Конспект уроку
з фізичної культури для учнів 5 класу
Тема: «Легка атлетика»
Завдання уроку:
1) ознайомити з правилами загартовування;
2) провести тестування зі стрибка в довжину із розбігу;
3) провести тестування з «човникового» бігу 4×9.
Місце проведення : спортивний майданчик .
Інвентар: малі мячі,кубики.
№ п/п |
Зміст
|
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина (11–12 хв) |
|
|
1 2 3 4
5 6 7 8
|
Шикування в одну шеренгу. Повідомлення завдань уроку. Повороти на місці. Ходьба: звичайним кроком, на носках, на п’ятках, із високим підніманням колін. Повільний біг. Перешикування. Комплекс ЗРВ Шикування в одну шеренгу.
|
До 1 хв До 1 хв До 30 с 1–1,5 хв
1–2 хв 0,5–1 хв 5–5,5 хв |
За зростом біля лінії. Привітання. Перевірити наявність учнів. Узгодженість дій. По колу в колону по одному, дистан-ція 2 кроки. Руки на поясі. Зберігати дистан-цію, не обганяти одне одного. У чотири шеренги. |
|
Основна частина (30–32 хв) |
|
|
1 2
3
4 |
Правила загартовування. Стрибок у довжину. - на двох ногах »як зайчики » - у повному присяді - з розбігу у довжину Тестування: «човниковий» біг 4×9 м
Гра «Горобчики ». |
3–4 хв 12–14 хв
12–14 хв |
Розподілити на 2 підгрупи, обладна-ти 2 місця для прийому нормати-вів і працювати позмінно. Для при-землення викори-стовувати гімнас- тичні мати. |
|
Заключна частина (3–4 хв) |
|
|
1
2 3 |
Ходьба спортивна з різною швидкістю. Рівновага, стоячи на носках. Підбиття підсумків.
|
2 хв
1 хв 1 хв |
По колу в колону по одному. Зміна швидкості за сигналом учителя.За зростом біля лінії. Відмітити кращих.
|
Конспект уроку
з фізичної культури для учнів 8 класу
Тема: «Футбол»
Завдання:
1. Вчити ведення м’яча із зміною швидкості.
2. Повторити навик удару по м’ячу головою на точність.
3. Сприяти розвитку витривалості.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Інвентар: футбольні м’ячі.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина 15хв |
|||
1 |
Шикування, привітання, пояснення завдань уроку. |
2 хв. |
Звернути увагу на одяг |
2 |
Повторити на місці, перешикування із однієї шеренги в три і навпаки. |
2 хв. |
Перешикування виконувати на рахунки 1-2-3 |
3 |
Загально розвиваючі вправи в русі: |
|
Учні рухаються по колу на футболь-ній площадці |
|
а)ходьба на носках, руки за голову; на п’ятках руки за спину; на зовніш-ній частині стопи; на внутрішній частині стопи; випадами; в напів-присіді; |
3 хв. |
Слідкувати за дотримання дисципліни |
|
б) ходьба із вправами для мазів верхнього плечового пояса; |
4 хв. |
Рухи виконувати по команду |
|
в) біг приставними кроками правим боком вперед; лівим боком вперед; спиною вперед. |
1 хв. |
При бігу спиною вперед голову повернути вперед |
|
г) біг у повільному темпі. |
3 хв. |
|
Основна частина 25хв |
|||
1 |
Ведення м’яча: |
|
|
|
а) розказати і показати ведення м’яча із зміною швидкості; |
2 хв. |
|
|
б) ведення м’яча по прямій у повільному темпі; |
2 хв. |
Поточним методом |
|
в)ведення м’яча при ходьбі 10 м- ведення м’яча при бігу у повільному темпі 20 м – ведення м’яча при швидкому бігу; |
4 хв. |
Вести можна нос-ком і внутрішньо стороною стопи. Вести по прямій в коридорі шириною 3 м |
|
г) ведення м’яча за сигналом вчителя: один свисток у повільному темпі а два свистки у швидкому темпі. |
4 хв. |
Далеко від себе не відпускати, м’яч, до 1 м. Дивитися вперед не на м’яч. |
2 |
Удари головою: |
|
|
|
а) удари по м’ячу головою в парах, зменшуючи і збільшуючи відстань; |
4 хв. |
Виконувати у двох шеренгах . М’яч перед гравцем повинен впасти на землю |
|
б) гравці стоять в коло, в центрі кола один гравець з м’ячем і по черзі головою передає м’яч кожному гравцеві. |
4 хв. |
Гравець, що стоїть в колі повинен зловити м’яч руками. |
3 |
Біг в чергуванні з ходьбою. |
5 хв. |
Хлопці біжать по великому колі, дівч. по малому. |
Заключна частина 5 хв. |
|||
1
2 |
Шикування, гра “Клас Струнко!”, підсумок уроку. Виставлення оцінок, завдання додому: біг 5 хв. |
2 хв
3 хв |
Мотивувати за що виставленні оцінки. Похвалити активних учнів на уроці. |
Конспект уроку
з фізичної культури для учнів 7 класу
Тема: «Волейбол»
Завдання:
1. Вчити виконання нижньої прямої подачі.
2. Повторити навик верхньої передачі м’яча.
3. Сприяти розвитку стрибучості.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Інвентар: волейбольні м’ячі, сітка, скакалки.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина 15 хв |
|||
1 |
Шикування, привітання, пояснення завдань уроку. |
2 хв. |
Звернути увагу на одяг |
2 |
Розказати правила гри у волейбол. |
2 хв. |
|
3 |
Загальнорозвиваючі вправи в русі: |
6 хв. |
|
4
|
Ходьба: а) на носках руки за голову; б) на п’ятках руки за спину; в) на зовнішн. частині стопи; г) на внутр. частині стопи; д) із вправами для м’язів верхнього плечового поясу; ж) випадами; в напівприсіді; |
2 хв.
|
Тулуб не нахиляти, дотримуватись дистанції. Виконувати по команді. Руки на пояс.
|
5 |
Біг: а) із зміною темпу; б) із поворотом кругом в центрі зала; в) боком, спиною вперед; г) у повільному темпі; |
3 хв. |
Дотримуватись дистанції. |
Основна частина 25хв. |
|||
1
|
Верхня передача м’яча: 1. Передача в парах. 2.Передача через сітку у зустрічних колонах. |
3 хв. 4 хв. |
На місці в русі Перший передав і перейшов назад |
2 |
Нижня пряма подача а) В.п. Стоять один перед одним із зігнутими руками перед груддю. Впираючись долонями в долоні, почергове нахилення пальців вперед; б) В.п. те саме, випрямлення рук в ліктьових суглобах. |
1 хв.
1 хв. |
Працюють лише м’язи кисті |
|
в)В.п. Перші номери стоять пів кроку вперед ліва нога. Другі номери стоять збоку (справа), тримаючи за руку першого номера. Перший номер виконує рух рукою назад – вперед (маятник). |
1 хв. |
Щоб рука розгиналася в лікті при русі назад і пряма рухалася вперед. |
3 |
Спеціальні справи: а) розказати і показати техніку виконання подачі; б) імітація подачі; в) багаторазове підкидання м’яча вверх і ловіння з відскоком від землі; г) те саме. Лише ловіння в момент удару; д) в парах: один подає, другий ловить. |
2 хв.
1 хв. 1 хв.
1 хв.
5 хв. |
Далеко від себе не відпускати, м’яч, до 1 м. Дивитися вперед не на м’яч. В двох шеренгах Щоб м’яч падав біля правого лівого плеча. Підкидати м’яч не високо. Пряма рука проходить біля тулуба. |
4 |
Гра «Зайці в городі». |
5 хв. |
Стрибки на одній нозі |
|
Заключна частина 5хв. |
|
|
1
2 |
Шикування, вправи на розслаблення, підсумок уроку. Виставлення оцінок, завдання додому: імітація нижньої подачі. |
2 хв.
3 хв. |
Мотивувати за що виставленні оцінки. Похвалити активних учнів на уроці. |
Конспект уроку
з фізичної культури для учнів 6 класу
Тема: «Легка атлетика»
Завдання:
1. Вчити техніки метання малого м’яча із 3 кроків розбігу способом «із-за
голови через плече».
2. Повторити техніку стрибка у довжину з розбігу способом “зігнувши ноги”
(відштовхування).
3. Сприяти розвитку стрибучості.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Інвентар: м’ячики для метання.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина 15 хв. |
||||
1 |
Шикування, привітання, пояснення завдань уроку. |
2 хв. |
Звернути увагу на одяг, виконання стройових команд. |
|
2 |
Загальнорозвиваючі вправи в русі. 1) ходьба на носках - руки за спину; на п’ятках – руки за голову; на зовнішній частині стопи – руки в сторони. |
1 хв. |
Тулуб не нахиляти, дотримуватись дистанції |
|
2) В.п. ходьба по колу: 1 - руки в сторони; 2 – руки вверх; 3- руки в сторони; 4- В.п. |
1 хв. |
Виконувати по команді. Руки прямі. |
||
3) В.п. руки в сторони долонями вверх: 1- руки до плечей; 2 – В.п.; 3-4 – те саме. |
1 хв. |
Лікті не опускати вниз |
||
4) В.п. руки вперед, права над лівою: 1- схресті рухи руками; 2- В.п.; 3-4 – те саме. |
1 хв. |
Пальці азом, руки не опускати вниз |
||
5) В.п. руки в сторони 1-4 – круглі рухи кистями вперед: 1-4 – те саме назад. |
1 хв. |
Руки в ліктях не згинати |
||
6) В.п. те саме: 1-4 – кругові рухи рук вперед; 1-4 – те саме назад. |
1 хв. |
Описувати якнайбільші круги |
||
3 |
Ходьба випадами. |
2 хв. |
Глибокий випад |
|
4 |
Стрибки на правій, на лівій, на двох ногах. |
2 хв. |
Короткі стрибки |
|
5 |
Біг у повільному темпі. |
3 хв. |
Дотримуватись дистанції |
|
Основна частина 25 хв. |
||||
1 |
Метання м’яча |
|
|
|
|
1) розказати техніку метання: В.п. м’ячик в правій (лівій) руці перед груддю 1 – крок лівою – права рука з м’ячиком вниз. 2- схрестний крок правою, рука з м’ячиком відводиться назад, вага тіла на правій нозі. 3- кидок м’ячика з-за голови через плече і стопорящий крок лівою ногою; 2) показати техніку метання; 3) імітація учнями метання масового м’яча по команді вчителя; 4) метання м’яча з 3 кроків розбігу; |
1 хв.
2 рази 4-6 раз
10 раз |
Звернути увагу на схрестний крок
На другому кроці перенесення ваги тіла на праву ногу Фронтальний метод |
|
2
|
Стрибки в довжину 1) стрибки в довжину з місця 2) підбір розбігу 3) стрибки у довжину з розбігу |
2 хв. 2 хв. 4 хв. |
Звернути увагу на приземлення Звернути увагу на відштовхування |
|
3 |
Гра «Зайці в городі» |
6 хв. |
Стрибки на одній нозі |
|
Заключна частина 5 хв.
|
||||
1 |
Шикування, ходьба,, підсумок уроку, виставлення оцінок, завдання додому: імітація метання. |
5 хв. |
Пояснити за що виставлені оцінки. |
|
Конспект уроку фізичної культури для учнів 8 клас
Тема: «Гімнастика»
Завдання уроку:
1) Нагадати правила техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами;
2) Розвивати силу під час виконання завдань уроку.
3) Розвивати сміливість під час опорного стрибка.
4) Оцінити 4-6 учнів.
Місце проведення : гімнастичний зал.
Інвентар: Таблички – показники вправ 8-10шт., особисті картки 16- 20шт., мати гімнастичні 7-8 шт., навісні перекладини , 3-4 скакалки , секундомір, козел гімнастичний, місток.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 2
3 4 5
6
7
1 2
3 4
1 2 3
4
|
І. Підготовча частина. Шикування. Рапорт. Привітання. Стройові вправи на місці: а)повороти ліворуч ; б)повороти праворуч; в)повороти кругом. Ходьба в обхід. Біг Ходьба в обхід: а)звичайна; б)на носках; в)на п’ятках; г)на внутрішній частині ступні; д)звичайна. Перешикування з однієї шеренги в 3 по розподілу. Комплекс З.Р.В. №1 : 1.В.п.- о.с. руки в сторони: 1-4 4 кола кистями всередину; -5-8 - 4 кола ліктями всередину; 9-12 - 4 кола руками всередину; 13-24 - в зворотній послідовності назовні. 2.В.п. - стійка ноги на ширині плеч, руки перед грудьми: - пружній ривок ліктями назад; - поворот вліво, пружній ривок руками назад; 3-4 - те саме вправо. 3. В.п. - стійка ноги нарізно на ширині плеч, руки нарізно: 1-2 - 2 пружніх нахили вліво, права рука в гору ; 3-4 те саме в право. 4.В.п. - стійка ноги нарізно на ширині плеч,руки вперед долонями донизу: - мах лівою ногою вперед, доторкнутись носком пальців правої руки; - В.П.; 3-4 - те саме, тільки правою ногою.
5.В.п. - стійка ноги нарізно на ширині плеч, руки на - присісти на носках, руки вперед; - В.П. Основна частина. Розділення учнів по станціях. Робота по станціях. -Присідання з положення основна стійка руки на поясі. -Стрибки через скакалку. -Піднімання зігнутих у колінах ніг з вису на гімнастичній стінці. -Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги(хл.),від гімнастичної лави(дівч.). -Лежачи на животі ноги за лаву прогнутись назад. - Стійка ноги нарізно лава між ногами руки на поясі. Піднятись на лаву та у зворотному напрямку опуститись. -Вихідне положення – основна стійка; упор присівши; упор лежачи; упор присівши; в.п.. - Піднімання тулуба з положення лежачи на спині руки за головою в сід. -Підтягування у висі (хл.) у висі лежачи (дівч.). -Стійка ноги нарізно на ширині плечей руки вгору 1- нахилитись торкнутись руками підлоги; 2- в.п.. Перевірити ЧСС. Опорний стрибок: (хлопці) козел в ширину (105см.) зігнувши ноги;(дівчата) козел в ширину стрибок ноги нарізно.
ІІІ. Заключна частина. Шикування класу. Ходьба. Вправа в русі: 1-2-піднятись на носки дугами назовні руки в гору (вдих); 3-4-руки в низ (видих). Шикування.Домашнє завдання: згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги.
|
1- хв.
2-3пов. 2-3пов. 2-3пов. 15-20кр.
2-3кола. 5-10кр. 5-10кр. 5-10кр. 5-10кр. 10-15сек. 4-5хв.
1-2 рази.
4-6 раз.
4-6 раз.
5-6 раз.
10-15раз.
1 хв. 2 кола
1хв.
1хв.
1хв.
1хв. 1хв.
1хв.
1хв.
1хв.
10-15сек. 1 хв.
4-6 хв. 8-10 сек. 1 коло 1коло
1-2хв. 2х20р.хл. 2х10р.дів |
Фронтальний метод. Шикування вико-нується по команді чергового. Рапорт здає черговий. Відсутніх відмітити зі слів чергового. Пояснити завдання уроку, підкреслити прикладне значення вправ. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Добиватись від учнів чіткого і правильного виконання, звернути увагу на положення голови, рук. Звертати увагу на дистанцію. Звернути увагу на правильну поставу учнів.
Звернути увагу учнів на дистанцію та інтервал.
Перешикування здійснюється за розподілом з 1 шеренги в 3 уступом. Виконується за командою вчителя. Фронтально. Під час виконання вправи виправляти можливі помилки учнів. Вести чіткий підрахунок. Пам’ятати про правило дзеркаль-ного відображен-ня.Використовува-ти показ вправи. Робота по відділеннях. При необхідності вказати як правиль-но нести мати. Нагадати про бережне ставлення до інвентарю. Звернути увагу на інформаційні таблиці на кожній станції . Виправляти помилки учнів.
Виправляти можливі помилки учнів. Перевірити ЧСС.
Провести аналіз уроку. Оцінити дисципліну класу. Відзначити кращих учнів. |
Конспект уроку фізичної культури для учнів 8 класу
Тема уроку: Гімнастика.
Завдання уроку:
1. Ознайомити учнів з правилами поведінки під час занять гімнастичними вправами.
2. Навчити стійкам на низькій колоді з одночасними рухами руками, зіскоку вигнувшись, елементам танцю "гопак”.
3. Розвиток гнучкості, сили засобами рухливих ігор та естафет.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар та обладнання: мати, низька колода, гімнастичні лави.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина уроку 8-10хв |
|||
1. |
Організований перехід до місць занять. |
До 60с |
Перехід в колону по одному. Призначити направляючого. |
2. |
Шикування класу: - Клас «Шикуйсь», «Рівняйсь», «Струнко». |
20с |
Дистанція до 0,5м. Біля нижнього правого кута залу. |
3. |
Привітання - Добрий день! - Вільно |
10с |
|
4. |
Повідомлення завдань уроку - На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати стійку на низькій колоді з одночасними рухами руками, зіскоком вигнувшись, елементами танцю "гопак”, а також пограємо в рухливі ігри та естафети. |
20с |
Розповісти, пояснити та отримати зворотну інформацію від учнів про розуміння ними завдань на урок. |
5. |
Ознайомити учнів з правилами поведінки під час занять гімнастичними вправами: - Пам'ятайте, що на уроках фізичного виховання не можна штовхатися, переганяти один одного, дотримуватись дистанцій при бігу і стройових вправах, уважно слухати всі вказівки вчителя, не розпочинати вправи без команди вчителя. |
до 2хв |
Розповісти про правила поведінки на уроці фізичного виховання. Прослідкувати за тим, як діти зрозуміли пояснення. |
6. |
Повторити виконання стройових команд: - «Праворуч!», «Ліворуч!», «На місці кроком руш!», «Клас стій!». |
до 2хв. |
Нагадати, показати. Виправляти помилки вказівкою, підрахунком, повторним поясненням, повторним виконанням. |
7. |
Різновиди ходьби - звичайна ходьба - ходьба на носочках - ходьба на п'ятках - ходьба на внутрішній стороні стопи - ходьба на зовнішній стороні стопи. |
до 20м до 15м до 15м до 20м до 15м |
Потоковий метод організації діяльності учнів. Темп середній, виконувати за командами. Виправляти помилки, розпорядженням, вказівкою, порадою, зауваженням, підрахунком, повторним поясненням, повторним виконанням. |
8. |
Навчити різновидам бігу: - повільний біг - з виносом прямих ніг вперед - біг приставними кроками - біг з підскоком |
до 40м до 20м до 20м до 40м |
|
9. |
Комплекс загально-розвиваючих вправ у русі: - руки вперед, схрещування рук, робимо ножички 1,2,3,4, 1,2,3 закінчили. - кисті рук до плечей на 1,2 вперед на 3-4 назад Вправу починай 1,2,3,4... 1,2,3 закінчили. - наліво в колону по 3 руш - направо, вправо на витягнуті руки розімкнись. |
10-12р 8-10р |
Потрібно, щоб під час виконання вправи руки були прямі. Звертати увагу на те, як діти роблять колові рухи вперед та назад, робити зауваження. Слідкувати за тим, щоб була однакова дистанція у строю та за правильністю вихідного положення. |
1. |
В.п. – руки на пояс Нахил тулуба назад і вперед. На 1-2 вперед На 3-4 назад Вправу вперед починай 1,2,3,4...1,2,3 стій. |
6-7р. |
Прогинатись якомога глибше. |
2. |
В.п. руки на пояс. На 1 – стрибок ноги нарізно На 2 – разом Вправу починай 1,2 ... 1 стій. |
8-10р. |
Стрибати трохи високо |
3. |
В.П. – руки на пояс. Нахили тулуба вліво і вправо. На 1,2 вліво На 3,4 вправо Вправу в ліву сторону починай |
13-14р. |
Прогинатися якомога глибше. |
4. |
Стрибки на лівій, на правій та на двох ногах разом по 8р. |
по 8р. |
Стрибати повільно і трохи високо. |
5. |
В.п. – руки на пояс. На 1 присісти руки вперед На 2 вихідне положення Вправу починай 1,2...1 стій. |
6-7р. |
Під час цієї вправи спина повинна бути прямою. |
ІІ. Основна частина уроку до 25хв. |
|||
1. |
Навчити елементам танцю «гопак» |
до 25хв |
|
2. |
- І-ІІ-ІІІ позиції ніг - Позиція – це положення, що фіксує початок і закінчення танцювального руху. І. Позиція: п'ятки разом, ноги розвернуті в сторони. ІІ. Позиція: п'ятка нарізно на відстані довжини ступні, носки розвернуті в сторони. ІІІ. Позиція: п'ятка однієї ступні притиснута до середини другої, носки розвернути в сторони. Перебуваючи у будь-якій із цих позицій, ноги треба тримати прямими, м'язи сідниць напружено, спина прямо, живіт підтягнути, вагу тіла рівномірно на обидві стопи, спираючись на мізинці. |
до 10хв |
|
3. |
Повторити крок галоп уперед. - Виконується із ІІІ позиції, права нога спереду. На «раз» ковзний крок правою ногою вперед, на «два» ковзним рухом приставляють ліву ногу до правої на «три» повторюють ковзний крок правою ногою вперед, на «чотири» – ліву підтягують до правою. |
5хв |
|
4. |
Навчити елементам танцю «гопак». |
|
|
5. |
Навчити стійкам на низькій колоді з одночасними рухами, зіскоку витягнувшись. |
до 7хв |
|
6. |
Розвиток гнучкості, сили засобами рухливих ігор та естафет. - Зараз пограємо в гру. Перша команда «Бегемоти». Друга «Крокодили». Гравець, який має м'яч повинен оббігти фішку, потім повернутись і передати м'яч наступному гравцеві. Наступний повинен повторити те саме. - Всі готові? - На старт, увага, руш. |
до 10хв |
|
ІІІ. Заключна частина уроку 5хв. |
|||
1. |
Біг, ходьба, вправи для розслаблення. |
до 90с |
Виконувати за командами. Темп повільний. |
2. |
Шикування в одну шеренгу. |
до 20с |
Місце шикування вказати. |
3. |
Підсумок проведеного уроку. |
до 45с. |
Зупинитися на основних моментах уроку. |
4. |
Оцінювання учнів |
до 45с |
Пояснити об'єктивність оцінювання. |
5. |
Завдання додому: - Виконувати вправи для розвитку гнучкості, сили. |
до 45с |
Пояснити та показати. Уточнити чи всі діти зрозуміли. |
6. |
Організований перехід до класу. |
до 60с |
Перехід в колону по одному. Дистанція до 0,5м. |
Конспект уроку з фізичної культури для учнів 8 класу
Тема уроку «ВОЛЕЙБОЛ»
Завдання уроку:
1)Урок закріплення набутих знань та вмінь
2)Компетенції учнів на уроці
3)Розвиток технічно-тактичних компетенцій при грі у волейбол.
4)Розвиток силових та швидкісно-силових компетенцій у спеціальній фізичній підготовці.
Інвентар: волейбольні та набивні м'ячі з розрахунку один м'яч на двох учнів, волейбольна сітка - 1 шт., ноутбук – 1 шт., дидактичні та методичні матеріали
тестове завдання з перевірки теоретичних знань. кросворди.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І Підготовча частина (13 хв.) |
|
|
1
|
Організація учнів до уроку |
1 хв |
Учні сидять на лавах. Рапортує черговий. Привітання. Перевірка наявності та охайності спортивної форми. |
2 |
Перевірити готовність стану організму учнів до уроку. Клас розділено на три групи: • основну • підготовчу • спеціальну
|
30 с |
В положенні сидячи всі вимірюють ЧСС за 15 с. Увага - учням, в кого ЧСС перевищує 20 уд/15сек. Учнів з підвищеним серцебиттям переводжу в спеціальну групу. |
3 |
Повторення правил техніки безпеки під час занять волейболом. |
3 хв |
Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку. Учні всі разом повторюють правила техніки безпеки. |
4 |
Комплекс вправ для формування правильної постави, профілактики сколіозу та плоскостопості. Ходьба: • звичайна • на п’ятках (руки за голову, лікті розведені в сторони) • на носках (руки вгору, кисті з силою стискати та розтискати) • перекатуючись з п’ятки на носок (руки в сторони, кругові рухи кистями стиснутими в кулаки) • з відведенням рук назад-вгору на кожен крок • напівприсідом (руки за спину, обхвативши лікті) • торкаючись коліном до різнойменного ліктя на кожний крок (руки зігнуті в ліктях на рівні грудей) • зі зміною положень рук на 4 рахунки (права рука вгорі, ліва внизу, кисті зажаті в кулаки) • з рухом рук по колу (руки в сторони, кисті стиснуті в кулаки) |
4 хв
до 20 м
до 20 м
до 20 м
до 20 м
до 20 м
до 20 м
до 20 м |
Виконують учні всіх груп. Вправи виконувати рухаючись в колону по одному по периметру спортзалу, дистанція 2 – 3 кроки один від одного. Стежити за положенням правильної постави. |
5 |
Шикування в одну шеренгу, розрахунок на 1 – 2, розмикання в дві шеренги, перші номери беруть набивні м’ячі. |
30 с |
Розімкнути учнів у дві шеренги. |
6 |
Комплекс вправ, з набивним м’ячем, для розвитку швидкісно-силових якостей. • В. п.- стійка лицем один до одного (довільна), м'яч в руках першого на рівні обличчя. Кидок м'яча двома руками від обличчя з попереднім напівприсідом. • В. п. - стійка ноги нарізно, лицем один до одного, перший в нахилі з прямим тулубом,тримаючи м'яч двома руками попереду. Кидок м'яча двома руками вгору-вперед, не випрямляючи тулуб. Другий ловить м'яч двома руками і приймає в. п. • В. п.- стійка ноги нарізно спиною один до одного на відстані кроку, м'яч в руках у першого,передача м'яча вісімкою. Перший, обертаючись вліво, передає м'яч другому ззаду, котрий також обернув |
5 хв
6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разі |
Учні : • основної групи з набивними м’ячами вагою 2 кг; • підготовчої групи та дівчата основної групи з набивними м’ячами вагою 1 кг; • спеціальної групи – працюють з ноутбуком, вирішують кросворди Відстань в парах: хлопці – 4 – 5 м; дівчата – 3 – 4 м. Звернути увагу на правильний прийом м'яча, для запобігання травм. По закінченню виконання вправи, м'ячі передаються |
|
тулуб вліво. Прийняв м'яч, другий, обертаючись направо разом з першим, описує м'ячем круг і передає його назад партнерові. • В. п.- стійка ноги нарізно спиною один до одного на відстані кроку, м'яч в руках в першого. Передача м'яча по кругу (у вертикальній площині). Обидва партнера нахиляються вперед, і перший передає м'яч внизу між ногами. Потім обоє випрямляються, піднімаючи руки вгору, і в нахилі назад другий передає м'яч першому. Те ж саме у зворотному напрямі. • В. п. - стійка обличчям один до одного, м'яч в першого затиснутий між ступнями. Перший, підстрибуючи і енергійно згинаючись в тазостегнових суглобах, кидає м'яч двома ногами вперед. Другий ловить м'яч руками. |
|
першим номерам. |
7 |
Перші номери кладуть набивні м'ячі, а другі беруть волейбольні м'ячі, всі повертаються на свої місця. |
30с |
Розподіляю учнів на трійки |
|
ІІ основна частина (24 хв.) |
|
|
1 |
Передача в зонах 5-2-3, 1-2-3, 5-3-2, 1-3-4. В послідніх двох вправах передача виконується назад. |
6 хв |
Виконують учні основної та підготовчої груп. Підготовча група виконує вправу в повільнішому темпі і меншу кількість разів. Звертаю увагу на те щоб учні при виконанні другої передачі поверталися обличчям в сторону партнера якому виконують передачу. При виконанні передачі назад гравець повинен прогнутися.
|
2 |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
За 15 с. в положенні сидячи перевірити реакцію організму на навантаження. ЧСС для учнів: • основної групи - в межах від 35 до 40 уд/15сек; • підготовчої групи - в межах від 30 до 35 уд/15сек; |
3 |
Прийом та передача м’яча гравцем зони 6 з виходом вправо і вліво.
|
10 хв |
Виконують учні основної та підготовчої груп. Підготовча група виконує вправу в повільнішому темпі і меншу кількість разів. Першими вправу виконують перші номери, а другі в цей час виконують тестову вправу на ноутбукі.По команді вчителя учні міняються робочими станціями. |
4 |
Навчально-тренувальна гра. |
7 хв |
Виконують учні основної та підготовчої групи. Умови проведення двосторонньої гри наближаються до змагань. Учні, які не задіяні в грі та учні спеціальної медичної групи, працюють з ноутбуком, вирішують кросворди. Поступово роблю заміну учнів на майданчику |
|
ІІІ Заключна частина (8 хв.) |
|
|
1 |
Виконання комплексу вправ на рівновагу та заспокоєння організму.
|
5 хв |
Вправу виконують всі групи навантаження. Учні беруться за руки і утворюють коло. За вчителем виконують вправи, увагу зосереджують на виконанні вправи та ритму дихання. |
2 |
Учні сідають на лави |
15 с |
|
3 |
Оцінювання навчальних досягнень Рефлексія • Я дізнався…. • Я зрозумів…. • Я навчився …. • Найбільші труднощі я відчув …. • Я не вмів, а тепер умію …. |
1 хв |
Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність. |
4 |
Визначити функціональний стан організму учнів після навантаження. |
30 с |
Вимір ЧСС, у такому ж самому положенні, як на початку уроку - сидячі на лавах,за 15 с. Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом (вище 25 уд/15сек..) |
5 |
Домашнє завдання |
30 с |
Для: • основної групи – згинання та розгинання рук в упорі лежачі: хлопці – 4 Х 10 раз; дівчата – 4 Х 7 раз. • підготовчої групи – згинання та розгинання рук в упорі лежачі: хлопці – 4 Х 7 раз; дівчата – 4 Х 4 раз. • спеціальної групи – виконання коригуючих вправ на поставу. |
Конспект уроку з фізкультури для учнів 7 класу
Тема: «Баскетбол»
Завдання уроку:
1) Сприяти засвоєнню учнями основних елементів техніки гри в баскетбол
2) Сприяти розвитку фізичних якостей учнів та функціональних можливостей їхнього організму
3) Створювати для учнів ситуації успіху з метою ефективного виконання навчальних завдань
Інвентар: тенісні м’ячі, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивний зал
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
15' |
|
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
1.7
1.8
1.9
|
Шикування, повідомлення завдань уроку Інструктаж з техніки безпеки Перевірка знань з правил баскетболу:де зародилася гра в баскетбол? яка кількість гравців приймає участь у змаганнях? яка тривалість гри? за що суддя назначає фол?
зміст правила 3, 5, 8 та 24 секунди
Замирювання ЧСС за 10с
Організуючі вправи в русі: зміна положення рук; стрибки Вправи для формування постави і профілактика плоскостопості Різновиди ходьби: звичайний крок; на носках; на п’ятках; перекатами з п’ятки на носок; на зовнішній стороні стопи; на внутрішній стороні стопи Різновиди бігу: звичайний; змійкою; спиною вперед Загальнорозвивальні вправи на місці з тенісними м’ячами „Азбука м’яча” В.п. – м’яч в руках знизу Крок на місці 1 – м’яч підняти до грудей; 2 – м’яч вгору; 3 – м’яч до грудей 4 – в.п. В.П. – о.с., м’яч в лівій руці 1-2 – руки через сторони вгору, потягнутися; перекласти м’яч в праву руку; 3-4 – опустити руки вниз. Те саме, передати м’яч із правої руки в ліву В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в лівій руці 1 – нахил праворуч, руки за голову, передача м’яча в праву руку; 2 – випрямитися, руки вниз; 3-4 – те ж саме вліво В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці 1 – руки вперед, передача м’яча в праву руку; 2 – руки в сторони і стрибок назад; 3-4 – передача м’яча в ліву руку, стрибок вперед В.п. – стійка ноги нарізно, руки з м’ячем вгорі 1 – нахил вперед, покласти м’яч на підлогу між стоп; 2 – в.п.; 3 – нахил вперед – підняти м’яч В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу 1 – випад вперед, підкинути м’яч і зловити; 2 – в.п.; 3-4 – те ж саме вліво В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу 1-3 – нахил вперед і прокат м’яча по підлозі навколо лівої ноги; 4 – в.п.; 5-8 – те ж саме навколо правої ноги В.п. – стійка ноги разом, м’яч в руках знизу 1-3 – нахил вперед, прокат м’яча по підлозі навколо ніг; 4 – в.п. В.п. – ноги нарізно, м’яч в руках 1 – підкинути м’яч вгору; 2 – присісти і зловити м’яч двома руками 3 – в присіді підкинути м’яч вгору; 4 – встати зловити м’яч В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс, м’яч на підлозі між стоп 1 – стрибком ліву ногу вперед, праву назад; 2 – стрибком ноги нарізно; 3 – стрибком праву ногу вперед, ліву назад; 4 – стрибком ноги нарізно |
1'
30''
1-2'
30''
30''
1'
5-2 кола
4-6 повт.
4-6
4
4-6
4-6
4
4
4
6-8
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів Опитування учнів
5 гравців
10' – 4 періоди Грубе порушення на некоректна поведінка
Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС
Звернути увагу на чітке виконання вправ в русі Тримати дистанцію 1-2 кроки Повільний темп Руки на поясі Руки на голові Руки на поясі Спину тримати рівно Руки на поясі Темп повільний Дихання глибоке Тримати дистанцію Дивитися за напрямком руху через ліве плече
Кожний рух руками виконувати на два кроки
Піднімаючи голову, слідкувати за передачею м’яча
Лікті відведені в сторони – назад під час передачі м’яча
Руки прямі на рівні плечей
Ноги в колінах не згинати, м’яч на підлогу не кидати
Підкидати м’яч двома руками невисоко і вертикально, не відриваючи стопи від підлоги Ноги в колінах не згинати
М’яч весь час підтримувати
Висота кидка 1-1,5м
|
Основна частина 25' |
|||
2.1
2.2
2.3
2.4 2.5 |
Вправи з баскетбольними м’ячами на місці1 ліга: передача м’яча двома руками від грудей; передача м’яча однією рукою від плеча; передача м’яча однією рукою знизу; ведення м’яча правою і лівою рукою ведення м’яча з закритими очима навколо себе; ведення м’яча зі зниженим відскоком 2-3 ліга: передача м’яча двома руками від грудей; передача м’яча однією рукою від плеча; передача м’яча двома руками знизу; ведення м’яча правою рукою; ведення м’яча лівою рукою; ведення м’яча правою і лівою рукою: 2 ліга – бігом; 3 ліга – кроком Вправи з баскетбольними м’ячами в русі: -передача двома руками від грудей; -передача однією рукою від плеча; -ведення м’яча три кроки, передача від грудей двома руками Рухлива гра на спритність і швидкість „Полювання” Гра „М’яч – капітану” Повільний крок в колоні по одному |
10'
5'
5'
5' |
Робота по лігам Звернути увагу на техніку виконання елементів М’яч на рівні грудей М’яч у плеча на кисті однієї із рук М’яч на кисті однієї із рук в положення у стегна М’яч збоку від себе, кисть зверху М’яч на рівні пояса Більш зігнуті ноги М’яч на рівні грудей М’яч у плеча на кисті однієї із рук Захват м’яча широко розставленими пальцями М’яч збоку від себе. Лікоть зігнути, кисть на м’яч накладати зверху від себе.
|
|
Заключна частина |
5' |
|
3.1
3.2 3.3 3.4 3.5 |
Нестандартні вправи по оздоровленню дітей: „Дихальна гімнастика”: в.п. – о.с. короткі голосні вдихи; в.п. – о.с. рух головою праворуч-ліворуч; „Вушки” – покачування головою праворуч-ліворуч; „Малий маятник” – голова вперед-назад; „Обійми плечі” Вимірювання ЧСС Підведення підсумків уроку Домашнє завдання Організований вихід із спортивного залу |
30'' 1,5' 30'' 30'' |
Вдих повинен бути коротким і активним. Думати тільки про вдих Вдих носом, голосний, короткий Вдих носом, плечі нерухомі. Вдих виконується з кожним рухом рук. Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС. Відзначити роботу учнів на уроці.Вивчення правил гри
|
План-конспект уроку по фізичній культурі для учнів 8 класу
Тема: «Волейбол»
Задачі уроку:
1) Удосконалювати техніку виконання учнями передачі м’яча
двома руками зверху, над собою, в сторони, за голову на місці.
2) Продовжувати навчати учнів техніці виконання верхньої прямої подачі.
Місце проведення – спортзал.
Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Методичні вказівки |
|
Підготовча частина – 12 -15 хв. |
|
|
1 2 3 4
5 |
Шикування. Прийом рапорту. Повідомлення завдань уроку. Стройові вправи на місці Різновиди ходьби та бігу: ходьба на носках – руки на поясі; ходьба на п’ятах – руки за голову; ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі; ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі; звичайний біг; біг спиною вперед; біг приставними кроками: лівим боком, правим боком. Загально-розвиваючі вправи в парах: І.В.П. –стати спиною один до одного, взятися за руки. 1-2 – крок вперед (правою ногою), по черзі, руки підняти вгору через сторони. 3-4 – В.П. 5-6 – так само лівою ногою. 7-8 – В.П. ІІ.В.П. – стати обличчям один до одного, руки покласти на плечі товаришеві. 1-2 – нахил вперед 3-4 – В.П. ІІІ. В.П. –Стати один до одного спиною, зробивши захват руками «замок». 1 – нахил уперед, другий висить угорі, 2 – В.П. 3 – так само, помінялися ролями; 4 – В.П. ІV. В.П. – так само, як вправа 3. 1 – присісти 2 - піднятися V. В.П. – стояти обличчям один до одного, носки ніг приставивши один до одного, руки витягнути 1 – сісти 2 - піднятися VI. В.П. – так само, як вправа 5 1 – один стоїть, другий сідає 2 – помінялися ролями. VII. В.П. – один стає на руки, другий бере його за гомілки ніг, пройти на руках. |
30 сек 1 хв 20 сек 1-2 хв 1 коло 1 коло 1 коло
по 3-4 разів
по 5-6 разів
по 5-6 разів
по 4-5 разів
по 4-5 разів
по 4-5 разів пів кола
|
- зв. увагу на зовн. вид
- слідкувати за осанкою - дистанція два кроки - піднятися на носочки - не згинати коліна
- міцно тримати руки
- спина рівна
- міцно тримати руки, ноги в колінах не згинати
- коліна не згинати |
|
Основна частина-25-27 хв. |
|
|
1
2
3 |
І. Закріплення техніки виконання передачі м’яча згори, знизу, над собою: передача м’яча зверху, сидячи на підлозі; передача м’яча зверху, стоячи на колінах; передача та прийом м’яча згори, знизу; після передачі присісти, торкнутися підлоги – піднятися, прийняти м’яч ; виконуємо одну передачу над собою, другу товаришу; передача м’яча з поворотом на 1800 Продовжувати навчати техніки подачі у волейбол (подача по вибору учнів). імітація подачі;подача з 4-5 м від сітки; подача з лицьової лінії. Гра «Снайпери» Команда стоїть у шерензі на лицевій лінії. Кожний учень по черзі виконує подачу, старається набрати найбільше балів (площадка поділена на квадрати, кожен квадрат має цифру), цифра у квадраті відповідає кількості балів. Виграє та команда, яка набере більше балів. |
9-10 хв
по 8-10 р. по 5-7 р. по 5-7 р. по 5 р. по 5 р. по 5 р.
3-4 хв 1хв по 2 р. по 2 р. по 5 р.
3-5 хв
|
розповідь показ
- команди рівні по кількості дітей
|
|
Заключна частина 3 хв. |
|
|
1 2 3 |
Шикування Підведення підсумків гри та уроку. Домашнє завдання: присідання на одній нозі. |
30 сек 2 хв 30сек
|
|
План-конспект уроку фізичної культури з елементами волейболу для учнів 9 класу
Тема: «Волейбол»
Завдання на урок:
1. Розвивати швидкість, спритність, координацію рухів
2. Удосконалити техніку передачі м’яча зверху.
3. Продовжити вивчення техніки прямого нападаючого узору.
4. Повторити основні засади суддівства
5. Застосувати вивченні елементи волейболу у навчальній грі.
Місце проведення: спортивний майданчик
Інвентар: волейбольні м’ячі, прапорці, секундомір, свисток.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. Підготовча частина. 12 хв. |
||||
1 |
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення мети і завдань уроку |
1 хв |
Із залученням учнів |
|
2 |
Виконання стройових вправ: повороти на місці, перешикування |
1 хв |
Чітко виконувати стройові вправи |
|
3 |
Різновиди ходьби: на носках, на п’ятках, на зовнішній стороні стопи, танцювальними кроками, у напівприсяді, у повному присіді |
2 хв |
В колону по одному. Звернути увагу на поставу |
|
4 |
Біг: у повільному темпі; правим-лівим боком вперед приставним кроком; зі зміною напрямку; із закиданням гомілки назад; із витягнутими носками вперед |
3 хв |
Звернути увагу на дотримання дистанції |
|
5 |
Вправи на відновлення дихання 1-2 – вдих, ніби нюхає квітку 3-4 – видих, ніби гасимо свічку |
3-4 рази |
Руки через сторони вгору і вниз |
|
6 |
Загально розвиваючі вправи на місці: а) колові оберти головою, руками, б) нахили тулуба, в) вправи для кисті рук. |
3-4 рази
3-4 вирін. |
Тулуб тримати рівно В повільному режимі |
|
ІІ. Основна частина 30 хв |
||||
1 |
Спеціальна фізична підготовка «Човниковий біг» 4х9 |
2 спроби |
Виконувати в парх без предметів |
|
2 |
Передачі м’яча зверху: а) імітація передачі (кидки) б) із підкидання товариша; в) передачі м’яча зверху в парах; г) з ведучим у вигляді естафети. |
3 хв 6-8 раз 5-6 раз 1-2 хв 3-4 рази |
Виконувати в парах Звернути увагу на положення кисті рук, тулуба, ніг |
|
3 |
Прямий нападаючий удар а) імітація удару по м’ячу на місці, б) виконання зі свого підкидання біля сітки, в) виконання нападаючого удару після передачі розігруючим. |
4-5 раз 3-4 рази
4-5 раз
|
Звернути увагу на точку знаходження м’яча під час удару |
|
4 |
Основні засади суддівства |
3-4 учні |
Учні називають основні засади суддівства |
|
5 |
Навчальна гра в волейбол |
8-10 хв |
За спрощеними правилами |
|
Заключна частина. 3 хв |
||||
1 2 3 |
Вправи на увагу, Вправи на дихання, Домашнє завдання, підсумок уроку |
1хв 1хв 1хв |
Передачі м’яча біля стінки |
|