Урок з правознавства "Шлюб та сім'я"

Про матеріал
Зміст уроку відповідає чинній навчальній програмі та методичним рекомендаціям щодо викладання правознавства у 2018/2019 н.р..
Перегляд файлу

Урок №19. Сімя і шлюб

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок

Після цього заняття учні зможуть:

  •                 пояснювати та застосовувати поняття «сімя» та «шлюб»;
  •                 висловлювати власні судження щодо шлюбів неповнолітніх осіб.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Підготовчий етап

ІІ. Основний етап

Запропонуйте учням розгадати загадку:

Це слово кожен знає, ні на що не проміняє! До цифри «сім» додам «я». Що вийде?

Оголосіть тему та очікувані результати уроку.

  1.               Що таке сім’я.

На цьому етапі уроку слід дотримуватись послідовності, як у підручнику. Запросіть учнів відповісти на запитання до п. 1 параграфа: Що таке сімя? На яких підставах її створюють? Які норми більшою мірою впливають на життя сім’ї – моральні чи правові? Запропонуйте учням прочитати п.1 параграфа (с.125) методом читання з позначками:

«+»  – відома інформація,

 «-» – нова інформація,

«!»  – неочікувана інформація,

«?»  – хочу дізнатися більше.

Результати роботи узагальніть шляхом заслуховування відповідей кількох учнів на загальному колі.

Далі запропонуйте учням у загальному колі обговорити запитання:

1) Чому сімя – це природна і основна спільнота суспільства?

2) Хто створює цю спільноту?

3) Які підстави створення сім’ї?

Орієнтовні відповіді:

1 – основа буття людини, виникла давно, виконує багато функцій, важлива для людей;

2 – люди, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки;

3 – родинні (кровні) та шлюбні. 

  1.               Як укладають шлюб.

 Запропонуйте учням індивідуально прочитати п.2 параграфа та скласти його план (с.126). Орієнтована відповідь:

  1.               Що таке шлюб.
  2.               Умови укладання шлюбу:
  1. шлюбний вік до 18 років;
  2. добровільність;
  3. одношлюбність;
  4. заборона укладення шлюбу між близькими родичами.
  1.               Що не враховується при укладенні шлюбу.
  2.               Особливості реєстрації шлюбу:
  1. реєструється ДОРАЦС;
  2. особиста присутність;
  3. відшкодування затрат при відмові від укладання шлюбу.
  1.               Особливості укладання шлюбу неповнолітньою особою:
  1. право має з 16 років;
  2. дозвіл надає суд, якщо вагомі причини.

Організуйте презентацію результатів роботи колом ідей.

  1.               Які права й обов’язки подружжя.

Варіантом опрацювання цього питання уроку може бути залучення учнів до читання пункту параграфа (с.127) та узагальнення вміщених у ньому положень за допомогою прийому гронування.

Далі обєднайте учнів у малі групи по 4-5 осіб та запропонуйте кожній із них проаналізувати  правову ситуацію  за схемою аналізу правової ситуації, відповівши на запитання: Яке рішення за таких обставин ви запропонували б? Якими будуть його наслідки? (4 хв.). Організуйте обговорення результатів роботи груп у загальному колі.

Орієнтовна відповідь: 1) Йдеться про укладання шлюбу; учасники ситуації: Марія – неповноліття, 16 років, вагітна; Роман – 20 років, студент, має тимчасову роботу;  батьки Марії. 2) Ситуація регулюється Сімейним кодексом України. Однією з умов укладання шлюбу є досягнення шлюбного віку, який Марія не досягла. Утім, вона може звернутися до суду за дозволом на шлюб, оскільки вона чекає дитину. Так як укладання шлюбу буде в інтересах Марії, то її прохання бути задоволене. Роман досягнув шлюбного віку, тому самостійно вирішує це питання. Навчання та проживання у гуртожитку не може бути перешкодою для укладання шлюбу. Шлюб – це особиста справа осіб, які ухвалюють рішення особисто та добровільно, тому батьки не можуть впливати на рішення Марії. 3) Марія отримає дозвіл на шлюб через вагітність. Це спричинить її повну цивільну дієздатність та можливість самостійно приймати рішення та нести відповідальність.

ІІІ. Завершальний етап

Для підбиття підсумків уроку запропонуйте учням відповісти на запитання на с. 129: Які права є у подружжя? Наведіть приклади. Далі запросіть учнів за схемою на с. 129 назвати підстави припинення шлюбу. Потім організуйте за допомогою методу прес обговорення такого запитання: Чи сприятиме зміцненню сімейних союзів в Україні ускладнення процедури розірвання шлюбу?.

Домашнє завдання. Прокоментуйте домашнє завдання, пропонуючи учням такі запитання й завдання: 1. На яких підставах, окрім шлюбу, може виникати сімя? Наведіть приклади. 2. Яке значення для жінки й чоловіка має державна реєстрація шлюбу? 3. Письмово складіть коротку пам’ятку для тих, хто планує укласти шлюб. Порадьтеся з цього приводу з батьками.

 

docx
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
1839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку