УРОК НА ТЕМУ:
«ЯК ЗВІРІ ПРИСТОСУВАЛИСЯ ДО ЖИТТЯ ВЗИМКУ»
Підготував вчитель:
О.Б. Галан
Тема: Як звірі пристосувалися до життя взимку.
Мета: Продовжувати формувати поняття «звірі» , розкрити причинно-наслідкові зв’язки між живою і неживою природою. Дати уявлення про те, як зимують звірі, які з низ впадають у сплячку, які ведуть активний спосіб життя. Розвивати логічне мислення, уміння аналізувати і робити висновки. Виховувати бережливе ставлення до природи, любові до тварин.
І. Організаційна частина
Слайд 1
1. Налаштування на урок
Пролунав чаклун-дзвінок
Налаштуймось на урок.
Щоб урок пройшов немарно
Працювати будем гарно!
- Якими ми повинні бути на уроці?
Уважними
Розумними
Організованими
Кмітливими
2. Вправа «Очікування»
- Чого чекаємо від уроку?
Хочу все знати
Буду уважним старанним
Буду активним
Знаю сам, навчу того, хто не знає.
3. Хвилинка спостережень.
- Тож розпочнемо урок природи з повідомлень про погоду:
ІІ. Активізація опорних знань.
Слайд 2
Пограємо гру і пригадаємо ознаки зими:
Слайд 3
Дрімають сосен, граби й дуби
Берізки голови свої схилили
За руки їх тримають схили
А в верховітті злий північний вітер
Від нього все навколо завмира.
Здається, що нікого в цьому лісі.
Немає… Лиш тиша лісова.
Слайд 4
– Ой, що це лежить у лісі на снігу?
ІІІ. Мотивація теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Слайд 5
1. Як звірі восени готуються до зими?
2. Чому вони накопичують жир?
3. Для чого звірі змінюють своє хутро?
4. Для чого запасають їжу?
2. Бесіда з елементами розповіді.
Гляньте, яка краса. Який чарівний ліс, весь у білому вбранні. Зима подарувала деревам пухові хустки, кущам теплі шапки, а ялинки вдягнула у білі іскристі шуби.
3. Робота з підручником:
а) Тож відкриємо підручники на с.84
- Уважно розглядаємо малюнки звірів.
- Кого ви бачите на малюнках?
- Порівняйте малюнки білочки.
- Чим відрізняється білочка взимку від козулі влітку.
- Отже, …
- Які ще звірі змінюють колір шерсті?
- Ось ще однин промінчик звільнився від сніжинки.
б) Опрацюємо самостійно статтю на с. 85
- Працюючи над статтею ви станете дослідниками, уважно читаючи визначте як звірі пристосувалися до зими.
Слайд 6
4. Вправа «Дослідники»
І ряд – повен дослідити хто змінив взимку хутро
ІІ ряд – досліджує хто дивиться зимові сни.
ІІІ ряд – досліджує хто веде активний спосіб життя.
5. Аналіз прочитаного.
- Хто змінив хутро взимку?
- Хто дивиться зимові сни?
- Хто веде активний спосіб життя?
- Ось і ще один промінчик звільнився від сніжинки.
6. Хвилинка відпочинку.
Слайд 7
7. Робота в парах.
- А зараз відкрийте зошити і працюючи в парах знайдіть відповідь на питання.
Гра «Хто де зимує»
Слайд 8
8. Розповідь вчителя «Чим живляться звірі
Зима для тварин дуже важкий час. Хоч все засипано снігом, холодно, їжі мало, проте вони пристосувались до зимівлі.
9. Робота в групах.
Слайд 9
«Ланцюг живлення»
Правила роботи в групах.
Над завданням працюють усі члени групи тихо.
Подають сигнал коли завдання готове.
Один з учасників озвучує результат.
Тож приступаймо до роботи.
І знову промінчик звільнився від сніжинки.
10. А зараз «Хвилинка-цікавинка» про звірів.
Слайд 10
11. Як ви вважаєте:
Слайд 11.
Чи потрібно допомагати тваринам взимку?
Я вважаю…
Я думаю…
На мою думку…
V. Підсумок уроку.