План-конспект
уроку з розвитку мовлення для учнів з вадами зору у 1 класі
Тема: « У світі транспорту»
Дерев’янко Олена, вчитель початкових класів ССЗОШ-І № 23
Мета:
Попередня робота:
Обладнання:
Хід заняття:
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Перед дітьми – плакат із зображенням різних видів транспорту.
ІІ. Основна частина
От скажіть, чи перевозить людей, наприклад, вантажний транспорт? (Ні, вантажний транспорт перевозить різні вантажі: пісок, меблі, цеглу, овочі, продукти).
Так. А який транспорт створений для того, щоб перевозити людей? (Людей перевозить пасажирський транспорт).
Коли на пасажирському транспортному засобі може подорожувати одночасно багато пасажирів, такий транспорт називається громадським. (Діти чітко повторюють слова). Подумайте і скажіть, який громадський транспорт їздить у нашому місті? (Автобуси, тролейбуси, трамваї).
А буває дитячий транспорт, на якому можете і ви їздити, наприклад, на дитячому майданчику? (Самокат, велосипед). Молодці. До речі, транспортом можна не тільки їхати, але й плисти, летіти. (Показ зображення різних транспортних засобів на презентації у русі).
Наземний транспорт – це автомобіль, трактор, вантажівка, автобус, тролейбус, мотоцикл. Наземний транспорт їздить. Водний транспорт – це корабель, човен, пароплав, катер. Водний транспорт пливе.
Залізничний транспорт – це потяг, метро, електричка, трамвай. Залізничний транспорт їздить по залізничним рейкам, коліям. Повітряний транспорт – це літак, вертоліт, ракета. Повітряний транспорт літає.
Під час гри діти дають спочатку індивідуальні відповіді, а потім повторюють їх хором.
Всі полинем
Як я дорослим буду,
Збудую я літак.
Тоді, на диво людям,
Літатиму отак:
Над полем, над степами,
Над річками, над морями,
Високо-високо,
Скільки бачить око!
Облітаю всі країни
Та й полину в Україну!
Педагог збирає дітей біля себе.
4. Загадки про види транспорту. (Про який із транспортних засобів йде мова?)
Наземний:
Я стою на ходу,
А спинюся – упаду. (Велосипед).
Водний:
Їду, їду – нема сліду. (Човен).
Залізничний:
Маленькі будиночки
По місту біжать,
Хлопчики й дівчатка
В будиночках сидять. (Трамвай).
Повітряний:
В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я,
Маю крила, хоч не птах,
Люди звуть мене… (Літак).
Вчитель пропонує дітям послухати віршовані рядки і виразно повторити, завершивши їх потрібним словом-римою (назвою транспортного засобу). Якщо малята вагаються, дорослий показує їм малюнок-підказку.
Поплисти бажає Слава
По Дніпру на … пароплаві.
В цирку їхали ведмеді
На новім … велосипеді.
Дуже весело мені
Мандрувати у … човні.
Гарний наш пілот – мастак,
Водить добре він … літак.
Величезні, гарні шини
У вантажної… машини.
Їздить містом з краю в край
І катає нас … трамвай.
ІІ Заключна частина
1. Підведення підсумків уроку, заохочення найактивніших учасників пізнавальної діяльності.
2. Домашнє завдання: вивчити віршик
В тролейбуса є ріжки,
На жучка він схожий трішки.
А коли відпочиває,
Вниз він ріжки опускає.