Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Урок з правознавства для 9-го класу на тему «Праця неповнолітніх»

Про матеріал

Тема. Праця неповнолітніх

Мета: ознайомити учнів з правами неповнолітніх у трудових відносинах, особливостями робочого часу та часу відпочинку підлітків, вчити школярів шукати шляхи розв'язання конфліктних правових ситуацій та вміння убезпечувати себе від порушення трудових прав; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати правові ситуації, висловлювати власні судження; виховувати почуття відповідальності за свої дії.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Праця неповнолітніх. Підготувала учитель історії та правознавства КЗ “Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів Зміївської районної ради Харківської області” Вистороп Т. В.

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з правами неповнолітніх у трудових відносинах, особливостями робочого часу та часу відпочинку підлітків, вчити школярів шукати шляхи розв'язання конфліктних правових ситуацій та вміння убезпечувати себе від порушення трудових прав; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати правові ситуації, висловлювати власні судження; виховувати почуття відповідальності за свої дії.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Відповіді до тестів для взаємоперевірки:1 Г; 2 Б; 3 В; 4 Б; 5 А; 6 В; 7 Г; 8 Б; 9 А; 10 Б; 11 Г; 12 Б.

Номер слайду 5

Трудовий договір – угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженими ним органом чи особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з дотриманням внутрішнього трудового розпорядку, а власник зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату та забезпечити умови праці, необхідні для виконання роботи.

Номер слайду 6

Трудовий договір з неповнолітніми обов’язково має укладатися в письмовій формі

Номер слайду 7

Кодекс законів про працю – основний нормативний акт, який регулює відносини у трудовій сфері

Номер слайду 8

Документи, які потрібно подати при прийомі на роботу

Номер слайду 9

Обов'язкові умови трудового договору. Час початку роботи. Місце роботи. Трудова функція. Заробітна плата

Номер слайду 10

У день звільнення працівнику повинні видати

Номер слайду 11

Закінчіть речення. Я маю право…Я зобов’язаний…Я сам вирішую…Мені потрібно…

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Опрацювати § 19 підручника

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з правознавства

для 9-го класу

на тему

«Праця неповнолітніх»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

2018

 

Тема. Праця неповнолітніх   (Слайд 1)

Мета: ознайомити учнів з правами неповнолітніх у трудових відносинах, особливостями робочого часу та часу відпочинку підлітків, вчити школярів шукати шляхи розв'язання конфліктних правових ситуацій та вміння убезпечувати себе від порушення трудових прав; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати правові ситуації, висловлювати власні судження; виховувати почуття відповідальності за свої дії.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Основи правознавства», 9 клас (О. Д. Наровлянський), мультимедійна презентація, проектор

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тести.
  1. Турбота про дітей, а пізніше, обов’язок дітей допомагати своїм батькам – це норми…

А) моралі       Б) релігійні         В) корпоративні      Г) передбачені законом

  1. Якого з наведених прав батьки НЕ мають?

А) переважне право на особисте виховання дитини.

Б) самостійний вибір покарань (фізичних, моральних, матеріальних)

В) залучати до виховання дитини інших осіб

Г)обирати форми та методи виховання, які не суперечать закону

  1. Позначте правильне твердження.

А) основна роль у вихованні дитини належить батькові

Б) основна роль у вихованні дитини належить матері

В) батьки мають рівні права та обов’язки щодо виховання дітей

Г) усі варіанти правильні

  1. У якому віці дитина має право самостійно вирішувати, з ким із батьків вона хоче проживати, у разі розлучення?

А) з 10 років      Б) 14 років       В) з 15 років         Г) з 16 років

  1. Хто вирішуватиме місце проживання 8-річної Анни, батьки якої розлучаються?

А) батьки                               Б) батьки, з урахуванням її думки

В) сама Анна                         Г) органи опіки та піклування

  1. Кого можуть зобов’язати до сплати аліментів?

А) батька 4-річного хлопчика, який потребує санаторного лікування та проживає разом з батьком

Б) батька 18-річної дівчини, яка проживає з матір’ю

В) 25-річного Андрія, батько якого за станом здоров’я є непрацездатним

Г) матір 25-річної Олени, якій не вистачає коштів на житло

  1. Яку частину від прожиткового мінімуму мають становити аліменти?

А) 20 %          Б) 25 %        Г) 30 %         Д) 50 %

  1. У якому з випадків діти звільняються від обов’язку утримувати матір чи батька.

А) батьки не мали достатньо коштів на забаганки дітей

Б) батьки ухилялися від виконання своїх батьківських обов’язків

В) батьки не надали дітям окремого житла

Г) один із батьків має іншу сім'ю, але постійно сплачував аліменти

  1. Хто з зазначених осіб НЕ може стати опікуном 5-річного хлопчика, батьки якого померли?

А) 20-річний брат матері, який був позбавлений батьківських прав

Б) 25-річна сестра матері, яка проживає за кордоном та не перебуває у шлюбі

В) 50-річна бабуся хлопчика

Г) 18-річна сестра хлопчика разом з чоловіком, яка має власну дитину

  1. До настання якого віку дитини призначається опікунство?

А) до 16 років       Б) до 18 років       В) до 21 року      Г) на все життя

  1. Скільки дітей може усиновити один усиновлювач?

А) 1       Б) 2              В) 5              Г) не обмежено

  1. На який максимальний термін може бути установлено патронат над дитиною?

А) 3 місяці         Б) 6 місяців        В) 9 місяців        Г) 12 місяці

  1. Взаємоперевірка.

Відповіді: 1Г; 2Б; 3В; 4Б; 5А; 6В; 7Г; 8Б; 9А; 10Б; 11Г; 12Б.(Слайд 3)

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Машина часу»    (Слайд 4)
  • Закрийте очі. Уявіть, що ви перенеслися у часі. Ким ви бачите себе через 10 років.

(Відповіді учнів)

  • А що вам потрібно знати для того, щоб через десять років стати саме тим, ким ви себе побачили?
  • Що потрібно мати?
  • Чого потрібно навчитись?
  • Сьогодні ми ознайомимося з правами неповнолітніх у трудових відносинах, особливостями робочого часу та часу відпочинку підлітків, вчитимемося  шукати шляхи розв'язання конфліктних правових ситуацій та вміння убезпечувати себе від порушення трудових прав
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Аналіз правового документа.

Стаття 43 Конституції України

Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

Використання примусової праці забороняється. Не вважається примусовою працею військова або альтернативна (невійськова) служба, а також робота чи служба, яка виконується особою за вироком чи іншим рішенням суду або відповідно до законів про воєнний і про надзвичайний стан.

Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Використання праці жінок і неповнолітніх на небезпечних для їхнього здоров'я роботах забороняється.

Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

  • Назвіть основні положення статті 43 КУ.
  • Які права мають українці, як працівники?
  • Хто забезпечує дотримання цих прав?
  • Чи для всіх громадян України вони однакові? Чому?
  1. Слово вчителя.

Зовсім скоро кожен із вас обере собі професію. Хочеться вірити, що вона буде вам до душі. Але робота має бути не тільки улюбленою справою, а й офіційною. Для цього необхідно укласти трудовий договір.

Трудовий договір – угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженими ним органом чи особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з дотриманням внутрішнього трудового розпорядку, а власник зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату та забезпечити умови праці, необхідні для виконання роботи.   (слайд 5)

Трудовий договір з неповнолітніми обов’язково має укладатися в письмовій формі.    (Слайд 6)

  • Поміркуйте, чи можете ви зараз, у своєму віці, влаштуватися на роботу?

За офіційними нормами, на роботу мають право влаштуватися особи, не молодші 16 риків. Але, за згодою батьків, у вільний від навчання час, влаштуватися на роботу можна і в 14 років.

Отже, з професією визначилися, можна влаштовуватися на роботу. Але потрібно зібрати необхідні документи. Вони, як і всі інші права та обов’язки у трудових відносинах, прописані у Кодексі законів про працю.   (Слайд 7)

  1. Робота зі схемою.      (слайд 8)

 

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\5. Праця неповнолітніх\Рисунок1.png

  • Розгляньте схему?
  • Які, із перерахованих документів, має надати роботодавцю 15-річна студентка аграрного коледжу, яка вирішила влаштуватися на роботу під час літніх канікул?

Вимагати будь-які інші документи, а також відомості про національність, партійну належність, походження та реєстрацію за місцем проживання під час влаштування на роботу забороняється.

При влаштуванні на роботу неповнолітня особа зобов’язана пройти медичний огляд, який надалі має проходити щорічно до 21 року.

  1. Аналіз заяви про прийом на роботу.
  • Розгляньте зразок заяви про прийом на роботу.
  • Визначте, які відомості про себе має зазначити особа?
  • Які інші обов’язкові складові такої заяви?
  1. Слово вчителя.

Після написання заяви, має бути укладено трудовий договір.

  • Поміркуйте, які питання мають бути у ньому узгоджені?

Обов’язком умовами трудового договору є: (Слайд 9)

  • час початку роботи;
  • місце роботи;
  • трудова функція (посада, спеціальність, кваліфікація;
  • заробітна плата.

Лише після підписання такого договору особа  приступає до роботи.

Влаштуватися на роботу можна раз і на все життя. Але іноді людині з різних причин доводиться змінювати місце роботи. Постає питання про звільнення. Кодекс законів про працю України передбачає цілий ряд  причин припинення трудового договору.

  1. Робота з правовими документами (с. 144 – 146 підручника)

Учні діляться на дві групи. 1-ша опрацьовує статтю 36, друга – статтю 40.

  • Назвіть підстави припинення трудового договору.
  • Чи має право роботодавець звільнити працівника без пояснення причини?
  • Назвіть підстави, що дозволяють працівникові не відпрацьовувати 2 тижні після написання заяви.
  • Назвіть випадки, у яких роботодавець має право розірвати трудовий договір до закінчення його чинності.
  • Чи мають право звільнити працівника, що за станом здоров’я не може виконувати свої обов’язки?
  1. Слово вчителя.

Якщо термін, на який працівника було прийнято на роботу, закінчився, але ні працівник, ні підприємство не вимагають звільнення, він уважається таким, що уклав договір на невизначений строк.

У день звільнення працівнику повинні видати трудову книжку й провести грошовий розрахунок.   (Слайд 10)

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Так – Ні».
  • Які документи має надати особа при влаштуванні на роботу?
  • Які документи залишаються у роботодавця?
  • Які документи роботодавець вимагати не має права?

Учитель показує документи, а учні сигналізують червоними та зеленими картками.

  1. Аналіз правових ситуацій (с. 147 підручника)
  2. Напишіть заяву про прийом на роботу.
  1. Підсумки уроку.
  1. Закінчіть речення.      (Слайд 11)

Я маю право…

Я зобов’язаний…

Я сам вирішую…

Мені потрібно…

  1. Домашнє завдання.      (Слайд 12)
  1. Опрацювати § 19 підручника
Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Базікало Карина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Иванова Алина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
15 лютого
Переглядів
704
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку