Правовий турнір на тему:Конституційні права, свободи та обов ‘ язки людини
та громадянина.
Очікувані результати :
.- формувати в учнів правову культуру та правосвідомості ;
Зміст
Девізом нашого майстер класу нехай стануть слова відомих філософів , політиків, діячів Стародавнього світу та Нового часу , які особливо актуальні сьогодні :
Знання права заслуговує найвищої шани . (Ульпіан .)
Треба бути рабом закону , щоб залишатися вільним . (Цицерон)
Держава створюється ні заради того, щоб жити , але переважно для того , щоб жити щасливо . (Аристотель )
Закони повинні для всіх мати однаковий зміст . (Ш. Монтеск’є. )
Сьогодні в нашій країні неможливо побудувати правову , справді демократичну державу ,без знання прав , свобод та обов ‘язків громадян України. Ми постійно стикаємося з питаннями права ,наші щоденні дії часто мають правову оцінку. Право ,закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов язки, не порушуючи права і законні інтереси інших , потрібно знати закони.
1 Тур. Термінологічна розминка. Інтелектуальна скринька.
Команди витягують із скриньки 2 картки, на яких написані правознавчі терміни, дають визначення кожного.
Пригадайте визначення таких понять:
Конституція.
Права людини.
Конвенція ООН про права дитини.
Загальна декларація прав людини.
Конституція – це основний закон держави, що визначає основи суспільного і державного ладу ,систему державних органів , порядок їх утворення й діяльності ,права й обов’ язки громадян.
Права людини - це можливість людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби ,здебільшого закріплені законодавством.
Конвенція ООН про права дитини – міжнародний правовий документ ,що визначає права
дітей в державах – учасницях.
Загальна декларація прав людини - міжнародний правовий документ ,присвячений правам людини ,прийнятий Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948
Вчитель. Вивчаючи Конституцію , звернемо увагу на 2 розділ Конституції України «Права, свободи та обв ‘язки людини і громадянина», в якому є статті ,що безпосередньо стосуються нас. Тож більше детальніше ми на ньому і зупинимось.
2 Тур . Юридичний тренажер. Правовий практикум.
Робота з текстом Конституції України..
1 група .
За допомогою статей 21-64 Конституції України визначте основні права та свободи людини.
2 група.
За допомогою статей 65-68 Конституції України визначте обов‘язки громадян України .
Конституційні права і свободи .
Конституція України
Стаття 27.Кожна людина має невід ємне право на життя.
Стаття 28.Кожен має право на повагу до його гідності.
Стаття 29.Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканість .
Стаття 30.Кожному гарантується недоторканість житла.
Стаття 31 . Кожному гарантується таємниця листування , телефонних розмов ,телеграфної та іншої кореспонденції .
Стаття 33. Кожному ,хто на законних підставах перебуває на території України,гарантується свобода пересування , вільний вибір місця проживання , право вільно залишати територію України.
Стаття 34 . Кожному гарантується на свободу думки і слова ,на вільне вираження своїх поглядів і переконань.
Стаття 35.Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.
3 тур . Юридична мозаїка
Ви отримуєте картки з назвами прав людини . Із них виберіть групу громадянських та політичних прав.
Громадянські (особисті) права і свободи громадян України.
Стаття 27 Конституції. Право на життя.
Стаття 28.Право на повагу до його гідності.
Стаття 29 . Право на свободу і особисту недоторканість.
Стаття 30.Право на недоторканість житла
Стаття 33.Право на невтручання в особисте життя.
Політичні права і свободи громадян Украйни.
Стаття 36 Право на свободу об єднання у політичні партії і громадські організації..
Стаття 36.Право на участь у професійних управлінні спілках.
Стаття 38 Право брати участь в державними справами .
Стаття 39 Право збиратися без зброї і проводити збори, мітинги і демонстрації.
Стаття 40 Право направляти індивідуальне або колективне письмове звернення або особисто звертатися до органів державної влади.
4 тур Юридична консультація.
Аналіз правових ситуацій.
Ситуація 1. Валя К . допомагає мамі розносити пошту . Вона дуже цікавиться життям своїх друзів ,а тому іноді перечитує листівки,листи ,адресовані іншим . Які права людини вона порушає ?
Ситуація 2.Напередодні огляду шкільної художньої самодіяльності , директор школи змусив працювати вчителів без вихідних протягом місяця. Дайте правову оцінку діям директора. Яке конституційне право порушено ?
Відповіді.
Ситуація 1.Стаття 31 Конституції України.
Ситуація 2.Стаття 45 Конституції України.
5 тур . Права людини в історії людства.
Після перегляду відео - ролика дайте відповіді на запитання.
1 . Які права людей були закріплені в збірці законів «Руська правда»
2. Чи забезпечувалася цим актом рівність населення держави.
6 тур Квітка демократі
Отримуючи імітовані маленькі пелюстки , на яких кожен з вас повинен записати найбільш забезпечені та захищені сьогодні Конституційні права в Україні .
Кожен коротко аналізує свою думку .