Тема: «Невідома тварина. Чарівні перетворення клякси »
(кляксографя)
Тема. Чудові перетворення плями.
Трубочки для коктейлю.
Програмовий зміст:вчити вільно експериментувати з різними матеріалами.
.
Хід заняття
Вихователь запитує у дітей: Що таке пляма? Уточнює уявлення про те, що це пляма невизначеної форми. Якщо ненавмисно розлити кольорову рідину - фарбу або туш. Через те, що пляма не має точної форми його можна перетворити в кого або в що завгодно.
- Давайте і ми з вами сьогодні спочатку зробимо плями, а потім перетворимо їх у кого захочемо або в того, на кого вони будуть схожі. Як ви думаєте, як можна отримати, або намалювати пляму? Вихователь узагальнює відповіді дітей і показує кілька способів:
- ставити відбиток губкою, ганчіркою, грудкою паперу;
- штампує зрізом буряка, яка залишає сліди свого соку;
- малює калюжку м'яким пензликом, зубною щіткою;
- наносить на папір трохи кольорової рідини (туші) і роздуває її з трубочки в різні боки.
Потім пропонує дітям самим зобразити різні плями - на окремих аркушах різними способами. Діти вільно експериментують. Вихователь нагадує, що головне в кляксі- невизначеність, незвичайність форми.
Після того, як діти освоять кілька способів і створять по 3-5 плям, вихователь пропонує «оживити» плями - перетворити їх в живі істоти або предмети. Радить уважно розглянути плями, повертаючи аркуші паперу в різні боки. Показує для прикладу: це моя пляма. Якщо на неї подивитися так, вона схожа на качечку, тільки потрібно домалювати дзьобик і лапки; а якщо пляму перевернути, вона нагадує переляканого зайченя - сидить під кущем, тремтить, ось тільки одне вухо домалюю.
А в кого перетворяться ваші плями? Вихователь тихо на вушко запитує у кожної дитини про його задуми і асоціаціях, нерішучим дітям допомагає порадами або непрямими питаннями.
В кінці заняття влаштовується спільна виставка «живих» плям.