Урок з природознавства "Пташина Їдальня"

Про матеріал

До уроку були залучені батьки учнів. Багато матеріалу діти опрацьовували з бібліотеки та інтернетресурсів. Учнів було розподілено за групами., де кожен мав право підготувати матеріал та висловити свою думку, підодячи до виступу креативно.

Перегляд файлу

                                           Проект «Пташина їдальня»

Тема проекту: „Пташина їдальня ”

Мета: Формувати практичні природоохоронні вміння, розширити, узагальнити знання учнів з теми «Зимуючі птахи», розкрити залежність життя птахів від поведінки людини, розвивати пізнавальний інтерес учнів до життя природних мешканців, спостерігати  за життям птахів, які залишились зимувати, допомагати птахам взимку, виховувати турботливе ставлення до пернатих друзів.

Проблема: зимуючі птахи потребують допомоги людей у холодний період часу, потрібно дізнатися, чим їх можна погодувати. Допомога птахам взимку.

Завдання:

1) розширити уявлення дітей про зимуючий птахів, види корму;

2) активізувати і розширити словник дітей з теми проекту;

3) розвивати навички пізнавально-дослідницької діяльності при пошуку інформації про зимуючих птахів, види корму, при реалізації проекту;

4) розвивати творчу уяву у процесі продуктивної діяльності дітей;

5) формувати дбайливе ставлення до птахів .

6) підвищити екологічну культуру батьків через надання допомоги дітям у реалізації проекту.

Форма презентації: подання проекту з показом електронної презентації .

Анотація роботи: поданий проект екологічного спрямування, який дозволяє сформувати та розвинути знання учнів про природу, про взаємозв’язки людини з природою, стимулює інтерес до проблем екології, формує бажання захищати тваринний і рослинний світ, виховує екологічну культуру майбутнього господаря нашого спільного дому – планети Земля.

Кінцевий продукт: створення  регулярної роботи «пташиної їдальні»

Паспорт навчально-виховного  проекту 3-А класу 

Спосіб вирішення проблеми: Виготовлення годівниць і розвішування їх на шкільному подвір’ї, організація регулярного підгодовування птахів.

Обладнання: Зроблені учнями годівниці, виставка малюнків, поробок  «Наші пернаті 

                         друзі», декорації,  мультимедійні засоби.

Форма презентації проекту: презентація „Пташина їдальня” з інформаційними 

                                                    повідомленнями учнів та завданнями.

Керівник проекту: Класний керівник Губарєва С.І.

Девіз:  «Плідно будем працювати й птахам допомагати»  

                                                Хід проекту:

І. Організаційний момент. Вітання в колі. (Усі разом)

Холодно зараз в лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам,

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня вам, вітаємо  вас.

-Діти, який у вас настрій?(Діти показують свій настрій  смайликами).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

"Мозкова атака".                                  Годівниця.

По містечку мете сніжниця,

Розгулялася зима.

У сусідів - годівниця,

А у нас її нема.

“ Нумо, брате, працювати,

щоб не гинули пернаті!”

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності:

Ось і настала довгоочікувана зима в нашій місцевості. Скоро усе вкриється пухнастою ковдрою. Ударить перший морозець. Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева. Застигли білі берези і могутні дуби. Ніби все завмерло. Але про життя наших пернатих друзів ми розкажемо у нашому навчальному проекті «Пташина Їдальня»         слайд1

Склад проектної групи: учні, батьки, класовод 3-А класу-Губарєва С.І.          слайд 2

Навчальні дисципліни: Природознавство, українська мова, літературне читання,

                                           трудове навчання, образотворче мистецтво.

Актуальність: допомога птахам взимку  та збереження фауни України.

Завдання: спостереження за пташками, збір інформації про пташок, виготовлення

                   годівничок.                                                                                             

Мета проекту:                                                                                                                                                        слайд3

вчити учнів збирати необхідну інформацію  та використовувати її  для  виконання

 проекту; розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів,  спостережливість, самостійність, відповідальність; виховувати бережливе  ставлення до птахів України, бажання допогати їм узимку.         

Очікувальні результати: .                                                                                      слайд4

вміння презентувати власні спостереження за птахами взимку;
відобразити свої спостереження в малюнках, поробках, підборі загадок, народних прикмет, віршів, інформаційних повідомленнях;
вміння оцінювати власну діяльність та роботу над проектом  своїх однокласників.

Здійснення навчального проекту: 5 етапів:                                                     слайд5

1)занурення в проект;                                                                                               2)організаційний: поділення учнів на 5груп ( дослідники, журналісти, письменники,

 художники, майстри);                                                                                        

3)здійснення діяльності;                                                                                       

4)обробка результатів проекту;

5)висновки

Девіз: Плідно будем працювати і птахам допомагати.                                  слайд 6

Етап 1 

Етап 2                                                                                                                   слайд 7-9

Етап 3                                                                                                                   слайд 10

IV. Дослідницька діяльність

1.Усний журнал "Пернаті друзі".

Яких птахів називають зимуючими? (Тих, що на зиму не відлітають у вирій.)

Які птахи зимують у нас? (Сорока, ворона, синиця….).

Назвіть зимових гостей з півночі. (Снігур.)

Що вам відомо про цих птахів?

 (розподілити пташок на зимуючих і перелітних)                                          слайд11-12                                                                                                                   

2.Загадки про зимуючих птахів.                                                                    слайд 13-14

Картинки по запросу синичка раскраска(робота «Журналістів»)                                                                           

  1. Жовтогруді щебетушки мають чорні капелюшки,

сірі лапки, білі щічки, називаються … (синички).

 

  1. Картинки по запросу снегирь рисунок карандашЗавіває хуртовина і летять на Україну

Милі пташки невеличкі —

Кольорові рукавички.

Як червоні ліхтарі,

Сяють взимку… (снігурі).

 

  1. Біло-чорна скрекотуха

Картинки по запросу сорока рисунок для детей        Забалакала нам вуха,

        Бо новини непрості

        Є у неї на хвості…

       Хто ж ця пташка білобока?

        Здогадалися? …     (Сорока).

Картинки по запросу дятел  рисунок для детей                                                            

4) Цілий день працюю в гаї,

   По дереву дзьобом б’ю,

 Я не цвяхи забиваю,

 Я комашок дістаю.      (дятел)

Картинки по запросу шишкар  рисунок для детей 

5) . В лісі ця справжня

      пташка живе.

    З шишок горішки

      собі дістає.    (шишкар)

 

Картинки по запросу горобець  рисунок для детей6)Що це за сіренька пташка?

Ловить гусінь і комашок,

Цвірінчить вона, стрибає,

В теплий край не відлітає.

Цей маленький жвавий хлопчик

Називається …     (горобчик).

 

(розфарбовування пташок)

Фізхвилинка «Пісня про горобця»                                                           слайд15

Прислів'я про пташок:                                                                                слайд16

                                        Де багато пташок, там нема комашок.                    

                                         Хто б дятла знав,якби не його дзьоб.

                                        Сова вдень мовчить, а вночі кричить.

                                     (учні розказують ще прислівя про пташок)

  Прикмети                                                                                                     слайд17

Горобці ховаються в гіллячко -на мороз або перед заметіллю.

Ворона сидить вранці на верхівці дерева-до хурделиці.

                       (учні розказують ще прикмети про пташок)

3.Повідомлення «Дослідників»                                                                 слайд18

Синичка –велика трудівниця. Готуватись до зими вона починається ще влітку-назбирати і сховати до 15 кг насіння і зернят. Але нажаль взимку не завжди їй вдається знайти схованку. Тому шукати їжу доводиться під снігом або харчуватися у годівничках.

   Снігур- як це не дивно звучить, але чим більше морози, тим спокійнішими вони виглядають. Зазвичай вони літають невеликими зграйками .У люті морози снігурі сидять нерухомо .Особливо полюбляють снігурі ягоди  горобини.  

 Горобці  - невибагливі у виборі їжі, проте взимку вони також потребують від людей

допомоги. Харчуються насінням, зерном, хлібними крихтами.

Дятли -можуть як відлітати у теплі краї, так і залишатись зимувати у рідних лісах.

Зимують вони в дуплах, які самі й видовбують.Зазвичай  взимку їх рятує насіння ялинових і соснових шишок.

Сойки взимку харчуються переважно жолудями.Ще  восени вони ховають їх у дуплах дерев, між корінням, під пеньками і лише відбірні жолуді, тому нерідко вони весной проростають.Завдяки хорошій пам'яті ці птахи з легкістю  знаходять  свої схованки. 

4.Повідомлення «Письменників»                                                          слайд19

«Зимового  ранку»

Одного зимового ранку Андрійко з татом йшли до бабусі. У дворі вони побачили замерзлу пташку. Хлопчик засмутився. Йому шкода стало пташку. Батько підбадьорив Андрійка й дозволив забрати пташку додому. У будинку пташка нагрілася, звеселіла. А тато з Андрійком зробили годівничку й стали підгодовувати всіх пташок.

«Казка про Снігура»

Жив собі снігур. Він завжди дразнив горобців.Одного ранку він побачив маленьку синичку й захотів з нею познайомитись. Підлетів до неї, хотів про щось запитати, але дуже засоромився.Синичка вже зібралася відлітати, а снігур у своєму дзьобику простягнув їй маленьку гілочку горобини. Синичка засмутилася, але прийняла невеличкий подарунок. І з тих пір вони  стали найкращими друзями.

Гра «Мікрофон»

- Яких птахів взимку можна зустріти в наших краях?

- Які птахи взимку прилітають до нас з півночі? Чому?

6. Робота «Художників»                                                                           слайд20   

7. Робота «Майстрів»                                                                                слайд21   

Допоможи птахам! Лютої зими багато птахів потерпає від голоду. Тому найпростіша годівничка може врятувати пташине життя. На балконі, в саду, в парку можна влаштувати пташину їдальню.

Робота в зошиті:с.27

VI. Узагальнення    добутих   знань.

Гра "Перекладачі".                                                                              слайд 22-23

Убгол (голуб)ронаво (ворона)

лекале (лелека)лисичка (синичка)

росока (сорока)льражуве (журавель)

роцьбего (горобець)телдя (дятел)

VIІ. Оцінювання та самооцінювання проекту.

-Яку користь приносять пташки?

-Яка пташка ваша найулюбленіша?

VIІІ. Підсумок.                                                               

-Що ви дізнались нового під час роботи над проектом?

-Чого ви навчились?

-Чим ми можемо допомогти птахам узимку?          поробка «Наша годівничка» 

«Памятка» для учнів та  їх родин.

(А наші пташки, які завітали до нас на урок розкажуть своїм друзям про нашу допомогу їм узимку)

Я дякую вам за роботу.                                                                           слайд25

Ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими.

 Бережіть природу України!

Очікуваний результат

Діти стануть більш гуманно ставитися до зимуючих птахів, до природи рідного краю.

Більшість дітей зробить годівнички, які розвісять у міському парку та дворі школи. Школярі будуть допомагати птахам у скрутну зимову пору. Учні будуть знати, чому більшість птахів від нас завжди відлітають, а деякі птахи залишаються зимувати. Від цього проекту я очікую на підвищення знань з екологічної культури кожної  родини.

Висновок: Результати проекту: зацікавленість дітей ,батьків та їх активна участь у підготовці  до проекту довели доцільність його проведення. Діти психологічно та інформаційно були готові до участі в проекті. Вони зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено виконували конкретні доручення, працювали в групах.

Інформація мала достовірний та науковий характер.

IX.Домашнє завдання. Виготовити  з батьками  годівнички в позаурочний час. Ознайомитись з правилами  підгодовування птахів. Ведення спостережень за «пташиною їдальнею» і занотовування цікавих фактів.

ДОДАТКИ

Правила підгодовування птахів

Під час підгодовування птахів біля школи, у парку чи саду, не залишайте там після себе сміття, порожні пакети банки донесіть до смітника.Корму в годівничках повинно бути небагато і потрібного птахам (не треба приносити фрукти, цукерки). Адже головна мета – підтримати птахів у скрутний час.Підсипайте корм регулярно. Птахам потрібна ваша надійна підтримка!Спостерігайте за птахами! Як тільки ви принесете корм (краще в один і той же час), у пташиних їдальнях почнеться метушня. Біля такої веселої годівнички можна із задоволенням спостерігати за птахами, за їх зовнішнім виглядом, поведінкою, що вони їдять. Якщо поводитись тихо, не галасувати, можна відкрити для себе багато пташиних таємниць!

Пам’ятайте:

для горобців принесіть різного насіння трав’янистих рослин, крупу, крихти хліба;

для синиць – шматочки несолоного сала, маргарину, жиру, м’яса, сиру, і крихти хліба; ворони їдять крихти хліба, рештки різної їжі, овочів;

снігурі – насіння соняшника, гарбуза і кавуна.

Найкращим кормом для птахів є звичайне соняшникове насіння, але пам’ятайте, воно має бути несмаженим. Дрібним птахам, що мають маленький дзьоб, важкувато добути ядро зі шкаралупи, тому радимо дещо потовкти насіння. Крім того, годівнички можна наповнювати просом, подрібненим кукурудзяним зерном. До речі, якщо у вас немає годівниці, сміливо насипайте корм на сніг. До такого «столу» теж будуть злітатися птахи. Підтримуйте свою  годівницю в охайному вигляді, адже це впливає на здоров’я птахів. Раз на місяць очищуйте її від сміття.

Пташина  їдальня

Ти знаєш, що маленьким пташкам, які залишилися зимувати разом з нами, живеться важко. Як дістатися до корму, вкритого кригою і снігом? А тим часом саме взимку, коли дуже холодно, пташці потрібно більше їжі, ніж влітку. Взимку птахи гинуть не від холоду, а з голоду. Бо сита пташка не замерзне навіть в найлютіший мороз. Тож якщо ви повісите годівничку, то не лише зможете спостерігати за життям птахів, а й зробите добру і потрібну справу.Чим же пригостити пташок? Кращі ласощі – соняшникове і гарбузове насіння. Годяться і пшоно, просо, гречка, крихти черствого білого хліба, суха дрібненька вермішель. Таке пригощення сподобається усім птахам. Снігурі люблять ягоди горобини і бузини.Якщо годівничка висить у дворі, то вашими гостями будуть горобці і синиці. У лісову їдальню навідаються і дятел і повзик. Птахи швидко звикають до годівнички і прилітають постійно.

Щодня в певні години насипайте в годівничку корм. І незабаром побачите, що птахи знають час обіду і злітаються до годівнички  „вчасно”, чекаючи на ласощі.

Найпростішу годівничку можна зробити з пластикової пляшки, коробки, пакету з-під соку тощо.

Головні правила такі:

  Годівничка повинна мати дах, щоб корм не намокав від снігу, дощу.

  Отвір в годівничці має бути достатньо широким, щоби пташка могла легко залізти в годівничку і покинути її.

І найголовніше: корм треба класти щодня, в однакову годину – до самої весни, коли розтане сніг. Пташки, що звикли до вашої годівнички, не полетять шукати собі їжу – чекатимуть вас! І якщо ви не покладете корм – вони  залишаться голодними.

  Будемо друзями природі.

             Допоможемо птахам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          Додатки:

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку