Виховна справа «Запобігання насильству»

Про матеріал
Мета: надати інформацію про насильство, сприяти усвідомленню того, наскільки ризикованою є віктимна поведінка; сформувати навички відповідальної поведінки, протистояння тиску, насильству.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховна справа

 «Запобігання насильству»

 

Мета: надати інформацію про  насильство, сприяти  усвідомленню того,                 наскільки ризикованою є віктимна поведінка; сформувати навички               відповідальної поведінки, протистояння тиску, насильству.

 

Ключові поняття: віктимна поведінка, насильство, уникнення насильства,                                                протистояння тиску.

 

Зміст заняття

 

1. Привітання.

2. Правила

3. Вступ

4. Очікування

5. Інформаційне повідомлення «Види насильства»

 

 Мета: дати визначення поняттю «насильство», надати інформацію про види насильства.

Педагог пропонує обговорити питання «Які дії однієї людини стосовно іншої ви вважаєте насильством? »

 

Насильство – це  будь-які  умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування , що порушують конституційні права і свободи людини та громадянина, завдають їй моральної, фізичної чи психічної шкоди. 

 

6. Мозковий штурм «Хто може здійснювати насильство ?»

 Мета: підвести учасників до усвідомлення, що насильство можуть здійснювати  різні люди.

 Хід вправи:  педагог, звертаючись до учасників, наголошує: «Ми зясували, що таке насильницькі дії, назвали види насильства. А тепер давайте подумаємо: хто може здійснювати насильство? Від кого воно може йти? »   

 Висновок: насильство може здійснювати  і ровесник, і більш дорослий школяр, і доросла людина, яку ви знаєте, або ж зовсім незнайомі люди.   

 

7. Вправа «Твої дії»

 

 

 

Мета: сприяти усвідомленню учасниками дій, які можуть призвести до насильства; визначити поняття: «віктимна поведінка», «провокуюча поведінка», «необережна поведінка»

 Хід вправи: педагог робить вступ: «Бувають ситуації, які можуть спровокувати  насильство. Часто людина сама своєю поведінкою, своїми діями створює умови для виникнення  таких ситуацій. Що це за дії ? Які дії підлітка можуть призвести до насильства над ним ?»

 Пропонуємо учасникам об’єднатися у 3-4 підгрупи, роздаємо  кожній аркуш А1 і пропонуємо  записати  можливі варіанти дій підлітка ( 5-10 хвилин).Після цього групи презентують свої напрацювання.

 Запитання для обговорення:

  • Які думки  виникли у вас  в результаті виконання  цієї вправи?
  • Які висновки ми можемо зробити?

Висновок: поведінка, яка може спровокувати насильство, називається «віктимна»( лат.- жертва), тобто поведінка людини створює  передумови для насильства.

 Така поведінка може бути  провокуючою або необережною.

 

8.Вправа «Дай відповідь» (робота в парах)

 Мета: відпрацювати  навички протидії насильству.

 Хід вправи: педагог пропонує учасникам уявити ситуацію, що по дорозі до школи  до вас підходить старшокласник і вимагає віддати гроші. Як ви можете діяти в такій  ситуації? Що сказати ?

Учасники подають свої  варіанти вирішення ситуації.

Після закінчення обговорення  педагог робить  висновок ( його необхідно заздалегідь написати на  аркуші  А1):

 

 До уваги  педагога!

 Учні висловлюються за бажанням!

 Якщо учасники пропонують варіанти  пасивної або провокуючої поведінки, необхідно зазначити, що найкращим варіантом буде впевнена відмова. Наприклад: «Я не буду цього робити !»; покликати на допомогу дорослих, голосно закричати.

 

  • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують  силою або образливими словами.
  • Твоя власність належить тільки тобі.
  • До тебе ніхто не має право доторкатися.
  • Ти маєш право про все розповісти батькам, вчителю, людям, яким довіряєш.
  • Ти можеш  попросити про допомогу.

 

 

9.Підсумки.

Учні відповідають на запитання:

  • Що нового ви дізналися?
  • Для чого потрібна вам ця інформація?

 

До уваги  педагога!

  Необхідно ще раз наголосити , що після  заняття можна підійти із запитаннями, які учасники не наважилися обговорити в присутності  інших.

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку