Правовий турнір на тему:Конституційні права, свободи та обов ‘ язки людини та громадянина

Про матеріал
Очікувані результати : .- формувати в учнів правову культуру та правосвідомості ; - поглибити знання учнів ,що стосуються прав й обов ‘язків громадян та їх реалізації згідно з Конституцією та законами України; - стимулювати вироблення активної громадянської щодо неправомірної поведінки , яка завдає збитків державі , зазіхає на територіальну цілісність і незалежність України ; - виховувати повагу до законів ,Конституції України , прав та свобод громадян , відповідальність за свої вчинки та почуття громадянського обов’ язку.
Перегляд файлу

                                             Правовий турнір на тему:Конституційні права, свободи та  обов ‘ язки  людини    
                                              та  громадянина.

Очікувані результати :

       .-  формувати в учнів правову культуру  та правосвідомості ;

  • поглибити  знання учнів ,що стосуються прав й обов язків  громадян та їх реалізації згідно з Конституцією та законами  України;
  • стимулювати вироблення активної громадянської щодо неправомірної поведінки , яка завдає збитків державі , зазіхає на територіальну цілісність  і незалежність України ;
  • виховувати повагу до законів ,Конституції України , прав та свобод громадян , відповідальність за свої вчинки та почуття  громадянського обов язку.

                                        Зміст

 Девізом нашого  майстер  класу  нехай стануть слова відомих філософів , політиків, діячів Стародавнього світу та Нового часу , які особливо актуальні сьогодні :

Знання права заслуговує найвищої шани  . (Ульпіан .)

Треба  бути рабом закону , щоб    залишатися  вільним . (Цицерон)

Держава створюється ні заради того, щоб жити , але переважно для того , щоб жити щасливо . (Аристотель )

Закони повинні для всіх мати однаковий зміст . (Ш. Монтескє. ) 

Сьогодні в нашій країні неможливо побудувати правову , справді демократичну державу ,без знання прав , свобод та обов язків  громадян України. Ми постійно стикаємося з питаннями права ,наші щоденні дії часто мають правову  оцінку. Право ,закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов язки, не порушуючи права і законні інтереси інших , потрібно знати закони.

1 Тур.   Термінологічна    розминка.  Інтелектуальна скринька.

Команди витягують із скриньки 2 картки, на яких написані правознавчі терміни, дають визначення кожного.

Пригадайте визначення таких понять:

Конституція.

       Права людини.

Конвенція ООН про права дитини.

Загальна декларація прав людини.

 

Конституція – це основний закон держави, що визначає основи суспільного  і державного ладу ,систему державних органів , порядок їх утворення й діяльності ,права й   обов язки  громадян.  

Права  людини  - це можливість людини існувати й розвиватися  як особистість, задовольняти свої  потреби ,здебільшого закріплені  законодавством.

Конвенція  ООН про права дитини міжнародний правовий документ ,що визначає  права

дітей в  державах – учасницях.

Загальна декларація прав людини -  міжнародний правовий документ ,присвячений правам людини ,прийнятий Генеральною  Асамблеєю ООН 10 грудня 1948

Вчитель. Вивчаючи Конституцію , звернемо увагу на 2 розділ Конституції   України  «Права, свободи та обв язки  людини і громадянина», в якому є статті ,що безпосередньо стосуються нас. Тож більше детальніше ми на ньому і зупинимось.

2 Тур . Юридичний тренажер. Правовий практикум.

Робота з текстом Конституції України..

1 група .

За  допомогою  статей 21-64 Конституції  України визначте основні права та свободи людини.

2 група.

За допомогою  статей 65-68 Конституції України визначте обовязки громадян України .

Конституційні права і свободи .

Конституція України

Стаття 27.Кожна людина має невід  ємне право на життя.

Стаття 28.Кожен має право на повагу до його гідності.

Стаття 29.Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканість .

Стаття 30.Кожному  гарантується  недоторканість житла.

Стаття 31 . Кожному  гарантується  таємниця листування , телефонних розмов ,телеграфної та іншої кореспонденції .

Стаття 33. Кожному ,хто на законних підставах перебуває на території України,гарантується свобода пересування , вільний вибір місця проживання , право вільно залишати територію України.

Стаття 34 . Кожному гарантується на свободу думки і слова ,на вільне вираження своїх поглядів і переконань.

Стаття 35.Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.

3 тур . Юридична мозаїка

Ви отримуєте картки з назвами прав людини . Із них виберіть групу громадянських та політичних прав.

Громадянські (особисті) права і свободи громадян України.

Стаття 27 Конституції. Право на життя.

Стаття 28.Право на повагу до  його гідності.

  Стаття 29 . Право на свободу і особисту недоторканість.

Стаття 30.Право на недоторканість житла

Стаття 33.Право на невтручання в особисте життя.

Політичні права і свободи громадян Украйни.

Стаття 36 Право на свободу об єднання у політичні партії і громадські  організації..

Стаття 36.Право на  участь у професійних управлінні  спілках.

Стаття 38 Право брати участь в державними справами .

 Стаття 39 Право збиратися без зброї і проводити збори, мітинги і демонстрації.

Стаття 40 Право направляти індивідуальне або колективне письмове звернення або особисто звертатися до органів державної влади.

4 тур Юридична  консультація.

Аналіз правових ситуацій.

Ситуація 1. Валя К . допомагає  мамі розносити пошту . Вона  дуже цікавиться життям своїх друзів ,а тому іноді перечитує листівки,листи ,адресовані іншим . Які права людини вона порушає ?

Ситуація 2.Напередодні огляду шкільної художньої самодіяльності , директор  школи  змусив працювати  вчителів без вихідних протягом місяця. Дайте правову оцінку діям директора. Яке конституційне право порушено ?

       Відповіді.

       Ситуація 1.Стаття 31 Конституції України.

       Ситуація 2.Стаття 45 Конституції України.

5  тур . Права людини в історії людства.

Після перегляду відео  - ролика дайте відповіді на запитання. 

1 . Які  права людей були закріплені в збірці законів «Руська правда»

2.  Чи забезпечувалася цим актом рівність населення держави.

 6 тур Квітка демократі

Отримуючи імітовані маленькі пелюстки , на яких кожен з вас повинен записати найбільш  забезпечені та захищені сьогодні Конституційні права в Україні .

Кожен коротко аналізує свою думку .

 

docx
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку