Урок з розвитку зв'язного мовлення "Твір - розповідь з елементами опису " Моя матуся""

Про матеріал
На уроці за допомогою інтерактивних методів навчання поповнила знання учнів про тексти - описи зовнішності людини; розвивала увагу, пам'ять, вміння спостерігати, виявляти істотні риси; збагачувала словниковий запас, вміння висловлювати свої думки; виховувала любов і повагу до своїх матусь.
Перегляд файлу

Роздільнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Учитель Шипкова Тетяна Сергіївна

 

УРОК розвитку звязного мовлення, 4 клас.

 

Тема: Твір - розповідь з елементами опису «Моя матуся»

46504045_ec308e37a947Мета:

  • розширити знання учнів про тексти - описи 

зовнішності  людини;

  • розвивати увагу, пам'ять, вміння спостерігати,

виявляти істотні риси;

  • збагачувати словниковий запас, вміння висловлювати

свої думки;

  • виховувати любов і повагу до своїх матусь.

Обладнання: портрети людей, опорні схеми, прислів’я.    

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

а) «Гарячий мікрофон»

  • Що таке текст?

/ Текст – це речення, що повязані між собою. До тексту можна дібрати заголовок.

  • Які є види текстів?

/ Текст-розповідь про щось розповідає.

Текст-опис когось або щось описує.

Текст-міркування щось доводить, робить висновок.

  • Яке питання можна поставити до тексту - опису?

/ До тексту – опису можна поставити питання який?

б) Вірш - загадка.

Як побачиш: на картині

Намальовану хмарину,

А під нею квітне гай,

Чи вирує водограй,

Чи безмежне море синє,

Чи садок вишневий наш -

Мусиш знати, що картина

Називається.. .(пейзаж).

в) Словничок — довідничок.

Пейзаж - загальний вигляд якоїсь місцевості.

Портрет - мальоване, фотографічне зображення людини.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyO8YSdBIxVFVcfIEnWhvimJ2ZT2rRDJzgO1jMSQNwrjmWDAztbg655532_fdc827cf20

 

 

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

На сьогоднішньому уроці будемо вчитися складати тексти - описи людей.

а) Розгляд портретів людей, їх аналіз.

         Похожее изображение              Похожее изображение            Похожее изображение

ІV. Робота над складанням опису мами.

 1) Вірш.

Хто вас дуже щиро любить,         

І вбирає, і голубить,

І кладе у постіль спати?

Хто для вас пісні співає,

 Хто в негодах забавляє,

Гарні вам дає ляльки

І розказує казки?

Хто узяв вас за руку

І до школи на науку

Вів, щоб розуму навчати?

2) Слово вчителя.    Мама! Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо в дитинстві ми не уявляємо свого життя без матусі та й гріє нас материнська ласка до старості! Образ матері оспіваний у музичних творах, прославлений у казках, легендах, увіковічений у картинах, опоетизований у віршах. Як гарно сказав Т.Г.Шевченко: «Нічого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим»

3) Прислів 'я про маму ( робота в групах).

- Які прислів’я про маму ви знаєте? Можна скористуватися підказками.

  •                 Нема такого краму, щоб купити маму.
  •                 Нема у світі цвіту цвітнішого над маківочки, нема ж і ріднішого над матіночки.
  •                 Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.
  •                 На сонці тепло, а біля матері добре.

4) Словник на тему: «Характеристика людини».

  • Усмішка – щира, добра, доброзичлива, яскрава, чудова, красива.
  • Риси характеру – чуйний, грубий, гордий, скромний.
  • Погляд – веселий, сумний, лагідний, злий.
  • Обличчя - ніжне, веселе, засмучене, ласкаве.
  • Волосся - русяве, коротке, кучеряве, чорне.
  • Очі - карі, великі, голубі, ніжні.
  • Ніс - кирпатий, прямий, симпатичний.
  • Руки – ніжні, добрі, лагідні, золоті, працьовиті.

- Як можна звернутися до мами? (ненька, матуся, матусенька, рідненька, мила, рідна)

  5) Колективна робота над складанням плану.

                                           План

  1. Як звати маму?
  2. Якими словами звертаємося до мами?
  3. Яка зовнішність?
  4. Риси характеру?
  5. За що її любимо?

 

6) Усне складання твору   учнями в групах за планом.  Презентація складених

     творів  членами груп.

 7) Самостійне написання    твору учнями.

 8)  Індивідуальна робота з окремими учнями.

 9)  Зачитування учнями складених творів та їх аналіз.

V . Підсумок уроку.

Мама - найдорожче слово в світі!

Де б не був ти, щоб ти не робив,

Назавжди вона твій шлях освітить ніжним серцем, відданим тобі.

Перегляд Презентації «Квіти для мами».

1

 

docx
Додано
19 жовтня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку