Урок з природознавства Як звірі пристосувалися до життя взимку. 2 клас

Про матеріал
Уроки природознавства фомують в учнів уявлення про природу як єдине ціле, формують уміння встановлювати взаємозв'язки у природі, розширюють знання про живу і неживу природу, активізують пізнавальну діяльність учнів. І саме новітні технології та різні методи навчання сприяють досягненню цієї мети.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

УРОК НА ТЕМУ:

«ЯК ЗВІРІ ПРИСТОСУВАЛИСЯ ДО ЖИТТЯ ВЗИМКУ»

 

 

 

Підготував вчитель:

О.Б. Галан


Тема: Як звірі пристосувалися до життя взимку.

Мета: Продовжувати формувати поняття «звірі» , розкрити причинно-наслідкові зв’язки  між живою і неживою природою. Дати уявлення про те, як зимують звірі, які з низ впадають у сплячку, які ведуть активний спосіб життя. Розвивати логічне мислення, уміння аналізувати і робити висновки. Виховувати бережливе ставлення до природи, любові до тварин.

І. Організаційна частина

Слайд 1

1. Налаштування на урок

Пролунав чаклун-дзвінок

Налаштуймось на урок.

Щоб урок пройшов  немарно

Працювати будем гарно!

 

- Якими ми повинні бути на уроці?

Уважними

Розумними

Організованими

Кмітливими

 

2. Вправа «Очікування»

- Чого чекаємо від уроку?

Хочу все знати

Буду уважним старанним

Буду активним

Знаю сам,  навчу того, хто не знає.

 

 3. Хвилинка спостережень.

- Тож розпочнемо урок  природи з повідомлень про погоду:

  • Яка зараз пора року?
  • Який зимовий місяць?
  • Чому він так називається?
  • Сьогодні надворі тепло чи холодно?
  • Який стан неба?
  • Яка сила вітру?
  • Чи є опади?
  • З чим пов’язані всі зміни в неживій природі взимку?
  • Чому?

 

ІІ. Активізація опорних знань.

  • Подивіться на дошку. Що ви бачите?
  • Так до нас на урок завітало те саме зимове сонечко. Воно  холодне і не може нас зігріти, бо у нього замість промінчиків сніжинки.
  • Сонечко просить вашої допомоги. Допоможемо йому?
  • Тож розпочинаймо допомагати Сонечку.
  1. Гра «Так чи ні».

Слайд 2

Пограємо гру і пригадаємо ознаки зими:

  • Сонце стоїть низько на небосхилі?
  • Річки озера вкрились льодом?
  • Повітря тепле, сонячне?
  • На Землю падає сніг?
  • Ви дуже уважні: ось і перший промінчик звільнився від сніжинки.
  • Безумовно що зміни в неживій природі впливають на життя рослин та життя тварин.
  • Щоб  побачити ці зміни вирушаємо до зимового лісу.
  1. Зимовий ліс мов спить  під білим снігом

Слайд 3

Дрімають сосен, граби й дуби

Берізки голови свої схилили

За руки їх тримають схили

 

А в верховітті злий північний вітер

Від нього все навколо завмира.

Здається, що нікого в цьому лісі.

Немає… Лиш тиша лісова.

  1. Рукавичка у зимовому лісі.

Слайд 4

– Ой, що це лежить у лісі на снігу?

  • А хто-хто в цій рукавичці живе?
  • Як їх можна назвати одним словом?
  • А хто такі звірі?

 

ІІІ. Мотивація  теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці  ми будемо  працювати над темою «Як звірі пристосувалися до життя взимку».
  • Наше завдання дізнатися де звірі живуть взимку, чим живляться, чи всі ведуть активний спосіб життя.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Тож давайте пригадаємо.
  1. Вправа «Пригадай»

Слайд 5

1. Як звірі восени готуються до зими?

2. Чому вони накопичують жир?

3. Для чого звірі змінюють своє хутро?

4. Для чого запасають їжу?

 

  • Ось ще один промінчик звільнився від сніжинки.

2. Бесіда з елементами розповіді.

Гляньте, яка краса. Який чарівний ліс, весь у білому вбранні. Зима  подарувала деревам пухові хустки, кущам теплі шапки, а ялинки вдягнула у білі  іскристі шуби.

  • Як ви думаєте, чи всі звірі в лісі можуть побачити цю красу?
  • Чому?
  • Що подарувала зима звірам?

 

3. Робота з підручником:

а) Тож відкриємо  підручники на с.84

- Уважно розглядаємо малюнки звірів.

- Кого ви  бачите на малюнках?

- Порівняйте малюнки білочки.

- Чим відрізняється білочка взимку від козулі влітку.

- Отже, …

- Які ще звірі змінюють колір шерсті?

- Ось ще однин промінчик звільнився від сніжинки.

б) Опрацюємо самостійно статтю на с. 85

- Працюючи над статтею ви станете дослідниками, уважно читаючи визначте як звірі пристосувалися до зими.

Слайд 6

4. Вправа «Дослідники»

І ряд – повен дослідити хто змінив взимку хутро

ІІ ряд – досліджує хто дивиться зимові сни.

ІІІ ряд – досліджує хто веде активний спосіб життя.

5.  Аналіз прочитаного.

- Хто змінив хутро взимку?

- Хто дивиться зимові сни?

- Хто веде активний спосіб життя?

 

 

- Ось і ще один промінчик звільнився від сніжинки.

6. Хвилинка відпочинку.

Слайд 7

7. Робота в парах.

- А зараз відкрийте зошити і працюючи в парах знайдіть відповідь на питання.

Гра «Хто де зимує»

  • Ось ще один промінчик звільнився від сніжинки.

Слайд 8

8. Розповідь вчителя «Чим живляться звірі

Зима для тварин дуже важкий час. Хоч все засипано снігом, холодно, їжі мало, проте вони пристосувались до зимівлі.

 

9. Робота в групах.

Слайд 9

«Ланцюг живлення»

Правила роботи в групах.

Над завданням працюють усі члени групи тихо.

Подають сигнал коли завдання готове.

Один з учасників озвучує результат.

Тож приступаймо до роботи.

 

І знову промінчик звільнився від сніжинки.

10. А зараз «Хвилинка-цікавинка» про звірів.

Слайд 10

11. Як ви вважаєте:

Слайд 11.

Чи потрібно допомагати тваринам взимку?

Я вважаю…

Я думаю…

На мою думку…

 

 

V. Підсумок уроку.

  • Ви  плідно працювали, а зараз ми послухаємо чи здійснились ваші очікування.
  • Що нового  ви дізналися на уроці?
  • А як ви запам’ятали ми переконуємося  за допомогою «Бліц-опитування», яке ми знайшли у рукавичці.
  1. Бліц-опитування.
  • Які тварини бігають під снігом взимку?
  • Які тварини взимку сплять?
  • Чому борсук взимку прокидається?
  • У кого народжуються малята взимку?
  • Чому ведмідь взимку спить?
  • Що залишає білка на своєму шляху?
  • Чому білка не залишає на снігу слідів?
  • Чим харчується заєць взимку?
  • Де спить заєць взимку?
  • Де лисиця спить взимку?
  • На кого полює лисиця взимку?
  • Як рухаються дикі кабани в пошуках їжі?
  • Як відпочивають козулі?
  • На кого полюють вовки взимку?
docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку