Урок №2
Тема: Здоров’я й хвороби.
Моделювання поведінки з інфекційними хворими.
Мета: вчити розпізнавати ознаки хвороб. Розширити знання учнів про
небезпеку хвороб. Розвивати вміння запобігати хворобам.
Виховувати правильного поводження з інфекційними хворими
бажання дбати про своє здоров’я.
Обладнання: підручники, зошити, іграшка Незнайко, таблиця «Здоров’я і
хвороби», мікрофон.
План уроку
І. Організаційний момент.
Психоформула
Рада бачити вас знову
І веселих, і здорових.
Линемо у країну
Для розумних і кмітливих
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Легко вчитись, працювати
Ще й батькам допомагати
І нічого не болить
Гарний настрій, добре спить.
Апетит відмінний має
Хто мене вже називає?
/Здоров’я або здорова дитина/
Хазяйную гарно я,
Щоб боліла голова.
Та була температура,
І сердита я натура
Хай не буде апетиту
Щоки блідні, слабкість тут.
Хто назвати мене?
Я сама на себе схожа!
/ Хвороба /
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Інтерв’ю»
IV. Актуалізація опорних знань.
яку для нас склала учениця 2-Б класу Пожиганова Валерія.
Жила у нашому місті дівчинка Оленка. Була вона гарна, але неслухняна. Відмовлялась їсти овочі, фрукти, вітаміни, багато гуляла, пізно лягала спати.
І одного разу прийшла до неї жінка Кашлючка та Соплій Мефодійович. Вони поклали Оленку в ліжко і не пустили гуляти на вулицю.
- Рятуйте! – сказала дівчинка. На допомогу донечці мама принесла малиновий чай, смородину, лимон. Оленка послухала маму, з’їла вітаміни. Відтоді тітка Кашлючка та Соплій Мефодійович не приходять до Оленки.
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- Давайте пограємось у гру «Що зробили мої ручки» і дізнаємось, що сьогодні зранку зробили ваші ручки, щоб не хворіти? Свою відповідь починаємо словами: «Мої ручки…. ».
- А ось ручки Незнайка щось напевно не зробили, і він знову хворів.
- Тому зараз ми попрацюємо в парах і пригадаємо ознаки хвороби (підвищення температури, біль, відсутній апетит, поганий настрій, бліді або дуже червоні щоки, загальна слабкість).
- Чому підвищується температура тіла?
- Як мікроби можуть потрапити в організм?
- Відповідь знайдіть у вірші:
Я - малесенький мікроб
Знаю багато хвороб.
В організмі люблю жити,
В краплях слини хворої людини,
У повітрі, де багато пилу,
У сирій воді, на брудних руках,
На немитих фруктах, овочах.
Можу я до тебе не прийти,
Якщо правила всі знаєш ти.
М. Коростильов
- Щоб пригадати правила, потрібно відновити сили.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати –
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька разів понахилялись.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
3 2 1 4
Л И М О Н
Оповідання «Затримати «хвороботворний десант»
Під час чхання й кашлю людина розприскує близько 40 тисяч маленьких крапель, котрі розлітаються на три і навіть на п’ять метрів. Крапельки дуже легкі, вони можуть довго перебувати у повітря. Люди, які знаходяться поруч, вдихають ці крапельки разом з мільйонами мікробів, які є на них. Крапельки опускаються на різні предмети, їжу.
Уявляєте, скільки людей може захворіти від однієї людини, якщо вона чхне в автобусі чи класі?
Але «хвороботворному десанту» можна перекрити шлях. Це допоможе вам зробити складена в три рази звичайна носова хусточка. Прикрийте при кашлі, чханні роті і ніс хустинкою.
VІ. Рефлексія.
( Парад робіт).
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
Домашнє завдання: принести фотографії, на яких вам 1,3,7 років, виміряти свій зріст і зважитись.