Урок з розвитку мовлення для учнів з порушенням зору у 1 класі «У світі транспорту»

Про матеріал
Вчити дітей визначати вид транспорту,його призначення,впізнавати та розповідати про нього
Перегляд файлу

                                           План-конспект

уроку з розвитку мовлення для учнів з вадами зору у 1 класі

Тема: « У світі транспорту»

Дерев’янко Олена, вчитель початкових класів ССЗОШ-І № 23

 

Мета:

  • ознайомити дітей з видами транспорту;
  • закріпити та розширити знання дітей про об’єкти предметного світу, зокрема транспорту;
  • учити малят визначати та називати категорії транспорту і конкретні транспортні засоби, що відносяться до них, розповідати про їхнє призначення, особливості пересування;
  • поповнювати словниковий запас, удосконалювати мовлення вихованців, логічне мислення та увагу;
  • розвивати фонематичний слух, учити малят прислухатися до звучання слів.

 

Попередня робота:

 

  • показувати під час прогулянки транспортні засоби, іграшковий транспорт

 

Обладнання:

 

  • презентація, плакат та картки із зображенням різних транспортних  засобів, ілюстрація до віршика Л. Полтави «Всі полинем»

 

 

Хід заняття:

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Перед дітьми – плакат із зображенням різних видів транспорту.

  • Учні, дайте уявимо, що ми зібралися у мандрівку. Можна, звичайно, здійснити недалечку подорож, наприклад, погуляти нашою вулицею, поблизу школи.  А от щоб побувати  десь подалі – на іншому кінці міста чи, може, в інших містах або селах, поїхати в гори чи на море, потрапити в якусь країну, що нам потрібно? Чим скористатися?(Транспорт).

 

ІІ. Основна частина

  1. Тож, темою сьогоднішнього заняття є «Подорож у світ транспорту». А транспорт буває різним. Наприклад, за своїм призначенням. Так ви, певне, знаєте.

От скажіть, чи перевозить людей, наприклад, вантажний транспорт? (Ні, вантажний транспорт перевозить різні вантажі: пісок, меблі, цеглу, овочі, продукти).

Так. А який транспорт створений для того, щоб перевозити людей? (Людей перевозить пасажирський транспорт).

Коли на пасажирському транспортному засобі може подорожувати одночасно багато пасажирів, такий транспорт називається громадським. (Діти чітко повторюють слова). Подумайте і скажіть, який громадський транспорт їздить у нашому місті? (Автобуси, тролейбуси, трамваї).

А буває дитячий транспорт, на якому можете і ви їздити, наприклад, на дитячому майданчику? (Самокат, велосипед). Молодці. До речі, транспортом можна не тільки їхати, але й плисти, летіти. (Показ зображення різних транспортних засобів на презентації у русі).

  1. Зорові вправи. Фізпауза.
  2. Дидактична гра «Види транспорту». Діти за допомогою вчителя вибирають потрібні малюнки, групують їх та називають відповідну транспортну категорію.

Наземний транспорт – це автомобіль, трактор, вантажівка, автобус, тролейбус, мотоцикл. Наземний транспорт їздить. Водний транспорт – це корабель, човен, пароплав, катер. Водний транспорт пливе.

Залізничний транспорт – це потяг, метро, електричка, трамвай. Залізничний транспорт їздить по залізничним рейкам, коліям. Повітряний транспорт – це літак, вертоліт, ракета. Повітряний транспорт літає.

Під час гри діти дають спочатку індивідуальні відповіді, а потім повторюють їх хором.

  1. Фізкультхвилинка «Літак». Вихователь показує малятам відповідну ілюстрацію і читає їм уривок із віршика Л. Полтави «Всі полинем». Малята виразно повторюють рядки вірша вслід за педагогом і рухаються по групі, розставивши руки в сторони – імітують рух літака.

                                          Всі полинем

Як я дорослим буду,

Збудую я літак.

Тоді, на диво людям,

Літатиму отак:

Над полем, над степами,

Над річками, над морями,

Високо-високо,

Скільки бачить око!

Облітаю всі країни

Та й полину в Україну!

Педагог збирає дітей біля себе.

      4. Загадки про види транспорту. (Про який із транспортних засобів йде мова?)

Наземний:

Я стою на ходу,

А спинюся – упаду. (Велосипед).

Водний:

Їду, їду – нема сліду. (Човен).

Залізничний:

Маленькі будиночки

По місту біжать,

Хлопчики й дівчатка

В будиночках сидять. (Трамвай).

Повітряний:

В синім небі путь моя,

Швидше всіх літаю я,

Маю крила, хоч не птах,

Люди звуть мене… (Літак).

  1. Гра «Маленькі віршики про транспорт»

Вчитель пропонує дітям послухати віршовані рядки і виразно повторити, завершивши їх потрібним словом-римою (назвою транспортного засобу). Якщо малята вагаються, дорослий показує їм малюнок-підказку.

 

Поплисти бажає Слава

По Дніпру на … пароплаві.

 

В цирку їхали ведмеді

На новім … велосипеді.

 

Дуже весело мені

Мандрувати у … човні.

 

Гарний наш пілот – мастак,

Водить добре він … літак.

Величезні, гарні шини

У вантажної… машини.

 

Їздить містом з краю в край

І катає нас … трамвай.

 

  • Певно, кожному з вас до вподоби якийсь вид транспорту особливо. А може, хтось мріє покататися на якомусь особливому транспорті – чарівному або такому, якого в нашому місті поки що немає? (Педагог пропонує дітям продовжити фразу: «Мені дуже подобається подорожувати на…», або: «Я дуже хотів би (хотіла б) покататися на …, тому що….). Заслуховують розповіді усіх малят.

 

ІІ Заключна частина

 

1. Підведення підсумків уроку, заохочення найактивніших учасників пізнавальної діяльності.

2. Домашнє завдання: вивчити віршик

В тролейбуса є ріжки,

На жучка він схожий трішки.

А коли відпочиває,

Вниз він ріжки опускає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку