Звуки [ц], [ц’], літера Цц (“це”). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів.

Про матеріал
Звуки [ц], [ц’], літера Цц (“це”). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Тема. Звуки [ц], [ц’], літера Цц (“це”). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Мета: ознайомити учнів з новою буквою Цц (“це”), закріпити артикуляцію звуків [ц], [ц’], формувати навичку правильного і виразного читання слів і текстів з новою буквою, удосконалювати вміння робити звуко- буквений аналіз, вправляти учнів в читанні скоромовки в необхідному темпі; розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до уроків читання, шанобливе ставлення до праці акторів, тварин. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. (СЛАЙД 1) Пролунав дзвінок Починаємо урок працюватимем старанно, щоб почути у кінці що у нашім першім класі діти просто молодці ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. 1) Бліц-опитування (СЛАЙД 2) 1. Скільки літер в українському алфавіті? 2. Скільки голосних звуків в українській мові? 3. Яка літера немає звуку? 4. Яке буквосполучення позначає один звук? 3. Логічна вправа - Подивіться на малюнки. Знайдіть слова, в яких 3 склади. (на дошці висять малюнки зі словами, потрібно визначити скільки голосних звуків і на дошці прикріпити м’ячики) ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. 1. Вправа для розвитку швидкості читання. 1) - А тепер попрацюємо із цікавими словами. Прочитайте їх зліва-направо і справа-наліво. (СЛАЙД 3) ДІД БІБ ОКО ПИЛИП ЗАРАЗ ШАЛАШ 2. Відгадування загадок. (СЛАЙД 4) - Щоб дізнатися тему уроку, потрібно відгадати загадку. В середині - диво: Там дивак з кишені зайчика дістав. Там під купол танцівниця Полетіла, як синиця. Там собачки танцювали ... Ви, звичайно, там бували. -Цирк. - Який новий звук ми чуємо? Давайте його вимовимо. ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. (СЛАЙД 5) - Сьогодні на уроці ми будемо вивчати букву Ц, яка позначає звуки [ц] та [ц’]. -Як ви гадаєте, які звуки [ц], [ц’]? (Приголосні, м’які і тверді) - А хто знає слова, в яких є звуки [ц] або [ц’]. 1. Дихальна вправа “Задуй свічку на торті”. (СЛАЙД 6) - А тепер трошки відпочинимо. Виконаємо дихальну вправу “Задуй свічку на торті”. Уявіть, що ми на дні народженні, а перед нами стоїть торт з свічками. За моїм сигналом дмухнемо на свічки ніжно-ніжно, щоб свічка потухла. Приготувались і дмухнули. (Діти дмухають.) 2. Ознайомлення учнів із буквою Цц, її назвою. (СЛАЙД 7, 8) - На що схожа літера Ц. - Складіть з конструктора «LEGO» літеру Ц. Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com . Робота із складовою таблицею. Читання прямих складів у таблиці. . (СЛАЙД 9,10) - Діти, давайте літеру ц подружимо з голосними. Читання обернених складів у таблиці — Подивіться ще раз на таблицю складів і скажіть, перед якими буквами літера «це» читається як твердий звук, а перед якими — як м’який. Запам’ятайте, у якому ще випадку буква «це» читається як м’який звук? (Коли після неї стоїть м’який знак.) 3. Розглядання малюнків, читання під ними звукових моделей. Виділення звуків [ц], [ц’] у словах: Цирк, циркач, циркова, цирковий, станція, залізниця спостереження за їх артикуляцією Написання слів на дошці, під ними будиночки для звукового аналізу слів). Діти на парті викладають звукову схему слів. (Цирк, циркач, циркова, цирковий, станція, залізниця – записати на дошці будиночки) 4. Робота за підручником. - Читання в буквариках сторінку 24. 5. Гра «Впіймай звук Ц.» . (СЛАЙД 11) А цирк який цікавий! В нім цілий день вистави. Танцюють в цирку циркачі — Гірські цапи-бородачі. ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК. (СЛАЙД 12) - До нас в гості завітав, гість. Але хто він, спочатку відгадуйте загадку. Маг, чарівник, чародій З пишними вусами Випускає голубів, Змахнувши рукавами. V. ПІДСУМОК УРОКУ. Вправа «Мікрофон» “Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)…” “На уроці я навчився (навчилася)…” “Тепер я знаю, що…” “Мені сподобалось…”
Перегляд файлу

Тема. Звуки [ц], [ц], літера Цц (“це”). Розвиток артикуляційно-вимовних

умінь учнів.

Мета: ознайомити учнів з новою буквою Цц (“це”), закріпити артикуляцію

звуків  [ц], [ц’], формувати навичку правильного і виразного читання

слів і текстів з новою буквою, удосконалювати вміння робити звуко-

буквений аналіз, вправляти учнів в читанні скоромовки в необхідному

темпі; розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, зв’язне

мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до

уроків читання, шанобливе ставлення до праці акторів, тварин.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. (СЛАЙД 1)

Пролунав дзвінок

Починаємо урок

працюватимем старанно,

щоб почути у кінці

що у нашім першім класі

діти просто молодці

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1) Бліц-опитування (СЛАЙД 2)

 

1. Скільки літер в українському алфавіті?

2. Скільки голосних звуків в українській мові?

3. Яка літера немає звуку?

4. Яке буквосполучення позначає один звук?

 

3. Логічна вправа

- Подивіться на малюнки. Знайдіть слова, в яких 3 склади.

(на дошці висять малюнки зі словами, потрібно визначити скільки голосних звуків і на дошці прикріпити м’ячики)  

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Вправа для розвитку швидкості читання.

1)   - А тепер попрацюємо із цікавими словами. Прочитайте їх зліва-направо і справа-наліво. (СЛАЙД 3)

   ДІД                

   БІБ        

   ОКО       

   ПИЛИП       

   ЗАРАЗ       

   ШАЛАШ  

 

2.  Відгадування загадок. (СЛАЙД 4)

- Щоб дізнатися тему уроку, потрібно відгадати загадку.

В середині - диво:

Там дивак з кишені зайчика дістав.

Там під купол танцівниця

Полетіла, як синиця.

Там собачки танцювали ...

Ви, звичайно, там бували.

-Цирк.

 

 

 

 

 

  • Який новий звук ми чуємо? Давайте його вимовимо.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. (СЛАЙД 5)

- Сьогодні на уроці ми будемо вивчати букву Ц, яка позначає

звуки [ц] та [ц’].

-Як ви гадаєте, які звуки [ц], [ц’]? (Приголосні, м’які і тверді)

- А хто знає слова, в яких є звуки [ц] або [ц’].

 

 

 

 

 

 

 

1. Дихальна вправа Задуй свічку на торті. (СЛАЙД 6)

   - А тепер трошки відпочинимо. Виконаємо дихальну вправу Задуй свічку на торті. Уявіть, що ми на дні народженні, а перед нами стоїть торт з свічками. За моїм сигналом дмухнемо на свічки ніжно-ніжно, щоб свічка потухла. Приготувались і дмухнули. (Діти дмухають.)

2.  Ознайомлення учнів із буквою Цц, її назвою. (СЛАЙД 7, 8)

  • На що схожа літера Ц.
  • Складіть з конструктора «LEGO» літеру Ц.

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com

 

. Робота із складовою таблицею. 

   Читання прямих складів у таблиці. . (СЛАЙД 9,10)

 

 

  • Діти, давайте літеру ц подружимо з голосними.

   Читання обернених складів у таблиці

Подивіться  ще  раз  на  таблицю  складів  і  скажіть,  перед  якими  буквами  літера  «це»  читається  як  твердий  звук,  а  перед  якими    як  м’який.

Запам’ятайте,  у  якому  ще  випадку  буква  «це»  читається  як  м’який  звук?

(Коли після неї стоїть м’який знак.)

3.  Розглядання малюнків, читання під ними звукових моделей.

Виділення звуків [ц], [ц’] у словах: Цирк, циркач, циркова, цирковий, станція, залізниця спостереження за їх артикуляцією Написання слів на дошці, під ними будиночки для звукового аналізу слів). Діти на парті викладають звукову схему слів.

(Цирк, циркач, циркова, цирковий, станція, залізниця – записати на дошці будиночки)

4. Робота за підручником.

- Читання в буквариках сторінку 24.

 

 

5. Гра «Впіймай  звук Ц.» . (СЛАЙД 11)

А цирк який цікавий!

 

В нім цілий день вистави.

Танцюють в цирку циркачі —

Гірські цапи-бородачі.

 

 

 

 

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК. (СЛАЙД 12)

  • До нас в гості завітав, гість. Але хто він, спочатку відгадуйте загадку.

Маг, чарівник, чародій

З пишними вусами

Випускає голубів,

Змахнувши рукавами.

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

Вправа «Мікрофон»

  “Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)…”

  “На уроці я навчився (навчилася)…”

  “Тепер я знаю, що…”

  “Мені сподобалось…”

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку