Тема. Збережемо довкілля і себе
Мета, поширення знань дітей про осінь, осінні зміни в довкіллі, їх особливості, народні свята; вчити дітей вдивлятись в навколишній світ, більше спілкуватися з природою, бережно ставитись до неї та до свого здоров'я усвідомлювати взаємозв'язок довкілля і здоров'я людей ; формувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, екологічну свідомість; розвивати увагу, уяву, мислення, пам'ять, допитливість, спостережливість; виховувати любов до рідного краю, активну життєву позицію щодо необхідності збереження свого здоров'я.
Тема. Збережемо довкілля і себе
Мета, поширення знань дітей про осінь, осінні зміни в довкіллі, їх особливості, народні свята; вчити дітей вдивлятись в навколишній світ, більше спілкуватися з природою, бережно ставитись до неї та до свого здоров'я усвідомлювати взаємозв’язок довкілля і здоров'я людей ; формувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, екологічну свідомість; розвивати увагу, уяву, мислення, пам'ять, допитливість, спостережливість; виховувати любов до рідного краю, активну життєву позицію щодо необхідності збереження свого здоров'я.
Обладнання. : Виставка малюнків, ілюстрацій про осінь, слайд - шоу, предметні малюнки для ейдетичних вправ.
Хід уроку.
Пролунав шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Хоче нам сьогодні він
Показати дивний фільм.
І не вигадку - реальне:
Про природу нашу гарну.
Але перш ніж перейти до даного завдання, мусимо знати погодні умови на сьогодні та результати спостережень гідрометеорологів.
Методичний коментар: до перших таких повідомлень учням допомагає готуватись учитель.
Повідомлення «синоптиків»
Перший учень. Сьогодні 18 жовтня, день тижня-вівторок. Небо чисте, безхмарне. Світить сонце. Але в повітрі відчутна прохолода.
Другий учень. Ідучи до школи, я помітив, що на деревах і кущах помітно побільшало жовтих, червоних багряних листочків. Отже, пора року - осінь. Але вона напрочуд красива.
Вчитель. За народним календарем 18 жовтня-день Харитини. У цей день розпочинали ткати полотно.
Прогноз погоди вели (називають свої прізвища).
а)звіт про урок серед природи
Вчитель.-Минулий урок ми провели у довкіллі, серед природи. Давайте розглянемо ваші звіти(на дошці малюнки дітей, іллюстрації)
До вашої уваги фотозвіт, який підготувала Терешкова Вероніка разом з мамою.(звучить музична композиція «Пори року»)
Учениця,- Осінь, наша осінь –
Золота година.
Неба ясна просинь,
Пісня журавлина.
Бабиного літа
Довгі білі коси.
І дорослі, й діти
Люблять тебе, осінь!
(Раптом серед фотографій з'являється відеозапи мультфільма, де звірята відпочивають у лісі, палять вогнище,рубають дерева, ображають звірів. )
Вчитель. Що ви скажите про відпочинок звірят? Що треба робити?
б)інтерактивна вправа " Мозковий штурм"
(Вчитель заслуховує відповіді дітей, потім разом обирають найкращу відповідь)
в) бесіда
Вчитель. Чи гарною була поведінка звірят? Чи дбають вони про себе та інших? Як треба поводити себе у довкіллі?
Людина-частина довкілля. Від стану довкілля залежить здоров'я людей, тварин, рослин. Кожен з нас зобов’язаний підтримувати чистоту свого довкілля.
Вчитель. Тема сьогоднішнього уроку «Бережемо довкілля та своє здоров'я.» Фізкультхвилинка «Мандруємо у довкілля»
а) розповідь вчителя та показ слайдів
Вчитель. Яка чудова природа оточує нас. Але якщо, отруїти повітря, забруднити воду в річках та озерах, спиляти дерева, витолочити траву, зірвати квіти, знищити птахів та звірів,що станеться? Адже рослини та тварини не завжди зможуть захистити себе. Якщо все це знищити то на планеті ми залишимося самі серед забрудненого довкілля. Як ми будемо жити ? Чи зможемо дбати про своє здоров'я? (відповіді дітей) Існує наука, яка досліджує стан довкілля. Як вона називається? Відповідь на це питання, попрацювавши з додатковою літературою вдома, надасть Даша Перепічаєва.
Учениця. Екологія вивчає зв'язки між рослинами і тваринами, між живою і неживою природою, між людиною і природою. «Еко» означає «дім», «житло», «місце перебування». Екологія - наука про довкілля, спільний дім для всіх, хто в ньому живе.
Вчитель. Керівники нашого міста дбають про покращення екології. З цією метою провели акцію «Чисте місто», почистили русло річки Саксагань, посадили багато дерев, кущів, квітів, на соцмісті спорудили квітковий годинник. А ви помітили як змінився наш мікрорайон: заасфальтували доріжки, пофарбували будинки, спорудили новий дитячий майданчик, відновили парк відпочинку. Коли ви відпочиваєте на свіжому повітрі, дуже корисно робити самомасаж.
Фізкультхвилинка . Самомасаж.
б)робота в групах (повторення правил роботи в групах, за роботу група отримує пазл)
Ігрупа. Розгляне, які права та обов'язки громадян України щодо збереження довкілля та здоров'я людей. Що б додали ви особисто до цих законів?
Презентація роботи груп. Повідомлення учнів. Захист проектів.
5.3акріплення вивченого матеріалу.
а) робота з підручником (стор. 19-21)
б) робота у зошитах (Стор.9)
б.Підсумок уроку.
а) вправа "Мікрофон"
б) складання з пазлів (який отримала кожна група) силуета карти країни
Вчитель. Світ же прекрасний навколо тебе -
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки -
Нехай він буде таким навіки!
7. Домашнє завдання
Опрацювати статю підручника «Бережемо довкілля і себе» (сторнка 19-21), усно підготувати розповідь на тему «Що треба робити з побутовим сміттям, яке накопичується на звалищах?»