправа « Я бажаю тобі»
Запропонуйте учням по черзі подякувати за співпрацю і сказати, чого вони навчились одне від одного.
Наприклад: «Олеже, я дякую тобі за співпрацю, ти сьогодні мене навчив творчо використовувати папір