Тема. Чим я пізнаю світ? У світі незвичайних звуків. Чим я чую?
Мета: формувати в учнів елементарне поняття про органи чуття: вуха; розширити й уточнити уявлення дітей про значення слуху в житті людини; розвивати мислення та вміння зосереджувати увагу на різних ознаках певних об'єктів; виховувати в дітей бажання пізнавати навколишній світ, навчити берегти слух.
Обладнання та наочність: предмети для досліджень, мультимедійна презентація,
Хід уроку
I. Організаційно-мотиваційний етап.
- Всім привіт. Настав урок. Всі готові розпочати?
2. Мотивація навчальної діяльності Слайд3.
- Діти, з яким настроєм ви прийшли на урок? А в мене ось такий.
3.Привітання.
Хто найвеселіший – прошу оком моргнути.
Хто мене бачить – торкніться свого вушка.
Хто мене чує – посміхніться
Хто у нас ввічливий - торкніться свого носика.
4 .Хвилинка фенологічних спостережень.
- Ми вирушаємо на прогулянку в осінній ліс ( діти дивляться на зображення і слухають звуки і парку.
- Що нам допоможе відчути красу і звуки осені? ( відповіді дітей)
- Так. Людина пізнає світ завдяки органам чуття.
- Пригадайте, які органи чуття є у людини.
- Відгадайте загадку.
Самі мовчать, а нам допомагають почути тих,
хто розмовляє й весело співає. (вуха)
Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Дослідницька робота. Слайд 7-11
- Щедра осінь знов завітала до нам у готі та приготувала торбину з незвичайними звуками. Хочете дізнатися , з якими? Тоді слухайте.
Гра «Упізнай звук»
Фізхвилинка ( плесніть у долоні, пошарудіть долонями, клацніть язиком, пальцями, помаршируйте)
2. Бесіда про звуки.
- звуки бувають різні: приємні ( голос мами, спів пташок, шум моря), ті, що нас лякають ( лай собаки, звуки грому). Також звуки можуть попереджати про небезпеку ( сигнал тривоги) чи роботу рятувальних служб ( сирена швидкої допомоги, пожежної машини)
3. Догляд за органами слуху. Запамятай!
- Як ми з’ясували, вуха є важливим органом чуття людини, тому ставитися до них треба обережно і доглядати за ними.
- Скажіть, як саме ми можемо доглядати за вухами?
4. Експерементальна робота.
- А тепер давайте спробуємо самі відтворити деякі звуки ( шелест, звук води, що ллється, людський голос)
Для цього нам знадобиться папір А4, дві склянки ( одна пуста, а друга з водою, власний спів)
Діти закривають очі, а вчитель спочатку стукає по пластиковій пляшці, потім по скляній банці, дерев’яній дошці, бляшанці, а учні називають з якого матеріалу зроблений цей предмет.
ІV. Підсумок уроку
Рефлексія.