Урок з природознавства "Збереження природи" для 2 класу, в ході якого діти знайомились із заходами щодо збереження природи, вчились берегти і примножувати природні багатства; вести пошукову роботу. Створили колективний лепбук за напрямками:
1 група- охорона повітря
2 група- охорона водойм
3 група- охорона грунтів
4 група-міжнародна організація «Грінпіс»
Тема: Збереження природи
Мета: ознайомити із заходами щодо збереження природи, вчити берегти і примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, вміння вести пошукову роботу;виховувати бажання охороняти навколишнє середовище
Обладнання: мультимедійна презентація, картки для леп буку,
Хід уроку
I. Організаційний момент
1. Психологічний настрій. Вправа «Спіймай мій настрій»
Дітям пропонується попрацювати в парі, виконуючи дії, які називає учитель.
- Усміхніться, „зніміть” усмішку зі свого обличчя долонею та „подаруйте” своєму сусідові. „Прийміть” усмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.
2. Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
ІІ. Актуалізація знань
— Як людина використовує воду, повітря, ґрунт, корисні копалини?
— Чому виникла необхідність охороняти природні багатства?
— Від чого забруднюється природа?
— Як люди забруднюють воду? повітря? ґрунти?
IІI. Повідомлення теми уроку
На Землі, у домі вселюдському –
Протиріч і негараздів тьма,
Будьте люди обережні в ньому!
Іншої домівки в нас нема.
-Сьогодні ми з’ясуємо, як треба берегти і примножувати природні багатства, охороняти навколишнє середовище від забруднення і винищення.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь учителя з елементами бесіди
Природа така безахисна перед бурхливим людським господарюванням. Бережімо її, рятуймо! –слайд 1
Рятуймо чисте повітря.-слайд 2
Рятуймо воду у морях, океанах, у малих і великих річках.-слайд 3
Рятуймо рідкісних птахів — тих, що зникають у полях, лісах, на морях.-слайд 4
Рятуймо злаки. –слайд 5
А потім рятуймо квіти. –слайд 6
Рятуймо тишу, щоб у тиші мовчати й радіти. Рятуймо землю, а також рятуймо небо.-слайд 7
Охорона природи повинна займати важливе місце в житті кожної людини.
2. Гра «Люблю природу»
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення, систематизація знань
1. Правила бережливого ставлення до природи
• Не вбивай звірів і птахів, зберігай життя всім, хто трапляється в природі.
• Не чіпай домівок тварин, їх дитинчат.
• Не чіпай пташині яйця.
• Не губи дерева
• Не розпалюй вогнищ у лісі, не роби нових вогнищ. Бережи ґрунт.
• Надай допомогу тваринам і рослинам, що потрапили в біду.
• Підгодовуй звірів і птахів узимку.
• Не сміти на місці свого відпочинку.
• В міру бери дари природи.
• Не засмічуй річок, джерел
• Не галасуй на прогулянках, не лякай тварин — наших менших братів.
Офтальмологічна пауза
2. Складання колективного леп буку «збереження природи». Робота в групах.
1 група- охорона повітря
2 група- охорона водойм
3 група- охорона грунтів
4 група-міжнародна організація «Грінпіс»
VІ. Рефлексія
Що вам сподобалось на уроці?
Що найбільше вас стурбувало?
Про що ви хотіли б розповісти вдома?