Урок з предмету "Я досліджую світ" -"Чарівні перетворення крапельки"

Про матеріал
Розширити уявлення про воду, її три стани: рідина, пара, газ; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення учнів, відпрацьо­ву­вати навички пошукової діяльності на уроці; формувати екологічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети.
Перегляд файлу

Тема тижня: Подорож крапельки, або в гостях у Н2О.

Тема дня: Чарівні перетворення крапельки.

Тема уроку. Хто зможе розгадати ці дива

Ріка, то завмира, то ожива.

І як той сивий дідуган – туман

Росою посріблив увесь паркан?

Мета уроку. Розширити уявлення про воду, її три стани: рідина, пара, газ; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення учнів, відпрацьо­ву­вати навички пошукової діяльності на уроці; формувати екологічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети. 

Тип уроку. Урок відкриття нового знання

Зміст

Матеріал до уроку

І. Самовизначення до діяльності (3 хв)

1. Привітання, побажання хорошого настрою. Діти разом з учителем сідають на килимок  колом.

Вправа «До успіху»

-Усміхніться один одному, побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі (можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

2. Гра «Павутинка»

-Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко , але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Побажайте своїм однокласникам, собі й мені успіхів.

Діти передають клубочок із рук в руки. Вітаються та висловлюють побажання товаришеві.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клубочок ниток.

 

ІІ. Актуалізація знань і створення проблемної ситуації (7 хв)

Створення проблемної ситуації. «Мозковий штурм»

-Чи доводилося вам бачити воду в природі?

-Чому говорять: «Без води не було б життя на Землі»?

-Де вона знаходиться?

-Для чого потрібна вода?

-Які властивості води ви знаєте?

Проблемне питання:

- Як ви думаєте, чи можна носити воду в ситі?

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Пошук рішення проблеми (5 хв)

Розповідь казки учителем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Дослід (проводить учитель).

На штативі один під одним розташовують: спиртівку — тарілку з водою — блюдце з льодом. Проводять спостереження за випаровуванням і конденсацією пари.

- Звідки на дні блюдця взялися краплі води? Чому у блюдці з’явилася вода? (Пара від киплячої води піднімалася вгору, а на холодному блюдці знову перетворювалася на воду; лід у блюдці почав від тепла танути — перетворювався на воду.)

Зібралися якось Орел, Щука та Пінгвін та розговорилися про те, яка речовина на світі їм більше подобається.

Пінгвін. Наша речовина тверда як камінь, абсолютно прозора, на сонці блищить і іскриться — душу радує.

Щука. А я люблю рідку речовину. Вона така пружна!

Орел. Мені подобається біла речовина, як я сам. Вона така легка! Я часто бачу її біля свого гнізда високо в горах.

- Показав Пінгвін свою улюблену речовину (шматочки льоду на блюдці). Показала Щука своє — воду в тарілці. А Орел говорить: «У мене тут її немає, але зараз буде». (На столах у дітей блюдця з відповідними речовинами)

 

Спиртівка, тарілка з водою, блюдце з льодом.

 

 

 

 

 

Засміялися радісно Орел, Щука і Пінгвін. Виявляється, любили вони одну і ту саму речовину — воду, але спостерігали кожний по-різному. Ми можемо спостерігати воду в трьох станах: рідкому, твердому і газоподібному.

Отже, вода три стани має,

в газоподібному – літає,

та тільки пару остуди –

враз стане краплею води.

В рідкому – вже перетікає,

З високих гір мерщій тікає,

Збігає з пагорбів в долини

І до морів широких лине.

Коли вода в твердому стані –

Це сніг і лід при замерзанні.

На полюсах Землі холодних

Лежать запаси снігу й льоду.

Фізкультхвилинка

Угорі пливе хмаринка

Унизу росте травинка.

Тваринка стежкою біжить,

У листі вітер шелестить.

Ми нагнулись до струмка.

- Ой, вода у нім яка!

Миєм ручки, миєм личка!

Акуратність – наша звичка!

ІV. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні (5 хв.)

  1. Бесіда про дотримання чистоти тіла.
  2. Робота в групах

Учні складають речення, розповідають про стани води і міркують: чому взимку йде сніг; як довести, що сніг і лід — це замерзла вода; що відбувається з бурульками теплої сонячної днини; чому заборонено смоктати бурульки і сніг.

 

3. Гра «Віднайди потрібне слово»

Картинки по запросу капелька воды рисунокКартинки по запросу сніжинкаКартинки по запросу хмарка

 

 

 

     Вода буває у... станах. Картинки по запросу 3

     Коли холодно, вода... Картинки по запросу сніжинка

     Коли кипить чайник, з його носика виходить... Картинки по запросу водяна пара

V. Самостійна робота із самоперевіркою.  (8 хв)

1. Виготовлення сніжинки (техніка витинання)

Повторення техніки безпеки під час роботи з ножицями. Послідовність виконання сніжинки

1. Беремо папір квадратної форми, складаємо його навпіл (по діагоналі).
2. Утворений трикутник складаємо ще раз навпіл.
3. Повторюємо ще два рази попередню дію.
4. На утвореній фігурі простим олівцем наносимо біля лінії згину контури майбутньої витинанки, залишаючи вершину (центр) без лінії прорізу.
5. Вирізаємо ножицями виріб по контурній лінії.
6. Розгортаємо утворену витинанку.

 

На столах: ножиці, аркуші білого паперу, простий олівець, інструкційні картки:

 

Картинки по запросу послідовність вирізування витинанки сніжинка

 

 

Фізкультхвилинка

Ось пливе товста хмаринка,

А везе вона сніжинки,

Їм набридло так сидіти,

Закортіло полетіти.

(рух по колу)

Почали вони кружляти,

Ніби танець танцювати.

Вітерець із ними грав,

Сніжну віхолу підняв.

Та сніжинки покрутились

І на землю опустились

(присідають)

VІ. Включення в систему знань і повторення (5хв.)

1.Гра «Знайди відповідність»

Робота в колі

Діти отримують картки із малюнками  води в різних станах. На килимку лежать картки з написами : рідкий стан , твердий стан, газоподібний стан . Кожна дитина  знаходить відповідну групу.

 

 

 

2. Гра «Чарівні пазли»

Робота в парах

У вас на партах розрізаний на шматки малюнок. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води.

Картинки по запросу айсбергКартинки по запросу річкаПохожее изображениеКартинки по запросу хмара

Картинки по запросу туманПохожее изображениеКартинки по запросу роса

 

VІІ. Рефлексія діяльності (2хв.)

Старанно працювали нині всі ми –

Про це говорять результати рефлексії.

1. Відгадування загадок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Так, як ви думаєте, чи можна носити воду в ситі?

 

 

 

 

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу!

                               (Вода)

Під вікном моїм калюжа

Уночі замерзла дуже,

Узялася склом твердим,

Добре ковзатись на нім.

                                           (Лід)

Що за вода, що літа?     
                                   (Пара)

  1. Вибери свою крапельку та розмісти її на хмаринці

― зрозумів, можу пояснити іншим;

― зрозумів, але потрібен тренінг;

― потрібна консультація.

Картинки по запросу хмаринка для дітей

 

doc
Додано
8 червня 2023
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку