Урок з предмету "Я пізнаю світ" "Вода - колиска життя" 2 клас НПП "Інтелект України" до Всесвітнього дня води

Про матеріал
Урок з предмету "Я пізнаю світ" "Вода - колиска життя" 2 клас НПП "Інтелект України" до Всесвітнього дня води 22.03.2020
Перегляд файлу

Уманський навчально-виховний комплекс                                                             «Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 7 - колегіум»                                                       Уманської міської ради Черкаської області

 

C:\Users\7я\Desktop\1210.jpg

 

«Вода-колиска життя»

до Всесвітнього дня води 22.03.2020

Підсумковий інтегрований урок

з предмету «Я пізнаю світ»

                              2 клас

За програмою НПП «Інтелект України»

                                                                                               Розробила

вчитель початкових класів

спеціаліст І кваліфікаційної категорії

Олійник Наталія Василівна

 

 

Умань 2020

 

Тема. Вода – колиска життя (до Всесвітнього дня води 22.03.2020)

Мета:  закріпити знання дітей про значення води у природі, агрегатні стани води, її властивості, про кругообіг води у природі, використання води у народному господарстві; сприяти формуванню екологічного світогляду, усвідомленню наслідків забруднення водойм, вчити відповідальному ставленню до водних ресурсів України, Світового океану; перейматися охороною водних ресурсів; вчити раціональному використанню води та бережливому ставленню до неї. Розвивати: логічне мислення, спостережливість, уважність, толерантність, терпіння, комунікативність, вміння працювати в команді; презентувати результати свої діяльності, розвивати всі ключові компетентності учня НУШ.

Обладнання: ноутбук, телевізор, плакати «Агрегатні стани води», «Розчинність води», «Кругообіг води у природі», карта «Водні ресурси України», таблиця відповідності понять, міні-проєкти «Наслідки забруднення водойм», міні-проєкти «Збережемо воду разом. Поради щодо раціонального використання води», набори LEGO шість цеглинок.

                                                                  Хід уроку 1

Позитивне налаштування на урок.                                                                                          Руханка під пісеньку «Веселка» слова і музика Наталії Май 

Вчитель. Діти, послухайте вірш-загадку від Центаврика і, відгадавши її, одразу дізнаєтесь про що ми будемо говорити сьогодні на уроці «Я пізнаю світ».

Відгадаймо, хто вона?                                                                                                                 Вона потрібна, щоб умиться                                                                                                     І виглядати як годиться,                                                                                                            Дітям-щоб плескати,                                                                                                                           Мамі – щоб попрати,                                                                                                                       Травці – зеленіти,                                                                                                                    Колоскам – дозріти,                                                                                                                            Всім деревам – щоб рости,                                                                                                                 Всім квіткам – щоб зацвісти.                                                                                                                     ЇЇ роль важлива, діти:                                                                                                                                         Нам без неї не прожити!                                                                                                               Хто вона? Чи відгадаєм?                                                                                                       Ми її всі добре знаєм!  (Вода)

Вчитель: Так, це дійсно вода - найцінніша, найнеобхідніша та найпоширеніша речовині у світі. Значення води важко переоцінити, тому у всі часи відношення людей до води було бережливим. Не  випадково в народі є такі приказки «Там, де закінчується вода, там закінчується життя», «Вода – джерело життя».

І сьогодні тема нашого уроку «Вода – колиска життя» присвячено Всесвітньому дню води, який відзначають 22 березня.

Перегляд відеоряду «Всесвітній день води». Закріплення знань учнів про водні ресурси України  https://www.youtube.com/watch?v=2gUVqWv2mFY

Робота з картою. Покажіть на карті річки, про які розповідалося у відео (Дніпро, Дунай, Дністер, Вісла, Дон, Сіверський Донець, Південний Буг)

Вчитель. Цікаво – цікаво, чому ж вода така безцінна? Про це нам розкажуть науковці….

НАУКОВЦІ

- Вода це обов’язковий компонент живих клітин, в живих клітинах вода складає від 50 до 97%. Обезводнення організму на 12 – 15% призводить до порушення обміну речовин, а якщо на 25%- до його загибелі.

- Наша кров на 80 % складається з води. Вода регулює температуру тіла, зволожує повітря під час дихання, забезпечує транспортування кисню і поживних речовин до кожної живої клітини нашого тіла, захищає всі житттєво важливі органи, допомагає перетворити їжу на енергію, виводить шлаки та токсини з організму. Не випадково людина може прожити без їжі більше місяця, а без води  - не більше семи днів.

- Прання в пральній машині потребує 75 – 115 літрів води.

- Для ручного  миття посуду потрібно 38 літрів води.

- Щоб отримати 2 кг м’яса потрібно затратити 9300 літрів води.

- Щоб отримати 1 буханку хліба треба витратити 462 літри води.

- Для прийняття ванни потрібно 115 – 150 літрів води.

- 20 – ти хвилинний душ – це 60 – 75 літрів води. 10 – ти хвилинний душ – це 30 -– 38 літрів води. 5 – ти хвилинний душ – це 15 – 19 літрів води.

-  Для виробництва одного автомобіля використовують 379 000 літрів води.

Вчитель : Дійсно, вода допомагає людині виконувати різноманітну роботу, але діяльність людини призвела до забруднення водних ресурсів. Що з цього приводу скажуть екологи

ЕКОЛОГИ

-         В басейні основної водної артерії річки Дніпро сконцентровано сотні промислових підприємств, з кожним роком якість води в Дніпрі погіршується.

-         Основні причини цього – розвиток промисловості, сільського господарства, транспортної мережів басейну Дніпра.

-         Зі стічними водами до водних об’ктів басейну Дніпра надходить близько 900 тис. тон шкідливих речовин.

-         За даними Держводгоспу, за останні 50 років в Україні зникло близько 5 тис. малих водостоків, а це призводить до обміління великих річок.

-         В Україні зберігається надмірна кількість шкідливих хімічних речовин: непридатні пестициди, отрутохімікати. Всі вони з підземними водами потрапляють до річок з яких мип’ємо воду.

-         В результаті військових дій на Сході до колообігу потрапила величезна кількість токсичних речовин.

Презентація міні – проєктів «Наслідки забруднення води»

Перегляд відеоряду «Забруднення Світового океану» https://www.youtube.com/watch?v=WjgFPRi24Lw

                                                            Хід уроку 2

Вчитель: Діти, до вас знову звертається Центаврик!

Вірш Надії  Рижової  «Чарівна вода»                                                                                                 

А чули ви про воду?                                                                                                                 Вона всюди у природі:                                                                                                                      Знайдете її в ставку                                                                                                                              І у лісовім струмку,                                                                                                                             У калюжі й в океані,                                                                                                                             І водопровіднім крані.                                                                                                                Як бурулька замерзає,                                                                                                                        В ліс туманом заповзає.                                                                                                                        На плиті у вас кипить,                                                                                                                           В каструлі парою шипить.                                                                                                                     Без неї  не умитись,                                                                                                                             Не поїсти, не напитись!                                                                                                                Дуже важлива вона -                                                                                                                      Чиста, прозора вода!

Вчитель: про які властивості води розказав вам Центаврик? (Про текучість та агрегатні стани води)

Тож до слова запрошую дослідників…..  Вони вивчали властивості води разом з нашим зоряним гостем. Що ж ви дізналися?

ДОСЛІДНИКИ:

Вода буває в трьох станах

Вода буває в трьох станах

Рідка: дощі, роса, тумани,

Тверда: це сніг і лід це іній, крига

Газоподібна – пар невидимий.

Вода – розчинник

Вода – це універсальний розчинник

Вона розчиняє тверді речовини

Вода поглинає рідини і гази

Все розчиняє швидко й відразу.

Вода - лікувальниця

Вода жива є у природі

Це різні мінеральні води:

Сірководневі, вуглекислотні, радіоактивні

Вони лікують нас активно.

Слава мінеральній воді!

Ми з нею знову молоді.

Вода – мандрівниця

Вода – це вічна мандрівниця              

І їй на місці не сидиться

Рослини також п’ють водицю

І випаровують дощицю.

Річки течуть в океани

На землю падають тумани

Холодна вранішня роса

Чарівна снігова краса

Це все вода, вона мандрує

Людина по воді  подорожує

Вода всіх поїть і годує.

Вчитель: прошу на підтвердження ваших слів попрацювати з таблицею та встановити відповідність між поняттями у першому та другому стовпчиках. Молодці, ви впорались із завданням.

Руханка під пісню «Кап-кап-кап». Музика і слова Наталії Май

Перегляд відеоряду «Кругообіг води у природі. Відео для дітей» https://www.youtube.com/watch?v=xAmdHmP7opk

Вчитель: Ви вже знаєте що таке кругообіг води. Прошу вас нагадати визначення цього поняття «Перехід води із одного стану в інший називають кругообігом». Я пропоную вам виготовити лепбук «Кругообіг води у природі».

Практична робота. Виготовлення лепбуків. Презентація результатів.

Вчитель: Чому і як треба берегти воду? Як діяти і що робити, щоб воду для потомків зберегти?

Презентація міні – проєктів «Збережемо воду разом»

Інтерактивна гра «Правда чи хиба» (цеглинки LEGO)

Вчитель : а зараз ми перевіримо ваші знання про воду. Я буду читати твердження, а ви будете за допомогою цеглинок LEGO сигналізувати. Якщо ви погоджуєтесь - піднесіть  цеглинку зеленого кольору, якщо вважаєте твердження хибним - червоного кольору:

1.     Вода має пам'ять.

2.     Якщо кран протікає води зовсім мало витікає.

3.     Наповнювання ванни по вінця економить воду.

4.     Вода в природі існує в трьох агрегатних станах.

5.     Запаси води на Землі невичерпні.

6.     Вода завжди рухається.

7.     Якщо замість ванни приймати душ економиться близько 120 літрів води.

8.     Всі живі істоти на Землі вживають воду.

9.     Щоб отримати 1 кілограм  м' яса потрібно 4650 літрів води.

10.    Зуби потрібно чистити під проточною водою.

 

Вчитель:  діти, ви молодці,  ви все вірно зрозуміли.                                                                Наш урок закінчується. Ви всі сьогодні працювали на високому рівні!                                           Я дякую всім за роботу! Кожен з вас отримує медаль у подарунок від Капітошки!

C:\Users\7я\Desktop\cd1237f6ddf5760a8109e581c961b5c9_0.pngПідсумок уроку:                                                                                                                                                                    Щоб життя на Землі зберегти                                                                                                                                          Будьмо обережні,                                                                                                                                                                Будемо всі воду берегти,                                                                                                                                                                 І океани безмежні!

Вода – це велике диво,

Вода – це життя колиска,

Хай будуть земляни щасливі,

І в серці звучить завжди пісня!                                                                                          

Дитяча українська пісня "А у річки очі сині"  http://youtube.com/watch?v=CPx9cUD6N6s

1

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку